Toon posts:

Problemen met Creative Audigy LE (hele computer van slag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Toen ik vandaag thuis kwam deed ik de computer aan en heb even gecomputert (spel gespeeld, msn, muziek internetten enz,) Maar mijn videokaart koeler maakte een raar geluid dus ik heb de koeler uit elkaar gehaalt en heb al het stof e.d schoon gemaakt en erg voorzichtig weer inelkaar gezet. Nog niks aan de hand.... Ik heb ook de 2e HD (120 gb) eruit gehaalt en mee gegeven aan een kameraat (voor muziek e.d) ik heb ik de videokaart er weer in gedaan en alles weer aangesloten. Alles gaat goed todat ik ga opstarten . Het Laad scherm van Windows duurt heel lang en alles reageert in het inlog scherm een stuk tragen, ik voer me wachtwoord in en begint met laden , (wat ontzettend lang duurt) ik hoor het windows inlog geluid heel erg brak(met gekraak en stotteringen erin) het laden van programma's duurt ook erg lang en muziek luister is ook super brak (weer dat gekraak en gestotter) Alles doet het gewoon erg vaak en duurt lang om te laden, nu heb ik alles nagekeken of nix was verandert en toen heb ik deze dingen allemaal gedaan om het probleem op telossen:

- in de Bios gekeken of er wat was veranderd of niet goed stond
- Alle driver opnieuw geinstalleerd
- Alles van creative geuninstaleerd en daarna weer op nieuw gedaan
- Mijn geluids kaart ( Creative Audigy LE ) in een andere PCI-slot gedaan en alles opnieuw geinstalleerd.
- Drivers enz van Creative zelf gehaalt en meerdere geprobeerd (ook drivers van de gewone Audigy) maar nix hielp.
- Ben ik op internet gaan zoeken na antwoorden maar kan ook niks vinden.

Ik snap er echt helemaal niks van wat het nou kan zijn...
Heeft iemand hier een oplossing voor (of ervaringen) ?

Mijn specs:
Moederbord: Asus A8V-E
Videokaart: Asus EAX800 XL 256mb
Voeding: Zalman 460-APS 460 watt
HD: Maxtor 200gb 7200 rpm 8 mb S-ata , Seagate 120 gb 7200rpm 8mb Ide
Processor: AMD Athlon 3200+
Geheugen: 4 x 512 MB Corsair PC 3200 DUAL channel
DVDrom: Asus Quietrack
Geluidskaart: Creative Audigy LE

Verwijderd

Zit de tweede hd er ook weer in?
Zoja, heeft je kameraad misschien een jumpertje verplaatst?

Als het aan de geluidskaart zou liggen, dan haal je deze er gewoon uit+software verwijderen, en daarna zou je systeem perfect moeten werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee de 2e HD zit er niet in maar gaat wel morgen gebeuren en de jumpers zijn niet verandert aangezien ik em zelf eruitheb gehaalt( die 2e HD)
Mar het is wel gek als de geluidskaart nu kapot is omdat ie nog maar 2 maanden oud is en ik er verder niks mee gedaan heb... maar bedankt voor de reply ik hoop nog meer tips of zelf oplossingen te krijgen