Toon posts:

low noise systeem, niet te duur

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Over een week of wat wil ik wat geld gaan uitgeven aan een nieuw systeem. Tot nu toe heb ik steeds gehobbied met tweedehands of gekregen spullen, maar ik wil nu maar 'ns echt wat nieuws.

Ik wil niet meer dan ca. 500 euro uitgeven (alleen een kast), dus wat raden jullie me aan voor de volgende componenten:

CPU: toch iets dieper in de buidel en een Core2, of lekker zo'n goedkope 3800+ of 3800+ X2
MoBo: USB, FireWire, LAN en sound, stabiel en snel, verder geen gekke dingen
(zijn die dingen ook passief te koelen?)
GPU: liefst een passief gekoeld dingetje, maar wel een beetje power
mem: wat voor merk geheugen en waarom?
kast: 'k houd wel van die alu-kasten: strak en zakelijk, maar hij moet vooral stil zijn. Ik heb nog een Asus-voeding, dus die hoeft er niet beslist in te zitten.

Of stel ik nu vragen die anderen ook al hebben gesteld? Doe me dan maar een link ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, voordat jullie de vraag stellen: ik wil er vooral mee foto's en video's bewerken, office en internet, Linux (Ubuntu) draaien en muziek mee opnemen.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:54:
Oh ja, voordat jullie de vraag stellen: ik wil er vooral mee foto's en video's bewerken, office en internet, Linux (Ubuntu) draaien en muziek mee opnemen.
Je kan zowiezo je post editten. maar ik denk niet dat je zomaar met 500 euro foto's en video's ga bewerken. alleen aan je videokaart en mem. ben je dat al kwijt (als je echt makkelijk wilt werken) ik weet ook niet of je dat intensief wilt doen

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
arieman007 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:58:
[...]

Je kan zowiezo je post editten. maar ik denk niet dat je zomaar met 500 euro foto's en video's ga bewerken. alleen aan je videokaart en mem. ben je dat al kwijt (als je echt makkelijk wilt werken) ik weet ook niet of je dat intensief wilt doen
nou ik ben met je eens dat t budget te krap is om het goed te doen, maar voor video en foto's bewerken is toch geen high-end videokaart nodig?
Volgens mij kan je overweg met een kaartje van zo'n 100 euro, die is denk ik goed genoeg.
Geheugen: dat heb je ook wel voor zo'n 150 euro (2 gig)
Blijft over 250euro voor processor, moederbord, harde schijf en kast. Dat redt je nooit, TS! Of je moet kiezen voor budget-budget. Een processor van 100 euro, moederbord 50 euro, harde schijf (40gig ofzo) 50 euro en een kast van 50 euro. Zit je aan 250 euro. Bespaar nog iets op je videokaart en je kan een betere processor betalen.
Een goede pc? NEE, dat niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Kijk eens naar een platform voor een pentiumD 805. Zit interessant geprijsd, en is vlot genoeg voor wat je er mee gaat doen.

+/- 119 euro afhankelijk waar je hem haald, bordje rond de € 50,- idd en een kast met voeding Bv. AOpen QF50C/D € 39-59,- met 300 watt psu.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk eens naar Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? om te zien wat we van een dergelijke topicstart verwachten :)

Ik mis namelijk
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Daarom gaat je topic op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.