kan sqlserver niet vinden in een vmware sessie

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:48
Ik heb thuis winxp sp2, niets bijzonders. Daarop geinstalleerd VMWare workstation 5.5 met daarop windows 2k3 standaard server en daarboven op weer winsql 2000 (+sp 4 want anders werkt het niet).

Via de enterprise manager op de (vm) w2k3 doos kan ik prima de locale sql server vinden (die dus binnen w2k3 draait. Nu beheer ik altijd via mn gewone werkstation (dus winxp) en als ik daar de enterprise manager opstart (ook naar sp4 gebracht) dan kan die de sql server niet vinden.

bij winxp heb ik firewall van winxp even uitgezet om alles uit te sluiten. VMware netwerk is ingesteld als bridge en het ipadress (192.168.1.101) valt binnen de range waarin ook mij winxp draait (192.168.1.64). Pingen van en naar lukt prima. Weet ik in iedergeval dat ze elkaar op laag niveau kunnen zien.

Ik heb niet zo heel veel kaas gegeten van vmware maar waarom de e.manager de vm sqlserver niet ziet snap ik niet zo goed..

Iemand een idee ?

https://k1600gt.nl

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Luisteren de meeste SQL-servers default niet alleen naar localhost (127.0.0.1) i.p.v. 'externe' adressen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

daarop windows 2k3 standaard server en daarboven op weer winsql 2000 (+sp 4 want anders werkt het niet).
Ik ga er even vanuit dat je MSSQL 2000 bedoelt :D
Luisteren de meeste SQL-servers default niet alleen naar localhost (127.0.0.1) i.p.v. 'externe' adressen?
Hmm, de MSDE moet je expliciet Networking aanzetten wil je hem ook van extern (via het netwerk) kunnen bereiken, maar volgens mij luisterd MSSQL2000 per default op alle interfaces.

@TS: Heb je de server al een keer gewoon toegevoegd via het IP adres (ik neem aan van wel..)

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:48
Equator schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:33:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je MSSQL 2000 bedoelt :D

[...]

Hmm, de MSDE moet je expliciet Networking aanzetten wil je hem ook van extern (via het netwerk) kunnen bereiken, maar volgens mij luisterd MSSQL2000 per default op alle interfaces.

@TS: Heb je de server al een keer gewoon toegevoegd via het IP adres (ik neem aan van wel..)
ja, ik bedoel mssql 2000 + sp4. Op mijn workstation gebruik ik eigenlijk alleen de enterprise manager en de query analyzer (de client tools)
De interfaces die ik heb aanstaan zijn standaard, named pipes (maar wie gebruikt dat nog) en tcp
snap er niets van..

https://k1600gt.nl