Toon posts:

directe netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede dag,
ik zal me ff voorstellen want ik ben nieuw hier.
ik ben tim geerst 20 jaar en kom uit dorst.

mijn vraag gaat over het direct verbinden van 2 computers via een cross link netwerkkabel (1gigabit kabel) het probleem is dat ik geen lanverbinding kan maken tussen de 2 computers.
de gebruikte netwerkmodems zijn beide 10/100Mbit/s modems.
heeft iemand enig idee waar het aan ligt. ik heb er zelf de ballen verstand niet van, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

de computers apart kunnen wel een lanverbinding maken met de modem die thuis staat[met een gewone recht toe recht aan netwerkkabel](maar ja daar heb je op locatie nix aan.)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Aan gezien je nieuw bent, probeer ik het makkelijk te maken. Je hebt de netwerkkabel erin gestoken maar heb je toen ook wat ingestelt? een adres, in dit geval een ip-adres, subnetmasker. Als je je netwerkverbinding onder in je taalbalk ziet staan dubbel klik je op dan klik je op eigenschappen en ga je in de lijst naat tcp/ip toe en daar moet je wat aanpassen. Dan wil je het volgende ip -adres gebruiken. Voor de ene pc gebruik je 192.168.1.10 en de andere 192.168.1.11, en als subnetmasker beide 255.255.255.0. Nu moet je fysieke verbinding hebben. Nu moet je via de computer naam eigenschappen van deze computer zorgen dat je gaat wijzigen, de naam van de pc moet anders zijn en de werkgroep moet hetzelfde zijn. Zet de pc's nu een opnieuw aan en vertel.

Tim

verdwaalde ict'er op elektro!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 11:40
Als het 2 windows xp computers zijn kun je ze gewoon aansluiten en zoeken ze het zelf uit, al zal er wel een uitroepteken verschijnen bij je Lan verbinding, maar dit is niet erg.
Is het een andere combinatie van pc's dan kun je het beste kijken naar de uitleg van 5mebibyte

Verwijderd

Topicstarter
dank u voor de snelle antwoorden

@cossy nl: het probleem doet zich voor dat het beide computers xp hebben maar ze kiezen dus geen ip/subnetmask.
ook niet als ik zeg dat ze een nieuwe lan verbinding moeten maken.

@5mebibyte: ik zal het morgen eens proberen.

manier van werken:
eerst de netwerkkabel bevestigd in beide computers(in dit geval dan de laptop van men broer en de comp van men neef) daarna de laptop en de computer aan gezet.
en vervolgens laten zoeken naar een nieuwe netwerkverbinding.
via de optie: Een nieuwe verbinding maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 22:12 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 11:40
zien ze wel dat ze verbinding hebben met iets? Maar inderdaad die andere methode werkt wel stabieler, alleen 1 nadeel is als je ze telkens moet omzetten, dus weer ip-adressen weghalen enzo.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rechtstreeks uit de FAQ gelepeld, klaar voor u: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Begin daar maar eens mee :)
En als je XP gebruikt op 1 of beide PCs, dan is [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml] denk ik ook wel van toepassing - je zult wel bestanden enzo willen delen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
dank u had ik inderdaad over heen gekeken |:(
ik ga het mrogen proberen en ik hoop dat het dan lukt

allen bedankt voor de reactie u hoort van mij

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels de links meerdere malen gelezen nu doet het volgende probleem zich voor op de laptop staan meerdere accouns met alle hun eigen rechten. maar als ik nu de op de pc zit kan ik de gegevens uit de gesharede mappen niet inzien. ik krijg de melding dat ik geen rechten heb tot de map. kan ik de een of andere manier dit verhelpen.

groeten hoeft niet op het forum.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 21-06-2006 14:50 ]

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:20:
ik heb inmiddels de links meerdere malen gelezen nu doet het volgende probleem zich voor op de laptop staan meerdere accouns met alle hun eigen rechten. maar als ik nu de op de pc zit kan ik de gegevens uit de gesharede mappen niet inzien. ik krijg de melding dat ik geen rechten heb tot de map. kan ik de een of andere manier dit verhelpen.

<font color="0000FF">groeten hoeft niet op het forum.. :)</font>
Welke firewall heb je? en hoe is deze ingestelt? Dat zal de waarschijnlijke oorzaak zijn. En welke mappen zijn gedeelt? Mappen als mijn documenten en zo kun je niet zo maar delen / dan wel inzien.

Verwijderd

Topicstarter
het is de standaar windows netwerk firewall die staat ingesteld op het delen van bestanden en printer
de map die op de laptop wordt geshared is: gedeelde documenten.
de pc gebruikt ook wat andere mappen. de laptop kan wel in de pc maar de pc niet in de laptop.

de functie eenvoudig bestanden delen is uitgeschakeld.
er zijn 2 leden ik en mijn broer. in eerste instantie werkte alles totdat we aparte accounts kregen.

• 5mebibyte
Zorg eens dat de windows firewall uitstaat en dat zo zo even veder probeert. Zet ook eens eenvoudig delen weer aan, dan zit je niet meer met machtigingen. Je kunt de computer al wel zien dus je hebt al een verbinding, nu moet je alleen nog toegang krijgen dus je bent al een eind op weg.

Verwijderd

Topicstarter
dan is gelijk het doel van de mactigingen weg dat is nu niet de bedoeling ik zal de firewals eens uitzetten kijken of het dan werkt
Pagina: 1