Toon posts:

Heb ik een speciale voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga mijn pc upgraden, zal ik nou ook de voeding moeten veranderen? ik weet het echt niet, heb er aleen ooit iets over gehoord:?

Ik heb nu (nog) een Asus P2B-F/PIII-450MHz met een 235Watt voeding.

De upgrade wordt een ASUS A7V met AMD Thunderbird 1000.:)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43
300W voeding wordt aanbevolen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een (stomme) vraag eigenlijk...|:(

Draait de Thunderbird nu op 100MHz of 133MHz geheugen. Ben altijd Intel geweest en weet het dus echt niet:?:?:?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

thunderbird draaid nu nog standaard met 100mhz fsb

met een asus A7V133 (KT133A) chipset kan je een thunderbird wel op 133mhz fsb (zelfs 150mhz lukt vaak wel) draaien. als je dan je multiplier verlaagt zodat je gewoon op 1000mhz komt worden er geen extra eisen gesteld aan de cpu (hoger voltage, betere koeling e.d)

amd komt later dit jaar waarschijnlijk wel met 133mhz thunderbirds of de opvolger daarvan.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
ow... dus zonder dat ik ga overklokken hoef ik die PC100 dimmetjes helemaal niet eens te gaan verkopen en kan ze dus gewoon gebruiken:)

Is het trouwens een goede keus, die Asus A7V en AMD Athlon 1000 ?

Verwijderd

JA

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Asus A7V is een gruwelijk bord, dus dat zit wel goed. Ook 1000MHz lijkt me voldoende, al hoewel AMD nu ook al de 1100 en 1200 loopt te verkopen.

En over die voeding... 300W wordt niet alleen aanbevolen, maar Athlon processoren werken zelfs niet goed met minder. Het gebeurt vaak dat een PC met een 250W voeding en een Athlon niet eens opstart. Helemaal niet als je er een beetje goeie videokaart inhangt.

...hmmm 'JA' volstaat ook heh :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een Elsa Gladiac Geforce 2 GTS, dus dat wordt dus ook en 300 Watt voeding.

Bedankt iedereen voor de antwoorden:)
Pagina: 1