Voorwerp uit foto knippen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49
Ik heb hier een leuk plaatje, maar ik wil alleen de roos + steel. Dit wil ik graag op een witte achtergrond krijgen. Het lukt me alleen niet om dat uitgeknipt te krijgen. Ulead Photo Express snapt niet wat ik wil en doet steeds of de roos, of het steeltje, of van allebei een beetje en dan geen blad. Etc.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan fixen, of het ff wil doen voor me? :/

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/rose.jpg

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 15:08
In photoshop kan je gewoon met de toverstaf wat klikken (stel hen in op dat +-je, dan telt ie de selectie's op), om em uit te knippen. Lijkt me een eitje te zijn.

Ik hem hem geplakt, contrast maximaal gezet, toverstaf op zwarte rand, en dan nog eens geplakt, en de selectie leeggemaakt. Aan de onderkant van het steeltje wel nog ff wat zwart laten staan en met de gom gepasseerd, omdat ie dat zo mooi niet deed. Dan nog een beetje blur om de scherpe randen weg te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartenkaat/_Tweakers/hopla.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door naftebakje op 20-06-2006 20:32 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4316/rose6ww.th.png
Is niet zo mooi, maar goed. ga niet 2 uur lopen kutten. Even snel in photoshop gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door mrFoce op 20-06-2006 20:27 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:01

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je had hem iets moeten featheren, 2px ofzo ;) Dan haal je de harde randjes weg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
Angeloonie schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:27:
[...]
Je had hem iets moeten featheren, 2px ofzo ;) Dan haal je de harde randjes weg
al tijdje niet in photoshop gewerkt (nou niet dit soort dingen). Maar ff snel de magicwand gebruikt op Tolerance van 15. Iemand anders mag er 30 min aan bestenden om t mooi te krijgen, maar ik heb daar geen zin in O-)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49
He, wil je nog ff vertellen hoe je dat nou doet. Dat is dus idd wat ik wil en ik krijg het niet voor elkaar! 8)7

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:01

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Opperhoof schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:30:
He, wil je nog ff vertellen hoe je dat nou doet. Dat is dus idd wat ik wil en ik krijg het niet voor elkaar! 8)7
Staat er toch duidelijk? Met die Magic Wand in Photoshop.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• naftebakje
Mijn post is updated, is het zo dat je em wou?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

http://www.kunstwerck.nl/temp/roos.html
there u go... jammer dat IE geen transparantie ondersteund..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
naftebakje schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:18:
In photoshop kan je gewoon met de toverstaf wat klikken (stel hen in op dat +-je, dan telt ie de selectie's op), om em uit te knippen. Lijkt me een eitje te zijn.
Je kan (meen ik) ook gewoon shift indrukken. Dan doet ie precies hetzelfde, maar is ff sneller.

Verder kan het idd gewoon metd e magic wand (toverstaf). Tolerantie op iets van 20 en dan het zwarte stuk selecteren. Vervolgens shift indrukken en de rest van de zwarte vlakken selecteren die niet zijn meegenomen. Dan ga je naar select->feather en die zet je op 1px. Als het te weinig is gewoon ff mee spelen tot je een mooi resultaat krijgt.

Edit: ik heb het nu dus over photoshop.

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 20-06-2006 21:02 ]

• naftebakje
justawitte schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:01:
[...]

Je kan (meen ik) ook gewoon shift indrukken. Dan doet ie precies hetzelfde, maar is ff sneller.

Verder kan het idd gewoon metd e magic wand (toverstaf). Tolerantie op iets van 20 en dan het zwarte stuk selecteren. Vervolgens shift indrukken en de rest van de zwarte vlakken selecteren die niet zijn meegenomen. Dan ga je naar select->feather en die zet je op 1px. Als het te weinig is gewoon ff mee spelen tot je een mooi resultaat krijgt.

Edit: ik heb het nu dus over photoshop.
Hey, die feather is wel handig, tnx daarvoor.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

heren, wat nou magic wand?? photoshop heeft hier een speciale tool voor; Filter > Extract.
En als je dat niet wilt gebruiken is de Magnetic Lasso tool nog een uitstekende optie!
En nóg relaxter is de plugin "Snap" van Digital film tools.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

dadj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:14:
heren, wat nou magic wand?? photoshop heeft hier een speciale tool voor; Filter > Extract.
En als je dat niet wilt gebruiken is de Magnetic Lasso tool nog een uitstekende optie!
En nóg relaxter is de plugin "Snap" van Digital film tools.
Extract is ook een optie ja. Dan krijg je (quick & dirty) zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/dump/rose.png

PNG, dus in Internet Explorer zal je een grijze achtergrond zien. Maar die zit er dus niet in ;)

Maar, je hebt mazzel dat dit voor je gedaan word, want het is eigenlijk natuurlijk niet de bedoeling om een "doe het ff voor me" topic te openen. Er zijn veel tutorials gemaakt over het uitknippen van objecten op foto's. En dan bedoel ik ook echt _veel_ ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

hm die extract tool moet ik ook eens bekijken...
Eerlijk gezegd vond ik die met zwarte achtergrond mooier hoor..
Komt het rood mooier uit.. 't plaatje heeft meer passie dan vind ik...

Verwijderd

spam

[ Voor 94% gewijzigd door Zoefff op 16-11-2007 16:58 ]

Pagina: 1