Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag kreeg ik een beschikking dat ik mijn huurtoeslag weer mag inleveren. Niet fijn natuurlijk :| Maar ze hadden mij schriftelijk laten weten voor 1 april een nieuw bericht met de vaststelling vd huurtoeslag te komen. Nu komen ze opeens, drie en halve maand later met de vaststelling, zonder tussentijds mij op de hoogte houden. Imho mag ik redelijkerwijs tegen de terugvordering bezwaar maken. Hoe denken anderen daarover?

==
hoi

Verwijderd

Bezwaar maken mag altijd, maar of het helpt is de volgende vraag.

Ik denk dat je bij de belastingsdienst toch aardig de pineut bent, ondanks dat ze het te laat door gegeven hebben aan je.

Volgens mij hebben ze met dit soort toeslagen standaard altijd gelijk, net als bv met het zorg toeslag, dat krijg je gewoon iedere maand, maar als blijkt dat je te veel hebt verdiend, moet je het terug betalen.

in ieder gevel, veel succes ermee.

• Eusebius
  • Niet online
Nou, in dit geval hebben ze aangegeven voor een datum te zullen reageren. Omgekeerd moet ik voor een bepaalde datum (met een redelijke overschrijdingstermijn) ook reageren.

==
hoi

Verwijderd

Ik zou gewoon morgen de balastingdienst bellen, en navragen.
Is overigens een gratis nummer, dus je kan ze de oren van hun kop lullen om je gelijk te krijgen.

En vragen wat je optie's zijn om hiervoor bezwaar aan te tekenen of terug te laten draaien.

• Eusebius
  • Niet online
Heb ik al gedaan. Medewerker zij gelijk "geen kans". Toen ik door ging vragen, bleek het "een gevoel" van hem te zijn en dat ik het in de pers had kunnen lezen etc. Maar daar heb ik niets aan. De vaststelling is iets tussen de BD en mij. Redelijkerwijs kan ik daarvan verwachten dat ze mij persoonlijk per mailing op de hoogte stellen dat ze vertraging hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Eusebius op 20-06-2006 21:49 ]

==
hoi

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Formeel zul je met je bezwaar in het gelijk gesteld worden. Echter zal dit voor jou geen praktische gevolgen hebben: je moet het bedrag nog steeds terug betalen. Enig punt van mogelijke winst: de berekende rente. Als ze je rente over het uitbetaalde bedrag in rekening brengen over de periode 1 april - nu, kun je dat met redelijk succes aanvechten.

Maar is dat je de moeite waard?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik denk dat ardana right on the mark zit hier.

Professionele website nodig?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En je zal er misschien een regeling uit kunnen slepen om in meerdere keren te betalen, omdat je er uiteraard na 1 april niet meer van uitging dat dit zou kunnen gebeuren...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Mx. Alba schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:17:
En je zal er misschien een regeling uit kunnen slepen om in meerdere keren te betalen, omdat je er uiteraard na 1 april niet meer van uitging dat dit zou kunnen gebeuren...
Hiermee stip je trouwens wel precies het enige punt aan waarop je bezwaar zou kunnen maken: rechtszekerheid. Maar gezien de vele berichten in de krant + het feit dat je van te voren gewaarschuwd bent over het risico dat je het na afloop moet inleveren, maakt de slagingskans non existing.

Je wist nl. al van te voren dat je pas in 2007 je definitieve huurtoeslagbeschikking gaat krijgen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Klopt helemaal. Enige voordeel kan zijn dat je hierdoor wel een betere betalingsregeling kan treffen (langere tijd, meerdere termijnen) waardoor het leed enigzins gespreid wordt.
Bdienst loopt hopeloos achter met allerlei zaken.

Succes.
Ardana schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:56:
Formeel zul je met je bezwaar in het gelijk gesteld worden. Echter zal dit voor jou geen praktische gevolgen hebben: je moet het bedrag nog steeds terug betalen. Enig punt van mogelijke winst: de berekende rente. Als ze je rente over het uitbetaalde bedrag in rekening brengen over de periode 1 april - nu, kun je dat met redelijk succes aanvechten.

Maar is dat je de moeite waard?

Carpe Diem

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37
Je wordt sowiezo in het gelijk gesteld. Als dat niet zo is, of als die rente inderdaad wordt doorberekend, kun je gewoon naar de ombudsman gaan.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad.
Had geen wijziging doorgegeven niets.
In 1x een brief van 30 euro gekort :o
Meteen gebeld, hebben nieuwe proefbereking gedaan. En was inderdaad een fout.
Zal gecorrigeerd worden dus nog even afwachten.
Pagina: 1