Cooler Master Hyper 48 Maakt veel herrie

Pagina: 1
Acties:

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Probleempje,

Ik heb een aantal weken terug de Cooler Master Hyper 48 aangeschaft.
Deze koelt mijn Socket 775 p4 3,4 ghz processor.
Wanneer deze processor zo goed als idle draait, blijft de koeler op volle snelheid draaien.
Wanneer hij dat doet maakt dat ding een behoorlijk lawaai.
Aangezien de reviews op internet over dit ding hoort deze cooler nagenoeg stil te zijn.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Heb je smart fan wel geactiveerd in de bios ?

Blij Met Wilco

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
klopt, ruile die hap voor een zalmann oid, die coolermaster komt bij ons ook regelmatig terug omdat hij opstijgt.

• Stefan53xx
blup schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:51:
klopt, ruile die hap voor een zalmann oid, die coolermaster komt bij ons ook regelmatig terug omdat hij opstijgt.
Exact hetzelfde probleem dus als wat ik nu heb?

Verwijderd

blup schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:51:
Onzin, ik heb er ook één en die maakt helemaal geen geluid.

Even kijken of alles goed zit gemoteerd (niets scheef, zoals bv. de fanguard oid). Anders zou ik hem gewoon laten omruilen voor een nieuwe, het is altijd mogelijk dat jij er één met een defecte fan heb gekregen (foutjes kunnen gewoon natuurlijk).

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Blup, nu je het zegt.. er loopt toch ook een rood draadje naar de fan ? En het komt alleen voor bij de Intel borden...

Wat je kan proberen is... knip het rode draadje door :)

Own Risk

[ Voor 7% gewijzigd door -Thunder- op 21-06-2006 08:55 ]

Blij Met Wilco

• Stefan53xx
ik heb wat gevonden in de bios.
Hier heb ik nu ingesteld dat de cooler pas op volle snelheid gaat draaien bij 60 graden.
Is dat acceptabel of moet ik hem toch lager instellen?
Hij stond namelijk op 50 graden.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik weet het haast zeker nu dat je de rode draad moet verwijderen, de kans is groot dat hij dan lekker rustig is zoals je wenst.. let wel op! Eigen risico!

Blij Met Wilco

• Stefan53xx
-Thunder- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:02:
Ik weet het haast zeker nu dat je de rode draad moet verwijderen, de kans is groot dat hij dan lekker rustig is zoals je wenst.. let wel op! Eigen risico!
Ja ok maar dan ben ik garantie kwijt he..
Wat doet die rode draad dan ?

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Die rode draad is een fout van de fabrikant, die zorgt dat op bepaalde borden de fan niet als smart wilt draaien.

( Ik heb de info van me vorige stage, ik heb hem daar meerdere malen verwijderd, voordat het al naar de klant ging, als het een assemblage opdracht was )

Je bent wel je garantie kwijt, maar de kans is zeer groot als je weer een nieuwe krijgt dat het nog niet opgelost is.

Blij Met Wilco

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
[HUMOR]

Als je de gele of de zwarte doorknipt, is hij volledig stil. Geloof me, je zult hem niet meer horen!

[/HUMOR]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dabien schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:12:
[HUMOR]

Als je de gele of de zwarte doorknipt, is hij volledig stil. Geloof me, je zult hem niet meer horen!

[/HUMOR]
Lol dan doet hij niets meer :9
Back on topic... veel mensen zullen me vast niet geloven but it's true :)

Ps : Je kunt contact op nemen met www.azerty.nl , die zullen het bevestigen ( Mijn vorige stage adres... ruim 22 weken gelopen :X )

[ Voor 31% gewijzigd door -Thunder- op 21-06-2006 09:23 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

Wel apart trouwens dat jij zulke hoge temps krijgt met die koeler erop. Een week geleden had ik het jaarlijkste onderhoud gedaan (lees: stof verwijderen, schoonmaken, fans/lagers smeren e.d.) en bij het weer in elkaar zetten had ik de 3-pins fanheader niet goed aangedrukt. Daardoor draaide de fan helemaal niet.

Ik kwam daar pas na 2 uur ofzo achter, toen ik zag dat mijn CPU 58 graden werd @ 100% load, terwijl dit normaal gesproken een graad of 30 ~40 zou moeten zijn (signalering staat uit, omdat ik ook eens een passieve fan heb hgehad. Signalering maar meteen weer aangezet ;) ).

Kortom, als jij 53 haalt op idle terwijl ik 58 graden haal @ load, is er mss ook iets niet helemaal goed gegaan bij jouw montage. Wellicht een ietsje teveel koelpasta gebruikt oid ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 10:06 ]

• Stefan53xx
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:05:
Wel apart trouwens dat jij zulke hoge temps krijgt met die koeler erop. Een week geleden had ik het jaarlijkste onderhoud gedaan (lees: stof verwijderen, schoonmaken, fans/lagers smeren e.d.) en bij het weer in elkaar zetten had ik de 3-pins fanheader niet goed aangedrukt. Daardoor draaide de fan helemaal niet.

Ik kwam daar pas na 2 uur ofzo achter, toen ik zag dat mijn CPU 58 graden werd @ 100% load, terwijl dit normaal gesproken een graad of 30 ~40 zou moeten zijn (signalering staat uit, omdat ik ook eens een passieve fan heb hgehad. Signalering maar meteen weer aangezet ;) ).

Kortom, als jij 53 haalt op idle terwijl ik 58 graden haal @ load, is er mss ook iets niet helemaal goed gegaan bij jouw montage. Wellicht een ietsje teveel koelpasta gebruikt oid ?
S775 wordt zowiezo al wat warmer he..
Weet niet welke socket jij hebt?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Vaak kan je met een naald ook het stekkertje van een fan uit de socket van de connector halen. Metalen lipje indrukken en dan naar boven schuiven. Zo kan je testen of "de rode kabel doorknippen" werkt. En zo niet dan kan het stekkertje weer terug en istie nog "zo goed als" nieuw. Dit werkt ook als je powerled stekkertje 3 pools is maar het moederbord 2 pooltjes heeft. Kan je de pennetjes ook verschuiven

Ik bedoel deze connectors, achterzijde kan je een lipje indrukken en dan het pennetjes eruit schuiven...

Afbeeldingslocatie: http://ezbox.net/windows/images/panel_connector-2.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door raymonvdm op 22-06-2006 10:19 ]

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-01 00:53
Bij mij maakt hij niet zo veel geluid.. loopt op 1500RPM en ik weet niet of hij nog zachter of harder kan..

Mijn CPU (P4 3.0) Word nog steeds te heet met deze koeler (Idle 50-58, 100% Load 64-68)

Ik heb het idee dat de koeler mijn CPU niet 100% raakt, want dat zie je aan de vorm van de koelpasta als je hem eraf haalt..

Verwijderd

DjStefan schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:10:
[...]

S775 wordt zowiezo al wat warmer he..
Weet niet welke socket jij hebt?
S478, met een P4 3.0 @ 3.2 (voorlopig), een Northwood. Deze draait aan de andere kant wel dag in,- dag uit op 100% load.

Ik geef toe het is niet helemaal lekker vergelijkbaar, maar het temperatuurverschil tussen die van mij en die van jou is wel zo groot, dat ik het wilde meegeven :)

Verwijderd

Ik ben nogal verbaasd over bovenstaande berichten.

Heb zelf ook de Hyper48 op een Nothwood (P4 2,8 @ 3,4)
Fan draait 1400RPM (stil dus) en de temp is idle 32 graden ) stressed 42.
Gewoon standaard meegeleverde koelpasta gebruikt.

Fan aangesloten om mobo (Asus P4P800 se)

• Agres
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 19:51
je kan er met een verloop een grotere FAN op zetten en die op 1000 toeren laten draaien :*)

stil + meer flow. 80-->120 mm of bij de grotere versie 92 --> 120 mm
Pagina: 1