Toon posts:

Laptop cardreader snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas een nieuw SD-kaartje gekocht, dit meer bepaald: http://www.alternate.nl/h...?artno=imbrx1&baseId=1080

Het zou tegen 150X moeten werken volgens de website, maar icm m'n ingebouwde cardreader van m'n laptop (acer 1511) haal ik maar een goeie 500 Kb/s, voor zowel schrijven als lezen. Beetje gefrustreerd uiteraard, maar een ander kaartje, 512Mb, 40X, corsair gaat exact even rap. Mijn logische redenering is dat de cardreader een trage slak is. Kan ik hier iets aan doen buiten een andere kopen? Of is er iets anders aan de hand?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan natuurlijk een USB 2.0 cardreader kopen en deze gebruiken. Maar dan moet je natuurlijk ook een USB 2.0 poort hebben, want op USB 1.0 zal ie natuurlijk net zo langzaam zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens net de kaartjes op een andere laptop uitgeprobeerd.

Resultaat: De 40X gaat een pak rapper, maar de 150X kan hij niet lezen :? Conclusie: er is dus zeker iets met mijn cardreader, en het kaartje wat ik gekocht heb is niet zo geweldig compatibel.

Ik heb op de acer-website gezocht naar drivers, maar niks nuttigs gevonden. Daarom mijn vraag: Kan mijn interne cardreader gewoon een traag model zijn? Het is dat er USB 2.0 poorten op de laptop zitten dat ik dit wat raar vind.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, je weet nooit zeker hoe ze die cardreader intern hebben aangesloten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.