OSX Finder - view resetten bij gebruik sidebar

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hoi APL lezer :)

Bij het gebruik van de links in de sidebar van OSX Finder kom ik iets tegen waar ik geen oplossing voor kan vinden.

1> In de Finder klap ik in een bepaalde map (geopend via de sidebar) submapjes open of scroll naar een bepaald bestand
2> Ik kies een willekeurige andere map via de sidebar
3> Ik kom weer terug via de sidebar bij de map die ik in stap 1 heb geopend; op dat moment kiest finder de eerder gebruikte weergave (nog steeds dezelfde mappen geopend en naar het eerder bezochte bestand gescrolled)

Graag zou ik zien dat Finder iedere keer bij het klikken van een link in de sidebar de view reset, dus alle mapjes ingeklapt en bovenaan beginnen.

Iemand een idee hoe dit te realiseren?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij mij reset hij in principe altijd weer naar normaal. In alle3 de viewmodi. Welke versie van OSX draai je?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
OSX 10.4.6 met alle updates :Y)

Ik zat te denken, wellicht kan ik iets met Applescript realiseren, al heb ik echt geen idee of en zo ja hoe dat zou kunnen...

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53
mij is opgevallen dat de Finder in 10.3.9 je view-modus onthoud, als je her Finder venster sluit, en wel voor de map die je dan geopend hebt.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

breinonline

Are you afraid to be known?

matiasjansen schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:45:
Bij mij reset hij in principe altijd weer naar normaal. In alle3 de viewmodi. Welke versie van OSX draai je?
Bij mij onthoudt hij net als bij Korakal de positie van de scrollbalk in een grote map. Ik kan er geen instelling voor vinden. Ik zit ook op 10.4.6 overigens.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Iemand nog de briljante tip?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

breinonline

Are you afraid to be known?

Korakal schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:29:
OSX 10.4.6 met alle updates :Y)

Ik zat te denken, wellicht kan ik iets met Applescript realiseren, al heb ik echt geen idee of en zo ja hoe dat zou kunnen...
Misschien kun je hier wat mee?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1