Hee mensen,
Ik ben bezig met een script waar mensen foto's punten kunnen toekennen.
Ik haal nu dmv een dropdown alle fotonummers op.
Wanneer de bezoeker het juiste nr geselecteerd heeft en op de knop met 'bevestig uw stem' geklikt heeft, moet er een UPDATE gestart worden die drie punten aan de geselecteerde nummer toekent.
Nu heb ik de dropdown de naam 'wedstrijd1' gegeven. en ik dacht door deze te vergelijken in de UPDATE query, de juiste rij te selecteren. Echter doet ie nu niets.
Kan iemand me helpen, zodat er tijdens de UPDATE, 3 punten aan de geselecteerde foto_nr wordt toegevoegd.
Ik ben bezig met een script waar mensen foto's punten kunnen toekennen.
Ik haal nu dmv een dropdown alle fotonummers op.
Wanneer de bezoeker het juiste nr geselecteerd heeft en op de knop met 'bevestig uw stem' geklikt heeft, moet er een UPDATE gestart worden die drie punten aan de geselecteerde nummer toekent.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| <? if (isset($_POST['bewerk'])){ $query = "UPDATE admin_foto SET foto_score='$fotoscore'+3 WHERE foto_nr='$wedstrijd1'"; $query1 = mysql_query($query); //or die(mysql_error()); echo "<div class='warning' align='center'>Deze foto is perfect bewerkt</div>"; } else { $queryselect = 'SELECT DISTINCT foto_nr, foto_score FROM admin_foto WHERE foto_id2 = $wedstrijd_id ORDER BY foto_nr ASC'; $row = mysql_query($queryselect); $foto_score = $row[foto_score]; ?> <table class="content" cellpading="0" cellspacing="0" border="0"> <tr> <td align="right"> Nummer 1 </td> <td width="50%"> <form method="post" name="formulier"> <select name="wedsrijd1" id="wedstrijd1" STYLE="width: 50px"> <? $query = mysql_query("SELECT DISTINCT foto_nr FROM admin_foto WHERE foto_id2 = $wedstrijd_id ORDER BY foto_nr ASC"); while ($row = mysql_fetch_assoc($query)){ echo "<option>".$row[foto_nr]."</option>"; } ?> </select> </td> </tr> <tr> <td colspan="2"> <div align="center"><br/> <input name="bewerk" type="submit" id="bewerk" value="[ Bevestig uw stem ]"> </form> </div> </td> </tr> </table> <?}?> |
Nu heb ik de dropdown de naam 'wedstrijd1' gegeven. en ik dacht door deze te vergelijken in de UPDATE query, de juiste rij te selecteren. Echter doet ie nu niets.
Kan iemand me helpen, zodat er tijdens de UPDATE, 3 punten aan de geselecteerde foto_nr wordt toegevoegd.