[Steam] wachtwoord achterhalen*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178974

Topicstarter
Heeft iemand enig idee in welke file je steam wachtwoord wordt opgeslagen als je 'de onthoud mijn wachtwoord' functie gebruikt. Ik heb namelijk mijn wachtwoord nodig (moet Windows ff clean installen) en het gaat veel moeite kosten als ik me geheime vraag moet gaan kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 23:22

SD5k

>4&X

Je wachtwoord wordt uiteraard gecodeerd opgeslagen, dus heb je zowieso niet veek van zo'n bestand. Ik denk dat je bij Steam moet zijn om je PW te recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illuzionz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:08
Zoals Sander al zegt, word je PW gecodeert opgeslagen.
De enige manier is de recovery functie die steam heeft, via je geheime vraag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Codering kan gedecodeerd worden, niet waar? Ik heb wel al natuurlijk een mail gestuurd naar Steam Support maar ik heb daar niet veel vertrouwen in eigenlijk :/

Anders maar hopen dan dat ze er daar is naar kijken :X

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 178974 op 20-06-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
Is het wachtwoord wel zichtbaar als sterretjes bij de login? Dan kun je Cain of een andere password-box-revealer proberen, als het een standaard input control is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 178974 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:28:
Heeft iemand enig idee in welke file je steam wachtwoord wordt opgeslagen als je 'de onthoud mijn wachtwoord' functie gebruikt. Ik heb namelijk mijn wachtwoord nodig (moet Windows ff clean installen) en het gaat veel moeite kosten als ik me geheime vraag moet gaan kraken.
Ligt het aan mij of heb je dan niet de juiste geheime vraag ingesteld, als je het hebt over 'je geheime vraag kraken.'? :)

Wat is er mis met wachtwoorden onthouden :+

En daarnaast denk ik net als de heren hierboven, dat je weinig kans maakt, omdat ieder zelfrespecterend wachtwoord systeem de ingevulde wachtwoorden encrypted opslaat. Wat je wel zou kunnen proberen is een wachtwoord revealer gebruiken, geen idee alleen of dat tegenwoordig nog werkt.

edit:
aii.. spuit 11111

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 20-06-2006 22:18 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Als het goed is heb je na het installeeren van je games een dialog gekregen met een print knopje, als je dat toen hebt gedaan staat er een aankoopsnummer gekoppeld aan je accountnaam zwart op wit, dit is dus altijd een bewijs dat je de aankoop echt gedaan hebt. Misschien dat je op die manier een nieuw wachtwoord los kunt peuteren bij de mensen van Valve.

Volgens mij was er ook altijd een standaard optie voor mensen die wachtwoord én vraag vergeten zijn, je kon dan je CD-Key invoeren, als deze hetzelfde is als de CD-Key die aan jou account gekoppeld is kreeg je een nieuw wachtwoord gemailed naar het mailadres dat je opgegeven hebt. Let dus wel erg goed op dat nu je nog in kunt loggen je zorgt dat je email adres up to date is.

Overigens is het ook niet handig dat je je steamwachtwoord nergens gebackupped hebt, ik heb het bijvoorbeeld gewoon uitgeprint, en in het hoesje van m'n HalfLife2 DVDtje gedaan. Sommigen verklaren me daardoor voor gek, maar niemand zit ooit aan dat hoesje, en de kans dat het gejat word is kleiner dan de kans dat ik m'n wachtwoord vergeet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat begrijp ik, tegenwoordig heb ik ik ook al mijn wachtwoorden op een speciaal daarvoor aangeschafte usb stick staan maar toen (1,5 jaar geleden) heb ik daar nog helemaal niet bij nagedacht. Het Steam wachtwoord is ook nog het enige wachtwoord dat me tegen houd om Windows overnieuw te installeren (zomaar 60 a 70 euro weggooien daarvoor is een beetje zonde)

Ik heb de games nog gewoon gekocht in de winkel dus de CD-Keys heb ik in ieder geval nog.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 178974 op 20-06-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost maar ti's gelukt, ik heb in een wanhopige poging allerlei games, anime en dingen die ik leuk vond uit die tijd ingevuld en op magische wijze zat had goede erbij, meteen maar ff de geheime vraag goed ingesteld. Toch bedankt iedereen!
Pagina: 1