Logo gezocht, waar zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Allereerst wil ik beginnen met de nadruk dat dit geen logo-request oid is. Ik wil in dit topic naar boven halen hoe online diensten hieromtrent zijn.

Ik ben een willekeurige student die beetje aan het hobby'en is met een eigen site. Daar heb ik uiteraard niet te veel euro's voor over, maar wil wel een leuk logo hebben eigenlijk. Maar omdat ik zelf niet zo'n creativeling ben, zoek ik iemand die dit voor me kan/wil doen.

Beetje online rond gekeken, en daar kwam ik www.gotlogos.com tegen. Dit is een online dienst waar je (naar hun zeggen) voor 25 dollar een logo kan bestellen, zij zullen dan wel wat freelance volk aan het hobbyen zetten. :P

Er zijn natuurlijk flink wat zaken waar het fout op kan lopen (geen logo, lelijk logo, herhaling van zojuist genoemde) en geld over de balk is niet de bedoeling. Ik vraag me dus af hoe ervaringen zijn met dergelijke diensten? Iemand ooit gebruik gemaakt van deze dienst? Of weet iemand iets vergelijkbaars waar hij/zij goede ervaring mee heeft?

Verwijderd

een photoshop fanatiekeling :)

zijn er zat van :), bezoek eens een forum voor dit soort dingetjes :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
toevallig ook een suggestie voor een dergelijk forum? want ben dan altijd bang om me zoiets ergens te vragen waar het helemaal niet gewenst is..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Wat zal ik zeggen, ik zie al een logo! (Of ik moet de verkeerde site voor me hebben :X )

Afbeeldingslocatie: http://www.ookditnog.nl/got/header1.jpg

Quick and dirty. Zomaar een idee, erg simpel, niks van bijzonders, maar wel een mooi herkenpunt (mensen die je site bezocht hebben, denken bij iedere gevaarlijke kruising aan jouw site). Maar ik weet natuurlijk niet wat je precies wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 21-06-2006 00:07 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

http://www.brandsoftheworld.com 8)

le-zen :X

[ Voor 32% gewijzigd door XangadiX op 21-06-2006 00:21 ]

Stoer; Marduq

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
proller schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:06:
Wat zal ik zeggen, ik zie al een logo! (Of ik moet de verkeerde site voor me hebben :X )

[afbeelding]

Quick and dirty. Zomaar een idee, erg simpel, niks van bijzonders, maar wel een mooi herkenpunt (mensen die je site bezocht hebben, denken bij iedere gevaarlijke kruising aan jouw site). Maar ik weet natuurlijk niet wat je precies wil.
Best goed eigenlijk! Misschien even een abstractere versie van maken in Illustrator of Inkscape, zodat het voor uiteenlopende doelen geschikt wordt (drukwerk in full colour, in PMS-kleuren, zwart/wit, diapositief, en combinaties met andere huisstijl-elementen...)

Ik vraag me trouwens af of zo'n 25-dollar shopje wel aan het grafische eisenpakket denkt, en aan de rest van je huisstijl. Volgens mij pakken ze gewoon een plaatje van van een stock-CD, naampje erbij en klaar. Dat heb ik zelfs 'normaal' geprijsde Nederlandse concollega's zien doen :X Ik zou zeggen: vergeet die shop en vraag even wat proller voor je kan betekenen :P

• XangadiX
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dit begint al een beetje op een request topic te lijken, let daar even op

Stoer; Marduq

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sequence schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:41:

Er zijn natuurlijk flink wat zaken waar het fout op kan lopen (geen logo, lelijk logo, herhaling van zojuist genoemde) en geld over de balk is niet de bedoeling. Ik vraag me dus af hoe ervaringen zijn met dergelijke diensten? Iemand ooit gebruik gemaakt van deze dienst? Of weet iemand iets vergelijkbaars waar hij/zij goede ervaring mee heeft?
je noemt al zelf gelijk op dat je bepaalde 'eisen' stelt en daarop zu je bij zo'n dienst spaak lopen ....
niet dat je daarbij standaard een 'lelijk' logo krijgt (wat is dat eigenlijk, 'lelijk'... dat is domweg iets in het oog van de beschouwer, zelfs de allerduurste logo's worden makkelijk 'lelijk' genoemd).

maar vooral omdat je in je keuze voor zo'n dienst al een fout maakt:
Namelijk te denken dat het een bepaalde onevenenaarbare kwaliteit zou zijn, waar iemand zomaar eventjes ingeschakeld kan worden om voor een paar centjes een 'goed' logo uit de mouw te schudden ...

Een goed logo is enkel te maken door bepaalde vereisten te inventariseren... de wensen achter de keuze voor een herkenbaar logo op een rijtje te zetten en te bedenken welke keuzes bij een bepaalde disnt of instelling passen ...

En ja... dat kost tijd en daarvoor moet je betalen, punt uit.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• benoni
  • Niet online
Ik heb de site nog even doorgekeken van www.gotlogos.com, en dit kan ik er over zeggen:
- Voor die prijs is er technisch gezien toch op een redelijk goed niveau aan de logo's gewerkt. Er zit per logo tussen drie kwartier en 3 uur werk in, sommige logo's misschien nog meer. Ik denk dat ze met een kantoor in een lagelonenland zitten zoals de Filipijnen.
- De diepgang van de ontwerpen is minimaal. Het voldoet aan bepaalde basisvoorwaarden (een grafisch element dat bij het bedrijf past, een min of meer passend lettertype, bepaalde kleurkeuze, ruimtegebruik uitgebalanceerd, enige samenhang in het geheel) maar verder komt het niet.
- Een fatsoenlijk gewerktekend logo kost bij deze site meer dan geadverteerd, $35.00 voor het eerste ontwerp, maar als je iets op te merken hebt dan betaal je voor de volgende ronde.
- Er wordt niet aan gedacht om het logo in verschillende versies te testen en te maken, zoals voor een zwart/wit uitgave, voor een blinddruk of gravering, enzovoort.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:03:
Ik heb de site nog even doorgekeken<snip>
Ik ook. Was er op 5 minuten mee klaar. Allemaal 13-in-een-dozijn logo's:

Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/affiliatetraining.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/biedersoft.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/madawas.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/digicom2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/unitedbroadband.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/snookerworld.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/signed.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/domainfirm.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/15.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/31.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/43.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gotlogos.com/logos/53.gif

Need I say more? :P

Nee, ik zou toch eens kijken of een graficus (hier, of via een bekende of via via) niet een fatsoenlijk logo kan maken voor een leuk prijsje. Voor 25 euro zul je het niet hebben, maar dan heb je ook wat. Met dit soort dingen moet je niet voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
proller schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:06:

Afbeeldingslocatie: http://www.ookditnog.nl/got/header1.jpg

Niet om je af te fakkelen (he-le-maal niet, want het is een mooi plaatje hoor ;) ):
Ik ben geen graficus maar dit is geen goed logo voor de volgende (voor mij voor de hand liggende) redenen:
• Full color. Nooit doen. Ontzettend duur in drukwerk, niet fijn om te faxen e.d.
• Foto. Een logo bestaat (voor mij) uit wat lijnen en dergelijken, geen foto. Hoeveel (grote) merken ken jij die een foto gebruiken als logo? (Kijk voor een referentie eens op de al eerder genoemde :P www.brandsoftheworld.com)
• Het .nl in een rondje heeft teveel weg van een (R), (C) of iets dergelijks. Dat impliceert iets maar als je er beter naar kijkt stelt het dus niets voor.
• Een waarschuwingsbord :? "Pas op klant! Wij zijn gevaarlijk!"
• Kleurverloop. Dit kun je al helemaal niet vangen in een 2 of 3 kleuren logo mocht je dat willen gaan hanteren. En zonder die kleurverloop is al het "mooie" van dit "logo" al meteen weg...
• ...
Ik vind het gewoon niks (en dat bedoel ik dus niet lullig!) als logo.

Edit:
Ik heb de logo's (nou ja, "logo's" :X ) voor de lol even klikbaar gemaakt voor de domeinen waar ze voor gemaakt zijn. Op validatedemail.com en raystackleshop.com ( :X ) na zijn het allemaal "nep bedrijven" (linkfarms) of gebruiken ze het logo niet (meer) of...

[ Voor 88% gewijzigd door RobIII op 21-06-2006 01:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

het font is anders.... en de kleuren ook... en de boog ook.....

nee ff serieus, de 25 dollar logos zijn gewoon 5 minute work dingen die je zelf ook kan maken zonder inspiratie.

een logo hoeft vaak niet eens een hoogstandje te zijn, de meeste bedrijven hebben een heel simpel logo. ga een beetje tekenen op papier en propbeer het na te maken of vraag het aan een kennis of desnoods een design bureau.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

zij zullen dan wel wat freelance volk
Met zo een denigrerende zin in je tekst heb ik niet eens de behoefte om te helpen. Vooral als je ziet hoe vaak freelancers binnen grote projecten juist de redding zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Als het echt puur voor je hobby is zou ik gewoon zelf wat proberen te maken, kijk wat tutorials door en probeer wat uit. Of vraag anders een vriend/kennis wat dan ook die er wat meer verstand van heeft om je te helpen.

• benoni
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:10:
Was er op 5 minuten mee klaar. Allemaal 13-in-een-dozijn logo's:
[...]
Need I say more? :P
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen :)

Deze logo's natekenen kost je nog geen 10 minuten, maar 'starting from scratch' neem ik toch aan dat iemand nog een tijdje naar beeldmateriaal zit te zoeken en vervolgens daarmee zit te schuiven en te spiegelen... enfin je bent al zeker een half uur verder.

Addit: je hebt dan ook wel de meest saaie logo's eruitgepikt, maar daarmee geef je waarschijnlijk beter het gemiddelde niveau aan dan ik op het eerste gezicht dacht, want ze zullen de 'kneusjes' wel hebben weggelaten uit de galleries.
• Full color. Nooit doen. Ontzettend duur in drukwerk, niet fijn om te faxen e.d.
• Foto. Een logo bestaat (voor mij) uit wat lijnen en dergelijken, geen foto. Hoeveel (grote) merken ken jij die een foto gebruiken als logo? (Kijk voor een referentie eens op de al eerder genoemde :P www.brandsoftheworld.com)
• Het .nl in een rondje heeft teveel weg van een (R), (C) of iets dergelijks. Dat impliceert iets maar als je er beter naar kijkt stelt het dus niets voor.
• Een waarschuwingsbord :? "Pas op klant! Wij zijn gevaarlijk!"
• Kleurverloop. Dit kun je al helemaal niet vangen in een 2 of 3 kleuren logo mocht je dat willen gaan hanteren. En zonder die kleurverloop is al het "mooie" van dit "logo" al meteen weg...
• ...
Ik vind het gewoon niks (en dat bedoel ik dus niet lullig) als logo.
Maar het is m.i. wel een hartstikke leuk uitgangspunt. Technisch gezien moet het inderdaad aan alle kanten nog bij- en uitgewerkt worden. Al de punten die je noemt zou ik zelf ook als overweging meenemen in een professioneel ontwerp, en daardoor zou het idee waarschijnlijk een nog een hele reeks van probeersels en gedaantewisselingen meemaken. Maar dat doet nog niets af van het idee, dat is gewoon goed B) Als je bij voorbaat alles uitsluit maak je geen ruimte voor creativiteit.

[ Voor 16% gewijzigd door benoni op 21-06-2006 02:19 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:31:
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen :)

Deze logo's natekenen kost je nog geen 10 minuten, maar 'starting from scratch' neem ik toch aan dat iemand nog een tijdje naar beeldmateriaal zit te zoeken en vervolgens daarmee zit te schuiven en te spiegelen... enfin je bent al zeker een half uur verder.
Ho ho...
Ik zeg alleen dat de logo's die ik zag niet echt "je van het zijn". Een logo ontwikkelen (ik weet er alles veel van, ik heb een paar keer zo'n traject van (erg) dichtbij meegemaakt) kost daaaagen zo niet weken of maanden. Natuurlijk teken je in 5 minuten zo een "leuk ogend" logo'tje. En als je het voor je blog-je ofzo gebruikt kom je er meestal ook nog wel mee weg. Maar als je voor een "professioneel" logo gaat (en nee, niet alle logo's zijn "professioneel") dan komt er meestal wel wat meer bij kijken. Een half uur is niet eens genoeg voor een "brainstorm sessie" dan...
benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:31:
Het is m.i. wel een hartstikke leuk uitgangspunt. Technisch gezien moet het idd. aan alle kanten nog bij- en uitgewerkt worden. Al de punten die je noemt zou ik zelf ook als overweging meenemen in een professioneel ontwerp, en daardoor zou het idee waarschijnlijk een nog een hele reeks van probeersels en gedaantewisselingen meemaken. Maar dat doet nog niets af van het idee, dat is gewoon goed B) Als je bij voorbaat alles uitsluit maak je geen ruimte voor creativiteit.
Ik sluit niets uit, ik zeg inderdaad (net als jij) dat er nog veel aan moet gebeuren. Wel neig ik "weg" van dit idee omdat het een gevaren-bord is (een "pas op!") bord en dat wekt bij voorbaat al de verkeerde "state of mind" op bij potentiële klanten en die kan net de druppel zijn als ze toch al twijfelen. Je zet er (onbewust waarschijnlijk) gewoon een stemming mee.

En ik (en overigens mijn dinnetje ook) ben redelijk bedreven in grafisch werk (beide geen grafische opleiding weliswaar) en kennen wel het reilen en zeilen van het vak een beetje. Ik heb jaren close gewerkt met (wel "echte" / professionele) designers, mijn dinnetje werkt nog steeds met "die gasten" bij een reclamebureau en ik weet wat er komt kijken bij een logo ontwikkelen (of for that matter; ieder ander grafisch materiaal). Ook zijn we zelf niet geheel onverdienstelijk op dat vlak in o.a. photoshop, illustrator en dat soort zaken, maar we pretenderen ook geen "experts" te zijn. Wel weten we goed wat creativiteit inhoudt en weet ik ook goed dat "bij voorbaat uitsluiten" (niet altijd ;) ) een goed plan is. Ik zeg alleen dat je ook verder moet kijken dan je neus lang is en "ach, het ziet er leuk uit (dus het is een goed logo / idee)". Creativiteit begint echter (voor logo's) vaak met brainstormen en niet met in het wilde weg kwasten. Een logo moet een gedachte erachter hebben (vind ik, en velen met mij), een binding met het bedrijf, een representatie zijn voor je werkzaamheden enz. (waar mogelijk).

Een goed voorbeeld van een (IMHO) bagger logo is het nieuwe logo van KPN. WTF hebben die gasten gerookt toen ze het ontwikkelden?
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/upload/40514_7024_1144331116421-2_kpnlogo.gif
Er zal vast een (ellenlang) zwetsverhaal aan vast zitten, maar ik vreet een beer als ze niet zijn begonnen met kwasten en later het verhaaltje erbij hebben verzonnen. Wat moet dat logo met 3 gekleurde tikkels (of hoe heten die snoepjes ook weer)? En waarom die 3 (fletse) kleuren? En waarom full color? En waarom dat vreselijke lettertype zo van "kijk ons eens modern zijn!"?
Maar goed, da's mijn mening. Anderen vinden het misschien wél mooi :P Helaas valt over smaak niet te twisten ;)
The new logo stands for the reliability that KPN has been providing for more than 100 years. At the same time, it reflects the modernization that KPN Netherlands is pursuing. Modernization and communication are converging all the time.
Hmmpff.... :X Euh... ja. Dat hebben ze dan heel mooi weten te vangen in 3 gekleurde tikkels :P (Not)
Waar zien ze dan die reliability? In het "strakke" (IMHO lelijke en scheve) lettertype?
En die 100 jaar? Die 100 jaar zou je nog kunnen zoeken achter het kroontje (uit het oude logo).
Maar vooral qua "modernization" hebben ze de plank finaal mis geslagen IMHO. Qua kleurgebruik is dit IMHO gewoon een leuk "kijk mij eens iPod-den en Bloggen"-logo.
Het "converging" is inderdaad wel terug te vinden in de "overlapping" van de tikkels maar...tja... ik vind het complete bull. Sorry ;)
Freelance schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:53:
ik vind dat logo eigenlijk wel goed: "je betaalt je blauw en je ergert je groen en geel"

:P
Als je het zo uitlegt vind ik het een ontzettend goed logo en hadden ze geen beter kunnen wensen :+

[ Voor 135% gewijzigd door RobIII op 21-06-2006 01:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 14:59

Freelance

(..)

ik vind dat kpn logo eigenlijk wel goed: "je betaalt je blauw en je ergert je groen en geel"

[ Voor 9% gewijzigd door Freelance op 21-06-2006 01:53 ]

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Freelance schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:53:
ik vind dat kpn logo eigenlijk wel goed: "je betaalt je blauw en je ergert je groen en geel"

LOL :)

• benoni
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:36:
Ho ho...
Ik zeg alleen dat de logo's die ik zag niet echt "je van het zijn". Een logo ontwikkelen (ik weet er alles van, ik heb een paar keer zo'n traject van (erg) dichtbij meegemaakt) kost daaaagen zo niet weken of maanden. ...
... Ook zijn we zelf niet geheel onverdienstelijk op dat vlak in o.a. photoshop, illustrator en dat soort zaken, maar we pretenderen ook geen "experts" te zijn ...
Ik pretendeer op ontwerpgebied wel een 'expert' te zijn, echter qua bedrijf op een niet al te grote schaal dus we zijn waarschijnlijk geen directe concurrent voor jullie :P
En ik reken inderdaad zeker op een week werk voor een fatsoenlijk logo-ontwerp O-)

Maar goed, het is niet de bedoeling dat dit topic een uithangbord voor een bepaalde toko wordt, dus ik ga hier verder niet over doorzagen. En voor wat betreft het KPN logo: ik hoop voor ze dat hun vormgevers de huisstijl zo compleet hebben opgeleverd dat er ook een logoversie bij zit die nog enigszins herkenbaar blijft als ie 5 mm breed op een pen wordt gegraveerd. Waarschijnlijk zijn de ballonnetjes dan :Y) en komt de mooiste kant van het ontwerp wat beter naar voren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door benoni op 21-06-2006 02:27 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Offtopic: de drie verschillende kleuren staan voor de diensten die KPN aanbiedt: Telefonie, Televisie en Internet. Verder vind ik het wel een mooi logo, alleen vind ik het lettertype niet het meest mooie. Zie verder: http://www.kpn.com/sluitjeaan/, http://www.fabrique.nl/index.asp?id=428&catid=241 en http://www.studiodumbar.nl/site/main.html.

Maar ontopic: het beste logo ontwerp je zelf. Een logo moet staan voor hoe je jezelf (of je bedrijf) wilt profileren. Door de beweging in het eerder genoemde KPN-logo laat KPN zien dat ze dynamisch zijn, het kroontje laat (ook bij TPG Post, die doen hetzelfde met de rode bal die voorbijrolt en dan het woord TPG Post laat zien) hun koninklijke status zien.
Een logo moet ook herkenbaar zijn, en eenvoudig. Stop niet teveel poespas in je logo, maar houd het simpel. Let wel op eerder genoemde waarschuwingsborden, die jagen je klanten juist weg. Een klant moet een "ah ja, x-ite"-gevoel krijgen wanneer hij een logo ziet of een bepaalde productgroep bekijkt, en moet niet te lang puzzelen.

Ik heb mijn logo (zie links) gebaseerd op een EPS-bestand van RTL 4. Toch herkenbaar, en toch uniek.

offtopic:
Overigens zie ik nu dat diezelfde Studio Dumbar (k*tsite!) ook de huisstijl van TPG, de Politie, het ministerie van EZ, Tsjechië-Telecom, NL/EU 2004 etc. heeft ontworpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 21-06-2006 02:19 ]

We are shaping the future

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alex schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:12:
Een logo moet ook herkenbaar zijn, en eenvoudig. Stop niet teveel poespas in je logo, maar houd het simpel. Let wel op eerder genoemde waarschuwingsborden, die jagen je klanten juist weg. Een klant moet een "ah ja, x-ite"-gevoel krijgen wanneer hij een logo ziet of een bepaalde productgroep bekijkt, en moet niet te lang puzzelen.

Ik heb mijn logo (zie links) gebaseerd op een EPS-bestand van RTL 4. Toch herkenbaar, en toch uniek.
Maakt met een blog website niet zoveel uit lijkt me aangezien je daar niet echt met "klanten" te maken hebt. Of heb ik iets over het hoofd gezien en gaat het niet alleen om een blogsite?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:11:
Ik pretendeer op ontwerpgebied wel een 'expert' te zijn, echter qua bedrijf op een niet al te grote schaal dus we zijn waarschijnlijk geen directe concurrent voor jullie :P
Ik maak me he-le-maal geen zorgen hoor ;)
benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:11:
En voor wat betreft het KPN logo: ik hoop voor ze dat hun vormgevers de huisstijl zo compleet hebben opgeleverd dat er ook een logoversie bij zit die nog enigszins herkenbaar blijft als ie 5 mm breed op een pen wordt gegraveerd. Waarschijnlijk zijn de ballonnetjes dan :Y) en komt de mooiste kant van het ontwerp wat beter naar voren ;)
Dat dan weer wel: linkje
Offtopic: de drie verschillende kleuren staan voor de diensten die KPN aanbiedt: Telefonie, Televisie en Internet. Verder vind ik het wel een mooi logo, alleen vind ik het lettertype niet het meest mooie. Zie verder: http://www.kpn.com/sluitjeaan/, http://www.fabrique.nl/index.asp?id=428&catid=241 en http://www.studiodumbar.nl/site/main.html.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2f21f57eacb2319de28a96a386345c45/full.jpg

Niet erg slim om te zeggen dat je het in no-time in elkaar geflanst hebt (van dumbar dus) :P
Maar ontopic: het beste logo ontwerp je zelf. Een logo moet staan voor hoe je jezelf (of je bedrijf) wilt profileren. Door de beweging in het eerder genoemde KPN-logo laat KPN zien dat ze dynamisch zijn
Knap, een bewegend logo op drukwerk ;)
Overigens vind ik "dynamisch" tegenwoordig een dusdanig gehyped woord dat ik bij voorbaat al bedrijven mijd die beweren "dynamisch" te zijn. Zeker een logge grote jongen als de KPN kan (haast) niet dynamisch zijn en heeft dat (voor mij) ook vaak genoeg bewezen niet te kunnen. Maar wederom; dat is mijn (nogal subjectieve) mening hoor ;)
het kroontje laat (ook bij TPG Post, die doen hetzelfde met de rode bal die voorbijrolt en dan het woord TPG Post laat zien) hun koninklijke status zien.
Euh, ze waren toch geprivatiseerd ? Of ben ik de kluts kwijt?
1989 dus 8)
Wanneer werd KPN geprivatiseerd?
In 1989 kreeg KPN officieel blauw bloed onder de nieuwe naam: Koninklijke PTT Nederland NV. Mede met het oog op de naderende Europese markt werd besloten tot privatisering. Alle aandelen waren nog wel in handen van de staat, maar de bedrijfsvoering ging KPN zelf doen.
Maar idd, laten we hier niet verder offtopic over gaan...
Eensch. Hoewel, maar dat ben ik weer, ik "x-ite" ook al weer een beetje een breezah naam vind. Begrijp me niet verkeerd, ik zit hier niet om mensen af te fakkelen ofzo (en ik ben zelf ook nooit erg origineel in namen e.d. en zou ik (als ik x-ite had verzonnen) nog trots zijn op mezelf ;) ) maar zo komt het wel een beetje op me over. (Dus nee, ik verwacht niet origineel gevonden te worden met RobIII, devcorner en dat soort namen :P ). De enige namen waar ik echt, écht, moeite voor heb gedaan zijn de jongens- en meisjesnamen voor onze aanstaande zoon/dochter (check sig) ;)
En mooi IMHO. Wel maakte het al een beetje een "gejatte" indruk en kon ik dat gevoel niet thuisbrengen. Nu dus wel ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 21-06-2006 02:30 ]

Over mij

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
RobIII schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:20:
[...]

Ik maak me he-le-maal geen zorgen hoor ;)

[...]

[...]

[afbeelding]

Niet erg slim om te zeggen dat je het in no-time in elkaar geflanst hebt (van dumbar dus) :P

[...]

Knap, een bewegend logo op drukwerk ;)
Met e-paper kan het, of met holografische dingen (argh, hoe heet dat, dat het beweegt wanneer je het draait?), maar ja, da's een beetje duur :+
Overigens vind ik "dynamisch" tegenwoordig een dusdanig gehyped woord dat ik bij voorbaat al bedrijven mijd die beweren "dynamisch" te zijn. Zeker een logge grote jongen als de KPN kan (haast) niet dynamisch zijn en heeft dat (voor mij) ook vaak genoeg bewezen niet te kunnen. Maar wederom; dat is mijn (nogal subjectieve) mening hoor ;)
Ik vind dat het ze vrij aardig is gelukt :)
[...]

Euh, ze waren toch geprivatiseerd? Of ben ik de kluts kwijt?
Ze zijn geprivatiseerd ja, maar dan kunnen ze nog wel koninklijk zijn. Overigens zei de KPN-topman een keer op RTL Z dat hij het kroontje teveel van het goede vond, maar dat het erop moest omdat ze koninklijk zijn. Stel je eens voor: KPN zonder kroontje, ziet er helemaal niet uit. Drie Skittles die in de zon hebben gelegen...
Maar idd, laten we hier niet verder offtopic over gaan...

[...]

Eensch. Hoewel, maar dat ben ik weer, ik "x-ite" ook al weer een beetje een breezah naam vind. Begrijp me niet verkeerd, ik zit hier niet om mensen af te fakkelen ofzo (en ik ben zelf ook nooit erg origineel in namen e.d. en zou ik (als ik x-ite had verzonnen) nog trots zijn op mezelf ;) ) maar zo komt het wel een beetje op me over.
Ach ja, x-ite is een verkorte versie van Excite, opwinden. Misschien is een logo met een slipje ofzo erin opwindend genoeg ;)
[...]

En mooi IMHO. Wel maakte het al een beetje een "gejatte" indruk en kon ik dat gevoel niet thuisbrengen. Nu dus wel ;)
Tja, je moet je érgens op baseren he :p

We are shaping the future

• benoni
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:20:
[over een graveerbare versie van 't KPN logo:]
Uh-oh niet dus. De rastertinten in de ballonnetjes maken 't graveren nagenoeg onmogelijk.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:31:
[...]

Uh-oh niet dus. De rastertinten in de ballonnetjes maken 't graveren nagenoeg onmogelijk.
Er is ook een zwart-wit (outline) versie. Klik rechtsboven maar eens op "download" ;)
Alex schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:30:
Ach ja, x-ite is een verkorte versie van Excite, opwinden.
Dat begreep ik al ja ;)
Overigens vind ik het ook wat (te veel) weg hebben van excite (je weet wel, van die ont-zet-tend foute websitejes van allerlei hobbyisten :+ ).

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 21-06-2006 02:35 ]

Over mij

• benoni
  • Niet online
... Maar ontopic: het beste logo ontwerp je zelf. Een logo moet staan voor hoe je jezelf (of je bedrijf) wilt profileren.
Wie kent niet het grote oranje vierkant van Van Gend & Loos? En dat terwijl het al 3 jaar is opgegaan in DHL. Het oranje vierkant is niet door een reclamebureau bedacht, maar door de baas zelf. Hij probeerde om een postpakket te tekenen in haar eenvoudigste vorm.
... Overigens zie ik nu dat diezelfde Studio Dumbar ... ook de huisstijl van TPG, de Politie, het ministerie van EZ, Tsjechië-Telecom, NL/EU 2004 etc. heeft ontworpen.
De politie huisstijl is ongelooflijk goed gedaan. Het idee voor de striping van het autopark is het beste dat ik ooit heb gezien.

• benoni
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:33:
[...]
Er is ook een zwart-wit (outline) versie. Klik rechtsboven maar eens op "download" ;)
Inderdaad ja.
Het is trouwens wel grappig om te zien dat de vorm van de 'ballonnetjes' helemaal is aangepast, de zwarte contourlijnen volgen heel andere bochten, in vergelijking met de rasterversie van het logo.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken, zijn nog een stuk meer dingen waar je aan moet denken dan ik in eerste instantie had gedacht.
TP84NL schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:20:
[...]
Maakt met een blog website niet zoveel uit lijkt me aangezien je daar niet echt met "klanten" te maken hebt. Of heb ik iets over het hoofd gezien en gaat het niet alleen om een blogsite?
ja het gaat enkel om het blog.

Het 'verkeersbord' van nu is een eigen creatie (gebaseerd op een afbeelding die bij flick voorbij kwam), en hoewel het er best grappig uitziet (vind ik iig :P) kan ik me voorstellen dat het een 'afschrikkende' werking heeft... bovendien is het "logo" niet bepaald bruikbaar voor andere doeleinden (als linkje op andere pagina's oid) omdat ie daar simpelweg te groot voor is.

Hoor helaas weinig positiefs over online logo toko's, dat wordt dus in de vakantie maar eens wat bedenken voor een logo en kijken of ik in m'n kennisenkring nog een vrijwillig talent kan vinden voor de uitvoering. Tnx!

• benoni
  • Niet online
Sequence schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:53:
Het 'verkeersbord' van nu is een eigen creatie (gebaseerd op een afbeelding die bij flick voorbij kwam), en hoewel het er best grappig uitziet (vind ik iig :P) kan ik me voorstellen dat het een 'afschrikkende' werking heeft... bovendien is het "logo" niet bepaald bruikbaar voor andere doeleinden (als linkje op andere pagina's oid) omdat ie daar simpelweg te groot voor is.
Door de opmerking van RobIII gebruik je het woord 'afschrikkende', maar ik denk dat het logo eerder een beetje 'confronterend' overkomt. Het voordeel daarvan is dat het meteen lekker opvalt, maar je moet het wel zo uitmikken dat het logo niet per ongeluk op een ongewenste manier wordt geïnterpreteerd. Het ligt er een beetje aan hoe je het aanpakt, stel dat je een associatie maakt met een giftige stof, dan zal iedereen de 'x' in een driehoek ineens herkennen als het tekentje dat voor schadelijke stoffen wordt gebruikt (vandaar dat Rob terecht deze opmerking plaatst). Toch kan een prikkelend element goed uitpakken, bijvoorbeeld 'acid house' is voor dansliefhebbers een positief klinkende term. Het woordmerk heeft sowieso al in zich dat je de 'x' op meerdere manieren gaat interpreteren, op het eerste gezicht twijfelde ik tussen 'excite' als 'cross-site', en nu ik er nog eens naar kijk komt daar 'ex-site' bij. Die dubbelzinnigheid kun je met het grafische ontwerp een beetje sturing geven, bijvoorbeeld nu je een verkeersbord gebruikt zorgt die associatie dat men eerder aan 'cross-site' denkt.

Verder kun je (ook met dit idee) een steengoed logo (laten) maken, als je de belangrijke elementen goed weet te benoemen, veel uitprobeert maar ook veel wegstreept, en de voorgaande commentaren van Rob en Alex mee laat wegen in je keuzes. Laat echter de genoemde technische eisen geen beperking zijn, maar juist een uitdaging. Het is voor een beetje vormgever best mogelijk om een logo te maken die voor de title bar boven een webpagina van alle mogelijkheden gebruik maakt maar toch onmiskenbaar dezelfde blijft in een kleine zwart-wit afdruk. Wat ook goed werkt is dat je elementen uit het logo in andere vormen weer terug laat komen in de totaalvormgeving. Praktisch voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.settembre.com/tweaks/benoni-vb-jbatau-logos.jpg

'k Zou zeggen, succes ermee! Als je niemand in je directe relaties kunt vinden, vraag dan of ze iemand kennen die een grafische opleiding doet (GLU Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, st Lucas Boxtel, e.d.).

[ Voor 15% gewijzigd door benoni op 21-06-2006 10:22 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:55:
...twijfelde ik tussen 'excite' als 'cross-site'...
Waarbij die laatste al helemaal een negatieve lading heeft (XSS - Cross Site Scripting) ;)

Over mij

• benoni
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:04:
[...]

Waarbij die laatste al helemaal een negatieve lading heeft (XSS - Cross Site Scripting) ;)
Inderdaad ja. Ik zie trouwens dat je het al helemaal niet letterlijk 'afschrikkend' vond, dat heb ik per ongeluk onder jouw naam aangehaald.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

benoni schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:44:
[...]

Wie kent niet het grote oranje vierkant van Van Gend & Loos? En dat terwijl het al 3 jaar is opgegaan in DHL. Het oranje vierkant is niet door een reclamebureau bedacht, maar door de baas zelf. Hij probeerde om een postpakket te tekenen in haar eenvoudigste vorm.

[...]

De politie huisstijl is ongelooflijk goed gedaan. Het idee voor de striping van het autopark is het beste dat ik ooit heb gezien.
wilde hier ook al op quoten... die anderen zijn niet super, nou is de TPG wel verbeterd vind ik, zeker qua uitstraling.
die van de politie is echter wel briljant, de vernieuwing van het logo is erg goed gedaan en het wagenpark is om af te likken... een leraar van mij heeft daar nog eens een heel verhaal over verteld waarom het zo is en weet ik veel wat (weet ik niet meer) maar ziet wel erg strak uit altijd!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• TDB
  • Laatst online: 20:10

TDB

je kan ook een logo request doen bij www.worth1000.com. Dit kost je dan waarschijnlijk meer dan $25 (hou rekening met $100), maar het voordeel daarbij is dat er een soort competitie is: jij geeft je voorwaarden aan en mensen kunnen zich daarop "inschrijven". Je krijgt vervolgens meerdere inzendingen waaruit jij weer kan kiezen....
Voorbeeld (contest is inmiddels afgelopen): http://www.worth1000.com/...&end=10&display=photoshop

PSN: TDBtje

Pagina: 1