Athlon 1333c of Duron 2000+ welke is beter/sneller

Pagina: 1
Acties:

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Hallo allemaal.

Ik kom na wat zoek en leeswerk er nog niet helemaal uit welke de beste keus is.
M'n pc is een hele tijd stuk geweest (overleden mobo) en ik krijg binnenkort een tweedehandsje alleen zit ik nu te twijfelen welke van de 2 processors die ik heb rondslingeren de beste keus is.

Ik heb m'n oude getrouwe AMD Athlon 1333C 1333MHz/133FSB/256KB en een Duron 2000+ (1300MHz) waar ik niet zo direct de specificaties van kon vinden.
Dus ik denk leg het eens voor aan mensen die hier meer mee bezig zijn.

Als iemand me kan uitleggen welke de beste keus is en waarom....?

PS. whatsup met ffabrikanten waar ipv een socket ze de proc vastsolderen op een moederbord.
Heb hier nog een mobo ook een duron 2000+ maar dan vastgesoldeerd (mobo is wijlen) :-?

Groetjes, Kael

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Durons hebben geen performancerating, dus die 2000+ is bullshit. Je 1300mhz is 100*13, dus de Athlon gaat sneller zijn met zijn hogere FSB.

Hier stond een dode link.

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
thanks. als ie maar op 100mhz fsb draait.
maar van de ratings is dan wel vaag. staat gewoon op de doos 2000+ (doos van mobo met de vastgesoldeerde duron) en ik zie ze ook nog zat vaak in winkels liggen onder de naam duron 2000+ (@1300)
ach ja. rating of geen ik weet wat ik moet weten.

BTW. zo'n gesoldeerde zou iemand met de nodige vaardigheden zo'n proc los kunnen krijgen in bruikbare staat? (Moet straks thuis kijken ben me nou niet zeker of die vastgesoldeerde onder de noemer 2000+ of 2000 Pro was.)

[ Voor 34% gewijzigd door Innsewerants op 20-06-2006 21:28 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die rating was geintroduceerd door dubieuze moederbordfabrikanten om hun goedkope (idd vastgesoldeerde, spaarde een socket uit) spul toch aan de man te krijgen. Budgetmeuk dus. Die ratings komen niet van AMD af, en moet je dus met een flinke baal zout nemen.

Hier stond een dode link.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
ik heb nog nooit gehoord van een onboard duron cpu :S

Verwijderd

Zie je wel vaker hoor, zoals hier.
Dit is 2400+ die volgens deze zaak als 3800+ door het leven gaat (wat dus niet bestaat in Socket A).
Pagina: 1