Toon posts:

[HDD] Seagate 7200.10 compatible met Asus K8V-X SE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan naar jaren een nieuwe hdd aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de Seagate 7200.10. Het probleem is echter dat ik niet weet of die wel compatible is met mijn moederbord. Ik heb me suf gezocht naar reviews over dit moederbord, echter heb ik geen review gevonden die ook echt de sata controller heeft getest. Ook op de Asus site staat niet zoveel bijzonders. Heeft iemand enig idee of deze schijf op mijn pc gaat werken, anders zou het zonde zijn van het aanschaffen van zo'n hdd.

Verwijderd

Geen probleem, gaat gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het mobo geen problemen hebben met de NCQ? Er stond in de FAQ op de Asus site een beetje een cryptisch antwoord waar ik niet echt wat mee kan. (Sowieso is de FAQ een beetje bagger op de asus site)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als je dan toch een onderbouwd antwoord wilt, moet je wel je moederbord vermelden natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:26:
Als je dan toch een onderbouwd antwoord wilt, moet je wel je moederbord vermelden natuurlijk.
????? Check de title dude daar staat toch duidelijk in wat mijn mobo is ???? (lezen is een kunst, nog steeds)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:31:
????? Check de title dude daar staat toch duidelijk in wat mijn mobo is ???? (lezen is een kunst, nog steeds)
Rustig aan mannetje.
Vermeld eens de melding (betreffende ncq) van de faq dan.
Maar in principe moet het gewoon werken. Volgens mij heeft de Asus K8V-X SE wel de VIA Sata controller VT8237. Dit is SATA1. Dat betekent dat je de jumper op de harde schijf op SATA1 moet zetten. Daarna moet ie het gewoon perfect doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:08:
[...]

Rustig aan mannetje.
Vermeld eens de melding (betreffende ncq) van de faq dan.
Maar in principe moet het gewoon werken. Volgens mij heeft de Asus K8V-X SE wel de VIA Sata controller VT8237. Dit is SATA1. Dat betekent dat je de jumper op de harde schijf op SATA1 moet zetten. Daarna moet ie het gewoon perfect doen.
Mits de auto-sensing niet werkt kan ik idd de jumper omzetten.

Hier volgt de faq van Asus:

Question:
Does K8V SE Deluxe support NCQ feature for SATA drives?

Answer:
For current products (before 2005/01/01), only Intel ICH6R based motherboard and A8N-SLI series are capable of supporting SATA NCQ function.

In dit geval weet ik dus nog niet hoe mijn mobo op die schijf gaat reageren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 10:29 ]

Verwijderd

Dan ondersteunt ie dus niet NCQ :)
Ik had ook een VT8237 chipset met een SATA2 (+NCQ) schijf. Werkte gewoon perfect, alleen NCQ wordt dus dan niet ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:43:
Dan ondersteunt ie dus niet NCQ :)
Ik had ook een VT8237 chipset met een SATA2 (+NCQ) schijf. Werkte gewoon perfect, alleen NCQ wordt dus dan niet ondersteunt.
Bedankt voor je reactie, je hebt me overtuigd :)
Pagina: 1