Data degradatie op 200GB HD onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een 200GB schijf van Western Digitall (type WD2000JB) in mijn PC bijgeplaatst, omdat ik wat meer opslagruimte nodig had. Alles werdt goed herkend, en de installatie verliep zonder problemen.
Na een tijdje kreeg ik wel problemen. De data die op de schijf staat, lijkt langzaam corrupt te raken. Dit merkte ik voor het eerst met BitTorrent. Een Torrent leek bijna klaar te zijn, maar als ik vervolgens een hash check deed, bleek een groot deel van de gedownloade data corrupt te zijn.
Dit probleem had ik als ik de harde schijf als 1 partitie configureerde, maar ook als ik hem indeelde in meerdere partities.
Ik heb de website van WD doorgespit naar het probleem, en oplossingen. Ik heb daar enkele soortgelijke problemen gevonden in de help, en de fixes geprobeert die gesuggereerd worden. Dit mocht echter niet baten. Als ik mijn harde schijf test met de software van WD, lijkt er niets aan de hand te zijn.
Ik draai een legale, volledig ge-update versie van Windows XP Home. De computer waarop ik dit probleem heb, is een Dell Dimension 4400.

Herkent iemand dit probleem, en weet hij of zij de oorzaak, of nog beter, een oplossing?
Alvast bedankt.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Komt het probleem ook voor bij andere data dan torrent-related data?

Anders zou het wel eens hieraan kunnen liggen, lijkt me...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

corrupte download data wordt meestal veroorzaakt door kapot geheugen

draai maar eens een nachtje memtest.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Heb je een nForce 4 chipset? Zo ja, unistall dan de drivers (geberuik drivercleaner om te zorgen dat ze echt weg zijn) en installeer ze opnieuw. Selecteer bij de nieuwe install NIET de IDE en netwerk drivers. Ook als gevraagd wordt of je de hardware firewall (activearmor) wil gebruiken, voor 'nee' kiezen.

Al deze driveronderdelen staan namelijk bekend om hun problemen (IDE vooral met corruptie bij het kopieren van data, netwerk voor corruptie van downloads).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
ShadowLord schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:14:
Heb je een nForce 4 chipset? Zo ja, unistall dan de drivers (geberuik drivercleaner om te zorgen dat ze echt weg zijn) en installeer ze opnieuw. Selecteer bij de nieuwe install NIET de IDE en netwerk drivers. Ook als gevraagd wordt of je de hardware firewall (activearmor) wil gebruiken, voor 'nee' kiezen.

Al deze driveronderdelen staan namelijk bekend om hun problemen (IDE vooral met corruptie bij het kopieren van data, netwerk voor corruptie van downloads).
Naar mijn weten zijn de netwerkdrivers zonder problemen te installeren, alleen de Active Armour Suite o.i.d. moet je niet installeren, die zorgt voor de corruptie.
Zonder netwerkdrivers ook geen netwerk toch?!?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Ik ga straks eerst wel even een uur of 5 het geheugen testen, en daarna klooien met drivers, als ik een nForce 4 chipset heb. Ik ben nu niet bij de betreffende computer, over 30 minuten wel, dan zal ik ff kijken welke chipset er op het mobo zit, en dat hier posten.
Pagina: 1