[HDTV] JVC LT-40S70

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 16:16
Hi,

Ik en mijn vrouwtje zijn zoekende naar een leuke LCD tv en via via werd ik gewezen op de JVC LT-40S70.
Nu zoek ik me al het gehele internet af maar nergens een review of extra info te vinden als alleen de specs volgens fabricant:

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/104990_lt-40s70bu_av.jpg

• 20 W totaal RMS uitgangsvermogen
• Megatext: 1500 pagina geheugen (level 2.5)
• Grafisch OSD
• Geleverd met tafelstandaard
• 2 SCARTs
• S-IN, AV IN
• W-XGA (1.366 x 768 pixels) panel
• Twee HDMI aansluitingen
• HD Ready
• Geïntegreerd D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology) systeem
• 1-tuner PAP (Picture-and-Picture)
• 12 Multi picture
• Beeld en Teletext tegelijk
• Front: 2 Oblique Cone luidsprekers
• Nieuw 3D Cinema Sound
• Voice Enhancer
• MaxxBass®
• Component ingang
• PC ingang
• Aantrekkelijk vormgegeven nieuwe afstandsbediening
Optionele accessoires
• RK-C40FS1 (Luxe TV-meubel)
• RK-C326WB3 (Vaste muurbeugel)
Kleur(en) zwart/zilver
Introductie model 2006

http://www.jvc.nl/product.php?id=LT-40S70BU&catid=134

Is toevallig hier al iemand die met deze LCD in aanraking is gekomen of kent de geschiedenis van JVC op LCD gebied een beetje?
Is JVC er redelijk goed in of beter een ander merk nemen?

[ Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2006 00:35 ]

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:31:
Hi,

Ik en mijn vrouwtje zijn zoekende naar een leuke LCD tv en via via werd ik gewezen op de JVC LT-40S70.
Nu zoek ik me al het gehele internet af maar nergens een review of extra info te vinden als alleen de specs volgens fabricant:

[afbeelding]

• 20 W totaal RMS uitgangsvermogen
• Megatext: 1500 pagina geheugen (level 2.5)
• Grafisch OSD
• Geleverd met tafelstandaard
• 2 SCARTs
• S-IN, AV IN
• W-XGA (1.366 x 768 pixels) panel
• Twee HDMI aansluitingen
• HD Ready
• Geïntegreerd D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology) systeem
• 1-tuner PAP (Picture-and-Picture)
• 12 Multi picture
• Beeld en Teletext tegelijk
• Front: 2 Oblique Cone luidsprekers
• Nieuw 3D Cinema Sound
• Voice Enhancer
• MaxxBass®
• Component ingang
• PC ingang
• Aantrekkelijk vormgegeven nieuwe afstandsbediening
Optionele accessoires
• RK-C40FS1 (Luxe TV-meubel)
• RK-C326WB3 (Vaste muurbeugel)
Kleur(en) zwart/zilver
Introductie model 2006

http://www.jvc.nl/product.php?id=LT-40S70BU&catid=134

Is toevallig hier al iemand die met deze LCD in aanraking is gekomen of kent de geschiedenis van JVC op LCD gebied een beetje?
Is JVC er redelijk goed in of beter een ander merk nemen?
Laat ik het zo zeggen, ik heb de voorganger en ik ben daar echt enorm blij mee. Vooral de tuner is erg goed waardoor kabeltv er ook prima uitziet. Ik denk dat je echter zeker ook naar de toshiba moet kijken waar er al een thread over is hier op het forum. Ook de sony's, sharps en panasonics zijn echt goed. Ga eens rondkijken zou ik zeggen!

Verwijderd

Yup, kippekop heeft gelijk.

Ik heb de LT-32S60B en heb ook met analoog signaal al een heel bevredigende kwaliteit beeld.
Verder ook superbeeld via de component aansluiting (draait mijn xbox360 op).

Ik zou bij aanschaf alleen de HDMI ingangen controleren. Mijn scherm is hier al een keer voor weggeweest wegens heel vaag beeld via deze input.

Verder een top TV met een goeie service en garantie :)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 16:16
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:34:
Yup, kippekop heeft gelijk.

Ik heb de LT-32S60B en heb ook met analoog signaal al een heel bevredigende kwaliteit beeld.
Verder ook superbeeld via de component aansluiting (draait mijn xbox360 op).

Ik zou bij aanschaf alleen de HDMI ingangen controleren. Mijn scherm is hier al een keer voor weggeweest wegens heel vaag beeld via deze input.

Verder een top TV met een goeie service en garantie :)
En hoe ga ik die HDMI ingangen checken?
Heb bij mijn weten geen apparatuur op moment met HDMI opties

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ook ik heb de 32" variant en hij bevalt uitstekend! de XBOX360 geeft een prachtig plaatje via Component. Jammer alleen dat de VGA aansluiting niet hoger gaat dan 1024x768.

Binnenkort ga ik er deze HDTV Satteliet ontvanger via HDMI op aansluiten:

http://www.kaonmedia.net/.../view_feature.php?seq=115

Verwijderd

iemand ervaring met de jvc LT-32R70?
btw waarom zet jvc geen contrast ratio en helderheid op hun site?

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:17:
[...]

En hoe ga ik die HDMI ingangen checken?
Heb bij mijn weten geen apparatuur op moment met HDMI opties
Tja... Ik had eerst ook geen apparaten aangesloten via hdmi. Echter ik heb er nu gewoon last van. Er is niemand die je kent met een HDMI/DVI kabel ofzo en dat je dan even test via je DVI van je pc?

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:35:
[...]

Tja... Ik had eerst ook geen apparaten aangesloten via hdmi. Echter ik heb er nu gewoon last van. Er is niemand die je kent met een HDMI/DVI kabel ofzo en dat je dan even test via je DVI van je pc?
Doet die het dan bij deze jvc. We hebben hier thuis de 26x70b. Maar daar krijg ik geen beeld van de pc via dvi->hdmi.

Voor de rest is het een prima tv, met goed geluid, strak beeld (analoog, maar digitaal helemaal). Daarnaast nu met 4 jaar garantie.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
We hebben hier de JVC LT 32X70... aangeschaft na eindeloos wikken en wegen o.a. sony kdv 32v2000. De JVC won. Twee hdmi ingangen, beeld (dezelfde paneel als de sony) plus dat het geluid (maxxbass oid) klonk stukken beter dan vergelijkbare sony's, samsungs, etc. Andere klinken zo blikkerig. (Uiteraard gaat voor de dvd's de ht-receiver aan.)

Verwijderd

m@fkeez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:57:
[...]

Doet die het dan bij deze jvc. We hebben hier thuis de 26x70b. Maar daar krijg ik geen beeld van de pc via dvi->hdmi.

Voor de rest is het een prima tv, met goed geluid, strak beeld (analoog, maar digitaal helemaal). Daarnaast nu met 4 jaar garantie.
Ja hij doet het hier gewoon. Was even kloten in de beeldscherm configuratie, maar toen deed hij het gewoon en nu boot hij gewoon met beeld direct op mijn lcd tv.

Je kunt het instellen in de tool van nvidia. Daar krijg je een 2e scherm en die moet je dan activeren.

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-01 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:30:
[...]

Ja hij doet het hier gewoon. Was even kloten in de beeldscherm configuratie, maar toen deed hij het gewoon en nu boot hij gewoon met beeld direct op mijn lcd tv.

Je kunt het instellen in de tool van nvidia. Daar krijg je een 2e scherm en die moet je dan activeren.
Welke resolutie draai je dan op de PC naar de TV via HDMI? Als 1380x768 lukt, dan is dat goed nieuws :Y)

Ik neem ook aan dat je bij het Nvidia scherm hebt aangegeven dat de alle resoluties weergegeven moeten worden i.p.v. alleen de beschikbare resoluties van het scherm?! Je reactie is zeer welkom...

Verwijderd

J.Kossen schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:12:
[...]

Welke resolutie draai je dan op de PC naar de TV via HDMI? Als 1380x768 lukt, dan is dat goed nieuws :Y)

Ik neem ook aan dat je bij het Nvidia scherm hebt aangegeven dat de alle resoluties weergegeven moeten worden i.p.v. alleen de beschikbare resoluties van het scherm?! Je reactie is zeer welkom...
Hoi,

Ik was op vakantie en zag je reactie pas net. Ik heb hem ingesteld op 1920*1080 en dan zo getuned dat hij het hele bureaublad opvult. Deze resolutie stond er standaard in heb dus niet de vrije hand functie gekozen. In windows zelf is het geen gezicht, maar MCE en vooral ook dvd's enzo zijn superscherp.

Ik zal zsm als ik weer inet heb thuis (k*t KPN) wel een paar pics plaatsen.

Verwijderd

Ik heb veertien dagen geleden een LT-32S70BU gekocht. Tevreden? Hmmm. Ik zit op een afstand van 3.5 m en vind eigenlijk dat de bewegende beelden nog teveel na-ijlen. Het beeld zelf -als er stilstaande beelden zijn- is perfect scherp bij analoge uitzendingen. Maar als een persoon bv spreekt, stoor ik me aan de 'vage lippen'. Ook bij voetbal is vooral bij rode shirtjes het na-ijleffect hinderlijk. Het geluid van dit toestel is perfect.
Zijn er meer mensen die last hebben van deze 'klacht'? Het hoort bij de slechte kenmerken van LCD, maar ik had niet gedacht dat het zo opvallend zou zijn. Ook de kijkhoek vind ik tegenvallen.
Reacties?

Verwijderd

ik heb de jvc lt-46z70b. een prachtig mooi scherm, met goed beeld, echter ook ik krijg via DVI--> HDMI geen goed beeld op het scherm. alleen 800x600 geeft een bevredigend beeld, de rest is erg wazig. iemand oplossingen voor dit probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:43:
Ik heb veertien dagen geleden een LT-32S70BU gekocht. Tevreden? Hmmm. Ik zit op een afstand van 3.5 m en vind eigenlijk dat de bewegende beelden nog teveel na-ijlen. Het beeld zelf -als er stilstaande beelden zijn- is perfect scherp bij analoge uitzendingen. Maar als een persoon bv spreekt, stoor ik me aan de 'vage lippen'. Ook bij voetbal is vooral bij rode shirtjes het na-ijleffect hinderlijk. Het geluid van dit toestel is perfect.
Zijn er meer mensen die last hebben van deze 'klacht'? Het hoort bij de slechte kenmerken van LCD, maar ik had niet gedacht dat het zo opvallend zou zijn. Ook de kijkhoek vind ik tegenvallen.
Reacties?
Wat zijn je beeldinstellingen?

Probeer eens het volgende in te stellen:

Brightness 1 15 (op een schaal van 100)
Contrast op 85
Brightness 2 80
Sharpness op 10
De rest in het midden

Wellicht dat dit wat helpt. Zet de brightness 1 overdag een stuk hoger als je geen diepte in het zwart ziet door invallend licht.
Pagina: 1