Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stappenmotor defect

Pagina: 1
Acties:
  • 4.906 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 13:25
Waarschijnlijk is mijn stappenmotor defect,(Fiat marea 1.6) bij stationair draaien valt deze namelijk vaak uit en loopt veel te laag stationair.
nu zit ik ff op hbase.nl te kijken, en zie daar alleen een gasklep positie sensor ( zonder plaatje natuurlijk) weet 1 van jullie of dit 1 en hetzelfde onderdeel is?

Ik ben al op de sloop geweest, maar daar hadden ze deze niet liggen. van de onderdelenlijn heb ik nog niks gehoord jammer genoeg..

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

de stappenmotor in diverse injectie systemen zorgt ervoor dat er bij koude start een klepje open gaat waardoor de auto minder lucht (of meer benzine) krijgt, hierdoor loopt de motor beter als hij koud is.
als de motor warm wordt zorgt de stappenmotor ervoor dat de klep stapje voor stapje dicht gaat.
de klep is dicht als de motor op temperatuur is.

ook zorgt de klep voor het stationair draaien.

Een gaskleppositie sensor verteld de inspuitcomputer hoe ver jij het gas hebt ingetrapt.
Met die informatie kan hij de juiste hoeveelheid brandstof inspuiten. ook kan de computer zien of je in een keer het gas onderin trapt, dan zal hij iets meer brandstof inspuiten zodat het axelereren beter gaat.

kort gezegd, nee is niet het zelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door B-lennium op 21-06-2006 14:25 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Gh0stw4lk3r
bedankt voor je antwoord, heb eindelijk een sloop gevonden die hem wel heeft,maar die is 190km verderop en ze doen niet aan verzenden..

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 21:22
Al gekeken op havam.nl of auto-onderdelen.com (deels offline).
Ik ben toevallig ook bezig met mijn stappenmotor, en havam heeft hem sowieso. Moet je wel via een dealer kopen, maar je kan zoeken op postcode en dan heb je vast wel iets in de buurt.

Maar voor je nieuw koopt. Al geprobeerd het huis waar is in zit schoon te maken met wasbenzine of carburateurreiniger en de pen van het motortje zelf al met wd40 ingespoten zodat ie wellicht soepeler gaat?

Kun je altijd nog proberen voor je nieuw besteld.

• Gh0stw4lk3r
havam.nl heb ik nog niet geprobeerd, wat ik wel geprobeerd heb is hem te cleanen, maar er valt niks schoon te maken, de pen met het hoedje zit muurvast in het huis van de stappenmotor, terwijl deze op en neer zou moeten gaan.

• tweakers.not
Die pen moet inderdaad op en neer gaan. Spuit hem in met wd40, tijdje laten staan en dan proberen hem wat te ' helpen' .
Wat verder schoon te maken valt is het gasklephuis waar die pen in valt. Zit misschien (ook) vol met rotzooi. Maar er moet eerst beweging komen in de stappenmotor.

• Gh0stw4lk3r
Die optie van jou heb ik al geprobeerd, maar na een dag in de wd40 geweekt te hebben, still no go :(

Ik kan op die havam.nl site dat onderdeel mooi niet vinden :(

• tweakers.not
Ga naar de site, klik op 'zoeken' en dan 'zoeken op woorden' (zoeken op kenteken werkt bij mij niet).
Gewoon veld leeg laten en verder gaan en dan wel je kenteken invullen.

Bij mij staat hij onder Productgroep 'Motormanagement en OBD' en heet hij 'Nullastregelklep, luchttoevoer' a 66 E. (voor een Megane).

Anders die lui even bellen, of je dealer.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakers.not op 21-06-2006 15:16 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

wat je ook kunt doen is een (lokal) garage bedrijf binnen stappen en vragen wat het kost om het onderdeel te bestellen.

bij ons in de buurt hebben ze het binnen een dag in huis!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Anders neem is contact op met http://www.tuynder.nl
Die leveren nieuw spul, en zijn best schappelijk qua prijzen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Gh0stw4lk3r
tuynder heeft het wel in het assortiment , prijs 106 ex btw
bij de fiat dealer 240 :(

Wil toch proberen of ik iemand in groningen kan vinden ( 20 euro :) ) die dat ding wil ophalen en opsturen naar mij, is de makkelijkste en goedkoopste manier :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 21-06-2006 15:45 ]

• tweakers.not
Ik woon in Groningen, welke sloop is het? En is de werking ervan gegarandeerd? Zou jammer zijn als je er geld voor neerlegt als de werking ervan niet bekend is.

• Gh0stw4lk3r
Het is in Grootegast zie ik ( iets buiten Groningen zie ik ook nu )en die toko heet Jagersma, hij komt uit een lopend blok van een brava ( zelfde type blok als de marea) zie deze ad. http://koopjes.marktplaat...rdelen_fiat/39104615.html

stappenmotor zie je nog net in beeld bovenaan

[ Voor 8% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 21-06-2006 16:14 ]

• tweakers.not
Hhmm, da's voor mij bij elkaar ruim 60 km rijden (Routenet.nl) en een uur werk. Waarom willen ze hem niet versturen als je bijvoorbeeld al van te voren het geld naar ze overmaakt?

• Gh0stw4lk3r
ja dat weet ik dus ook niet, ik vroeg netjes aan hem of hij ook aan versturen deed, en het was meteen , daar begin ik niet meer aan blabla., zal dus wel slechte ervaringen mee gehad hebben.

Mocht je me als nog willen helpen, wat wil je er voor terug hebben, aangezien je toch een uur bezig bent?

• tweakers.not
Ik kijk wel even wat ik voor je kan betekenen. Je emailadres in je profiel, daar ben je op te bereiken? Stuur ik je na de voetbal wel even een mailtje.

• Gh0stw4lk3r
ben ik op te bereiken, alvast bedankt voor al je moeite :)

edit:

heb nog niks van je ontvangen? beetje teveel gezopen bij het voetbal :+
ik zie je bericht wel verschijnen (hoop ik)

[ Voor 55% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 22-06-2006 08:30 ]

• Gh0stw4lk3r
Probleem al opgelost, heb een sloperij gevonden die hem wel wilt opsturen :)
allen bedankt voor de info en de hulp!

[ Voor 76% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 22-06-2006 13:01 . Reden: opgelost :) ]

• tweakers.not
Had je net gemaild, lees nu pas je laatste bericht. Beschouw die dan maar als niet verzonden. :)

Hoop dat het daarmee straks verholpen is. Hou ons maar op de hoogte.

En inderdaad, er kwam iets anders tussen. Geen bier dit keer, maar dat andere waar je niet té veel van moet hebben... vrouwen. hehe

[ Voor 32% gewijzigd door tweakers.not op 22-06-2006 15:07 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Schoon maken werkt 9 van de 10 keer..Vervangen kan altijd nog :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• tweakers.not
En, binnen? Nu alles voor mekaar of is het probleem nog niet opgelost?
Ben benieuwd.

• Gh0stw4lk3r
ff kickje, onderdeel binnen en vervangen, maar guess what, ondanks dat de stappenmotor kapot was is het probleem er nog steeds :(
Valt nog steeds uit bij warme motor als hij stationair draait.

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 06:44
Inderdaad schoonmaken en inspuiten met WD40 en hier doet ie het weer. Zelfde probleem in het verleden gehad met een Citroen BX. Die dingen konden niet open dus was het echt vervangen.

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
bij mijn auto heb ik hetzelfde gehad (renault 19 16v)
stappen motor schoongemaakt.. en de gaskleppositie sensor gangbaar en kortsluiting vrij (draadmantel was verteerd) te maken. dit was het bij mij nog niet.

het bleek te liggen in me ontsteking om precies te zijn zat er wat olie aan de bougies waardoor de bougiekabels erg slecht contact maakten.. kabels en bougies schoongemaakt (vetvrij.) en lopen doet ie weer...
Pagina: 1