Ik wil graag in Excel 2002 per kostenplaats (unieke code) per persoon (niet unieke code) de uren specificeren uit een CSV-bestand met 63 kolommen/1000 rijen). In het CSV bestand staat in de bovenste rij de beschrijving van de kolommen (werknemer; salarisnummer; kostenplaats; bruto uren; directe uren; ...) en in de rest van de kolommen de desbetreffende data. De data staat steeds in dezelfde kolommen (bijv: maand 1: bruto uren = kolom 3; maand 2: bruto uren = kolom 3).
Een voorbeeld van de specificatie die ik graag zou willen maken is:
Het probleem is dat de mutaties per kostenplaats maandelijks kunnen wijzigen (dus ene maand mutaties van 10 medewerkers, andere maand mutaties van 15 medewerkers), dus ik kan niet vooraf alle personen per kostenplaats definieren en d.m.v. horizontaal/vertiaal & Som.Als.. zoeken naar de desbetreffende mutaties. Tevens wordt een draaitabel lastig aangezien ik per kostenplaats deze specificatie moet maken (ca. 30).
Nu is mijn opzet dat ik een excel-bestand maak met een 3-tal tabbladeren:
Tabblad 1: overzichten per kostenplaats
Tabblad 2: parameters (aantal dagen p/w...../begrotingscijfers e.d.)
Tablad 3: ruwe csv data (zoals hierboven beschreven).
Is het mogelijk om met behulp van (uitgebreid) filter het bovenstaande overzicht per kostenplaats te maken of is het op een andere manier mogelijk?
PS: ik heb de search al gebruikt, maar geen relevante suggesties gevonden
Een voorbeeld van de specificatie die ik graag zou willen maken is:
Kostenplaats 6000 |
Naam | Bruto uren | Directe uren | Ziekte | ...enz. |
Jansen | 200 | 150 | 10 | ..... |
Pietersen | 50 | 20 | 4 | ..... |
Kostenplaats 7035 |
Naam | Bruto uren | Directe uren | Ziekte | ...enz. |
Stubbe | 150 | 75 | 10 | ..... |
Sjaak | 80 | 60 | 4 | ..... |
Het probleem is dat de mutaties per kostenplaats maandelijks kunnen wijzigen (dus ene maand mutaties van 10 medewerkers, andere maand mutaties van 15 medewerkers), dus ik kan niet vooraf alle personen per kostenplaats definieren en d.m.v. horizontaal/vertiaal & Som.Als.. zoeken naar de desbetreffende mutaties. Tevens wordt een draaitabel lastig aangezien ik per kostenplaats deze specificatie moet maken (ca. 30).
Nu is mijn opzet dat ik een excel-bestand maak met een 3-tal tabbladeren:
Tabblad 1: overzichten per kostenplaats
Tabblad 2: parameters (aantal dagen p/w...../begrotingscijfers e.d.)
Tablad 3: ruwe csv data (zoals hierboven beschreven).
Is het mogelijk om met behulp van (uitgebreid) filter het bovenstaande overzicht per kostenplaats te maken of is het op een andere manier mogelijk?
PS: ik heb de search al gebruikt, maar geen relevante suggesties gevonden