Monitor instellen --> zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:59
Ik probeer SuSe Linux 7 op mijn oude pc'tje te installeren, maar zodra ik de specz van mijn monitor (handmatig) heb ingevuld, wordt mijn monitor zwart, flitst nog 1 keer op en krijgt dan geen signaal meer lijkt het (monitor demagnetiseerd). Ik heb een andere monitor geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Mijn videokaart wordt correct herkend als een Ati Mach 64. Ter verduidelijking: ik ben zo groen als gras op dit gebied.

Verwijderd

misschien moet je je horizontale en verticale refresh eens aanpassen

monitoren springen soms in stand-by als de refresh te hoog wordt

Verwijderd

Geen clocks (videokaart) ingesteld toch hoop ik?
Anders kun je wel een groot probleem hebben ;(.

PS. SuSE is ook niet alles......... :) (persoonlijke mening)

• Titanicfanatic
Heb helemaal geen videokaart geselecteerd, maar de SuSe installatie herkent wel mijn Ati Mach 64 en komt met een grafisch scherm. Ik heb de juiste specz gevraagd van mijn monitor en zelfs heel conservatieve waarden geprobeerd, maar no go. Ik heb ook wel eens "Geen X11" geselecteerd en daarna via SAX (SuSe config prog voor X11) mijn monitor geselecteerd en dan werkt het wel. :? Baal hiervan, en ik heb geen breedband om een andere Linux te downen ofzo. Heb nog wel RH 6.0, misschien dat ik dat eens probeer.

• Titanicfanatic
Overigens heeft hij hetzelfde met een andere monitor die op standaard VESA is ingesteld. Zou het dan toch aan die Mach64 liggen? Of aan het SuSe install proggie? Iemand suggesties? Anders gooi ik er win98 maar weer op.