Hoe demodificeer ik een Celeron 333 Slot1

Pagina: 1
Acties:

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Heb van iemand een Abit Be6-2 met een Celeron 333 gekocht die op 480mhz liep.
Nou wil ik die celeron in een ander moederbord plaatsen op de normal snelheid.
Er zaten wat plakkertjes op de slot connector op wat pinnetjes af te schermen. Die heb ik verwijderd, maar nu zit er bij ene R6 een draadje gesoldeerd. Waar is dat voor? De cpu doet het nu niet. Wordt wel erg warm. Ik heb verder op het internet iets gelezen van een voltage mod via de R6 maar kan er verder weinig over vinden.
Wie weet dit nog en kan me vertellen hoe ik die cpu weer normaal krijg? Een link naar een site mag ook natuurlijk.
Het gaat dus om een Celeron 333 Slot 1. Boxed.

• asusk7m550
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Had je niet moeten doen. Waarschijnlijk is deze gemod zodat ie met een andere celeron dual kon werken. Als je alles had laten zitten deed ie het ook wel. Om een proc op een hoge snelheid te laten lopen, kun je alleen de bussnelheid verhogen. En dit doe je via je moederbord en niet via de processor.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Rico
  • Laatst online: 22:42

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Nou ik heb het niet zelf gedaan. Heb dat setje samen opgekocht. Maar heb zo'n idee dat het ervoor is om het moederbord te laten denken dat het om een 100mhz fsb cpu gaat en niet om een 66mhz.
Volgens mij hoort er op R6 niks en als je er dus wel een draadje op soldeerd dan is het dus een 100mhz ding.
Moet het er maar eens afhalen en kijken wat er dan gebeurd.

• asusk7m550
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Ik heb eventjes een oude computertotaal erbij gehaalt. (3/99) Hierin staat beschreven hoe je van een celeron een dual celeron kan maken.
Je moet het volgende doen:

draadje van BR1 (CPU) naar B75 (slotA)
draadje van BR1 (CPU) naar RP6
Door pinnen af teplakken kun je de core voltage verhogen. Als je pin A119,A121 en B119 afplakt, kun je voltage van 2.0 naar 2.2 V verhogen.

Ik heb het uit het artikelen en zal dus wel kloppen. Maar ik heb het niet zelf bedacht dus ik weet het niet zeker.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.