Toon posts:

[XP] USB werkt slechts enkele seconden.*

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg vervelend probleem met mijn USB-poorten.

Ik kan bepaalde apparaten gewoon aansluiten en de computer herkent deze dan ook gewoon normaal, maar wanneer ik gegevens wil gaan overzetten stopt dit na ongeveen 10 seconden/ één foto.
Dit treedt op bij 3 USB-sticks die ik geprobeerd heb en bij mijn nieuwe Canon Ixus800IS.
Daarentegen had mijn oude camera (Powershot A40) en mijn externe HD er helemaal geen last van.

Technisch zal dus alles wel in orde zijn neem ik aan.
Ik verwacht dus dat het probleem in Windows zit, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.

Iemand een idee?

Mijn systeem:
Windows XP SP2
Epox 8RDA+ moederbord (met alle USB poorten daarop).
Alle drivers zijn voor alle apparaten goed geïnstalleerd.

PS Op mijn laptop werken alle apparaten gewoon wel normaal.

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:27

Bravo

Second Best

Mogen de USB-poorten door windows worden uitgeschakeld ivm met stroomverbruik? Zo ja, schakel dit eens uit en probeer het nog eens.

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro gestuurd door evcc
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist al die opties uitgeschakeld, maar dat gaf niet het gewenste resultaat.

Nog steeds kan ik maar maximaal 4 foto's overzetten waarna de computer ineens aangeeft "Kan de huidige afbeelding niet kopiëren".

Op de een-of-andere manier gooit de computer de USB verbinding 'eruit' na een paar seconden.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
O-)
Een klein subtiel kickje naar boven omdat ik het toch wel erg vervelend vind mijn nog geen 2 dagen oude Ixus800IS niet te kunnen verbinden met mijn PC.
O-)

Verwijderd

Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd voor je USB-poorten?
Je hebt 3 USB-sticks geprobeerd zei je, maar heb je ook al verschillende USB-poorten getest?

Verwijderd

Is je computer overgeklokt, ik ben net heel de nacht bezig geweest met een externe harde schijf 8)7 . :z

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de driver opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft geen effect. Ook heb ik de USB-sticks op bijna alle USB poorten getest.

En mijn computer is niet overgeklokt...

Ik heb het net voor de derde keer vandaag geprobeerd, maar het probleem is nog echt niets verandert.

Ik zie het niet zitten om mijn computer te formatteren, dus dat is eigenlijk geen optie :S

Iedereen alvast bedankt en ik alle ideeën zijn welkom!

Martijn

Verwijderd

Topicstarter
Oh, wat misschien nog wel goede info is: Wanneer ik één foto kijk knippert het lichtje van m'n camera even heel kort (dan laadt hij uit het geheugen), maar wanneer ik dan de volgende foto wil kijken blijft het lichtje knipperen maar verschijnt er geen foto.

Ik weet zeker dat mijn camera niet stuk is omdat ik hem op mijn laptop al héél vaak geprobeerd hebt, en hij daar geen enkel probleem geeft.
En dit lichtjes-fenomeem geeft hij ook bij USB-sticks. Misschien helpt dit iemand?

Martijn

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Probeer eens een Linux boot CD (bv Knoppix). Zo kun je uitsluiten of het een windows instelling is, of dat je systeem gewoon kapot is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1