[C++ Builder] TTreeView label wijzigen*

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik ben bezig met Borland C++ Builder 2006 met een TTreeView. Hiermee kan ik eenvoudig nodes toevoegen, verwijderen en... editen.
Het editen is echter een probleem, ik kan nu door een label te selecteren en nogmaals erop te klikken, deze editten (net zoals je kan in explorer). Wat ik wil is deze manier van editten ook krijgen als je op 'F2' drukt of via een popup menu. Beide zijn eigenlijk gelijk: roep een functie aan die ervoor zorgt dat je die editbox krijgt.
Nu zou je zeggen dat het een standaard functie moet zijn, maar ik heb al een dag gezocht en niks gevonden. Ik vind het ook erg vaag dat er wel een functie is in de node om de edit te stoppen (EndEdit) maar nergens een startfunctie. Iemand enig idee? Ik heb ook even geprobeerd om een extra leftmouseclick te faken zodat je de editmode krijgt, maar geen succes.

Het topic wat hiermee een beetje te maken kan hebben is: [rml][ delphi] treenode tekst editen[/rml]
Een ander topic beschrijft VB.NET:
[rml][ VB.NET]Treeview onAfterLabelEdit event[/rml]
maar die BeginEdit() is niet aanwezig. Misschien ergens via de msdn? Dat kon ik btw ook niet vinden.
Verder heb ik al gezocht op google maar helaas geen antwoord op wat ik zoek :(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 23:53
Via MSDN zal je wellicht geen informatie vinden over C++ Builder. :)

Nu heb ik hier geen Delphi of C++ Builder geinstalleerd staan, maar, in .NET heeft een TreeView een LabelEdit property die op true moet staan, en een TreeNode een Begin- en EndEdit method.

Jij zegt wel dat je wel een EndEdit kan vinden, maar dan moet er toch ook een BeginEdit (of iets dergelijks) te vinden zijn ?

https://fgheysels.github.io/

• reddevil
klopt, maar misschien had ik via msdn een call kunnen vinden die ik kon gebruiken aangezien de ttreeview afgeleidt is van de treeview van microsoft.

En dat zou je zeggen ja, maar nopes :(

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:05
In BCB6 heeft een TTreeNode een EditText () method, dus die zou er normaal ook moeten aanwezig zijn. Voordien eventjes de ReadOnly op false zetten, en nadat er op enter of escape gedrukt is, of er met de muis geklikt is, de ReadOnly opnieuw op true zetten.

• reddevil
En die wordt gehaald uit TCustomMaskEdit. Wrom laat die "geweldige" help de functies niet zien bij een TTreeNode dan ...

ik dank u zeer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:05
reddevil schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:30:
Wrom laat die "geweldige" help de functies niet zien bij een TTreeNode dan ...
Staat er inderdaad niet in, wat jammer is. Ik wist ook niet hoe het te doen voor je die vraag stelde. Maar een google op "TTreeView VK_F2" gaf me nogal snel de oplossing. *hint hint* :P
Pagina: 1