Toon posts:

[wifi] Zwak singaal en wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik heb een wifi router.. die op de slaapkamer staat en mijn pc ernaast ( via lan) maar de 2e pc staat op de begane grond (5-10 mtr ongeveer) en die heeft zwak singaal..en ook wegvallende verbinding...is er iets wat ik hier tegen kan doen? Heb wat reviews gelezen over een Repeater maar die blijkt niet goed te helpen ( of soms helemaal niet) ? ,heb ook al custom firmwares erop gezet en de mw power wa omhoog gekrikt maar hielp ook niet

(Specs)

Wrt54g Wifi router

Asus WL-138 pci kaart

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15
Speel een beetje met de plaats van je router.
Speel een beetje met de antenne.
Probeer verschillende kanalen.

Verwijderd

Heeft de pc naast de router wel een goede verbinding?

Maar net als Jimster zegt: zet je router is op een andere plaats, kan wel is helpen

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je via wif ? ( hij is via lan aangesloten..

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38
Probeer eens een ander kanaal? het kan dat je op hetzelfde kanaal zit als bv. je buren. Kijk ook eens naar draadloze apparaten in de buurt. Bij mij thuis bleken de draadloze controllers van de xbox enorm te storen (ook op 2,4ghz)

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 19:32
Heb je toevallig laminaat liggen? Zit er op de ondervloer een spiegelende laag? Beide antwoorden ja: stop maar met zoeken, dat is je probleem, het signaal komt niet goed door. Is mooi te testen door de trap op\af te lopen met een laptop, word de verbinding dan beter zou de oplossing kunnen zijn om de ondervloer te wisselen voor een zonder "metaal" erin.

Verwijderd

Meer vermogen is niet altijd meer/beter bereik.
spelen met de antenne is altijd te proberen., 10 graden kan veel uitmaken.
en kijk wat er tussen de 2 antenne's inzit wat kan storen, de laminaatvloer had ik nog niet van gehoord, maar als dat metaal is heb je een probleem.

• m3gA
Frank_DE schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:10:
Heb je toevallig laminaat liggen? Zit er op de ondervloer een spiegelende laag? Beide antwoorden ja: stop maar met zoeken, dat is je probleem, het signaal komt niet goed door. Is mooi te testen door de trap op\af te lopen met een laptop, word de verbinding dan beter zou de oplossing kunnen zijn om de ondervloer te wisselen voor een zonder "metaal" erin.
voor de ondervloer van laminaat gebruik je toch geen metaal :?

• Jimster
m3gA schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:12:
[...]
voor de ondervloer van laminaat gebruik je toch geen metaal :?
Onder laminaat wordt vaak een onderlaag gelegd met een dunne aluminium laag.

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben 2 vloeren van beton..en ik heb alle kanelen al gebrobeert en zelfe resultaat :( Maar heb net iemand gesproken en die zegt als je een sterkere antenne erop zet dat dat helpt...

• m3gA
Jimster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:52:
[...]

Onder laminaat wordt vaak een onderlaag gelegd met een dunne aluminium laag.
nooit van gehoord.. ik heb van die groene matten gebruikt.

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Door een biquad- of biloop- antennetje te bouwen en er wat mee te richten heb ik nu een sterk signaal. Als je wat ervaring hebt met soldeerwerk moet je naar de volgende site gaan: http://www.pe2er.nl
Daar staat een schat aan gegevens over het zelf bouwen en testen van wifi-antennes.
Succes!

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

• Jimster
m3gA schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:53:
[...]
nooit van gehoord.. ik heb van die groene matten gebruikt.
offtopic:
Wordt ook vaak gebruikt ja, maar zijn niet zo vochtwerend geloof ik.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden ;)
http://www.frabe-houtenvl...-zwevend-gelegd-groot.jpg
Pagina: 1