Toon posts:

rare gekleurde pixels in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ACER TravelMate (laptop) 4001WLMi

en heb al een tijdje last van raar gekleurde lijnen van pixels in m'n beeld. Soms zijn het lijnen, soms zijn het enkele pixels.
Vooral als ik m'n beeld scroll of andere bewegende delen open komen ze te voorschijn.
Als ik filmpjes kijk dan komen er zelfs wat grotere groepen pixels in beeld. Vooral rood, blauw en wit.

Komt het misschien dat mijn laptop te lang aanstaat? hij staat op m'n bureau en ik laat hem meestal 5 dagen achtereen aanstaan aangezien hij ook als server dient.

Als ik spellen speel zoals Call of Duty etc komen er grote grijze lijnen in beeld van bewegende mannetjes en m'n geweer.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:18

Outerspace

Admin General Chat
Het zou inderdaad kunnen zijn dat het daardoor komt. Kijk eens hoe warm je laptop wordt met Speedfan. Zelf denk ik dat je videokaart te warm wordt, waardoor hij artifacts gaat weergeven.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb speedfan gedownload en zie deze gegevens:

HDO = 35 graden
Temp1 = 55 graden (zakt richting 50 wanneer ik de onderkant vrij van de bodem heb)

Maar de pixels blijven, ook al zet ik m'n laptop uit en een tijd later weer aan. Met opstarten zijn er vooral veel. Ik heb nu m'n laptop op een verhoging gezet zodat de onderkant z'n warmte kwijt kan.

weet iemand of deze pixels blijvende schade zijn?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 13:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica