Western Digital WD2500JB produceert fluittoon

Pagina: 1
Acties:

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 22:56
Hoi,

Ik heb gister ter vervanging van mijn maxtor 80GB een Western Digital WD2500JB 250GB gekocht.

Alleen wat nu enorm opvalt is dat deze harde schijf een wel erg irritant hoog piep geluid produceert. Ik denk het geluid te vergelijken is, met wat een hond kan horen als je op een hondenfluitje blaast. Inmiddels ben ik de 30 gepasseerd maar blijkbaar is mijn gehoor nog (te) goed.

Mijn andere schijf is een Maxtor 6L250R0, 250GB en deze is nagenoeg stil.. .. . een wereld van verschil als ik de WD2500 ontkoppel dan hoor je alleen nog de voeding en cpu cooler licht zoemen.

In de GoT search & google (+nieuwsgroepen) kan ik geen andere fluittoon meldingen vinden over deze schijf. Iemand ervaring, of heb ik weer eens de pech dat ik een maandagochtendexemplaar heb gekocht? Schijf is van maart 2006.

Verder zie ik (nu pas) op de site bij mycom dat er 2 versies verkocht worden de:
40977 Western Digital WD2500JB --> deze heb ik en de
109233 Western Digital WD2500JBRTL2 --> versie2??

Als ik op www.westerndigital.com het typenummer intik dan kom ik automatisch terecht bij de WD2500JB over de WD2500JBRTL2 lijkt dus geen info beschikbaar.. 8)7

Ik ben benieuwd. Sowieso ga ik morgen bellen met mycom om te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.

Slache!

• zzzBedmanzzz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-02 19:06
JBRTL2 heeft te maken met de extras die bij het pakket komen als ik het goed heb. dus IDE-kabels, langer garantie enzo. (RTL slaat ook op retail-versie in tegenstelling tot de OEM versie)

[ Voor 101% gewijzigd door zzzBedmanzzz op 20-06-2006 21:19 ]

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 22:56
zzzBedmanzzz schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:09:
JBRTL2 heeft te maken met de extras die bij het pakket komen als ik het goed heb. dus IDE-kabels, langer garantie enzo. (RTL slaat ook op retail-versie in tegenstelling tot de OEM versie)
Ah dat lijkt mij een logische verklaring. . dan blijft dus alleen het geluid over.. :'(

Slache!

Verwijderd

Een fluittoon is een bekend fenomeen bij WD hardeschijven.
Ik dacht dat de nwe generatie ervan verlost waren.
Heb twee wd800JB's gehad en een wd360. Van de laatste was het bekent dat hij lawaai produceert.
Maxtor heeft dat niet. Alleen bij het schrijven etc hoor je em ratelen. Idle is deze stil

Je hebt een 2500 JB versie.
Dat is volgenmij nog een oudere type.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 14:33 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan dit helaas bevestigen....heb sinds kort 4x 320gb wd in mijn comp zitten. Helemaal in mijn nopjes, totdat ik er achter kwam dat er vanuit elke schijf een fluittoon komt. En als je het weet, ga je er juist naar zitten luisteren en wordt het mega irritant.

Verwijderd

Ik heb ook een WD800JB en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede schijf heb gehad (en ik heb me er een boel versleten en Ge_RMA_d)

Deze schijf heeft alleen als klein nadeel dat hij een heel licht zoemgeluid maakt, maar dat komt door een niet perfecte balans in de platters. Voor derest is die schijf akelig stil.

Waar ik normaal 8 op de 10 schijven terug moet brenegn IVM een defect ga ik straks voor SCSI.

Een hoog fluitgeluid komt uit de lagers. Het kan niet zoveel kwaad, maar de 5 jaar gaat hij niet halen.

Persoonlijk hoor, maar ik vind de kwaliteit van veel IDE schijven uiterst triest, echt triest. Ooit eens zo'n schijf opgemaakt om de ontdekken dat er een open as inzit waar de olie zo op je platters sproeid om op ten duur te crashen als een gek. SCSI zit altijd met gesloten systemen en beter geteste harddisken. Je betaald er grof voor, maar een beetje SCSI schijf scheit elke Raptor met gemak onder. Ook niet te vergeten dat een SCSI schijf in thuissituaties makkelijk de 5 a 10 jaar kan halen wat weinig IDE schijven daadwerkelijk heb zien halen.

Onze server werkt op 3 SCSI schijven in RAID5 en sinds de afgelopen 2 jaar 24/7 operationeel en niets aan het handje. Ik zet mijn schijf daar echt niet voor in.

*In real life denkt Exuimtum straks aan 2 grote schijven in RAID1, mij zal het niet weer gebeuren dat ik avonden niet kan computeren omdat de harddisk op zaterdagavond crashed net als de winkels dicht zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 12:51 ]

Pagina: 1