Wat vinden onze tweakers van deze beamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178015

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Over een kleine 2 maanden ga ik verhuizen, nu heb ik in ons nieuwe huis 2 kamers, waarvan 1 mijn slaapkamer word en 1 soort van werk/chill room, in mijn chill room mis ik nu nog een tv/beamer.

Ik heb alle topics over tv kijken op een beamer doorgelezen, en kom tot de conclusie dat het word afgeraden. (mits de kamer volledig donker is)

De muren zijn hagel wit, en er zit een raam in de kamer die 1mtr breed is en 2 mtr hoog, hier ga ik een lammelle ophangen waardoor ik de kamer iets donkerder kan maken.

Verder komt er in deze kamer een sony dav 800 dvd home cinema set te staan en een tv/beamer.(computer, laptop en all-in one printer maar dit even terzijde)

Ik wil geen plasma of lcd tv kopen omdat ik maar max 1000 euro te besteden heb (en dan MOET het een sony BRAVIA zijn deze keuze heb ik al gemaakt), voor 1000 euro kan ik deze helaas niet vinden.
En de lcd of plasma tv's die er te vinden zijn, zijn vaak niet groter dan 32"inch, en ik wil het liefst gewoon erg groot beeld hebben.

Nu is mijn idee om voor dit bedrag een beamer aan te schaffen, heb heel wat forums waaronder htforum.nl beamerscherm.nl etc afgespeurd om tot een besluit te komen of ik nu een TV of Beamer ga aanschaffen.

Wat wil ik voornamelijk gaan doen:
Ik heb een xbox360, dus gamen, dvd's kijken en heel af en toe tv kijken, ik heb een digitale decoder van casema en abonnement hiervoor om een goede tv signaal door te geven aan de beamer.

Ik zal gemiddeld 20 tot 25 u in deze kamer per week doorbrengen waarvan een uur of 10 tv kijken.

Nu ben ik op deze beamer gestuit met scherm. (scherm leek me wel tof, en bevordert zo te lezen het beeldkwaliteit wat een beamer projecteert)

http://www.camcosystems.n...roduct&tbl_product_id=147

Ik ben gewoon een student die bij mijn ouders woont en een leuk en simpele cinema kamer wil op zetten, om zo af en toe te chillen, is dit aan te raden of zeggen jullie van koop voor die 1000 euro een leuke tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Zeker als je enigszins kunt verduisteren; altijd voor de beamer gaan. Ik heb er al een paar jaar eentje permanent in de living hangen, wil niet meer zonder. Zelfs nu hartje zomer kijk ik alleen nog maar TV op de beamer. (3M MP8649, 2100 ansilumen)

Edit: ik ben overigens niet onder de indruk van de aanbieding. Camco systems is imho niet echt goedkoop, de projectieverf waar ze het over hebben kost 2x zoveel als dezelfde verf elders. Daarnaast kan een projector met 800x600 resolutie nooit native 16:9 zijn. Waarschijnlijk gewoon balken boven en onder dus. Daarnaast moet je ECHT goed kijken, in het donker, of jij geen last hebt van het vegen van de kleuren bij een DLP beamer. Ik vind het zelf storend, niet iedereen ziet het echter.

[ Voor 50% gewijzigd door SeatRider op 20-06-2006 19:53 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Branden beamers tegenwoordig niet meer door ofzo :? :/

Het lijkt mij dat een beamer niet echt gemaakt is voor intensief gebruik aangezien de lamp maar een beperkt aantal branduren heeft. Aangezien zo'n lamp behoorlijk duur is (duur wordt gehouden door producent?) lijkt het een onaantrekkelijke optie voor een student.

Correct me if I'm wrong... :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DarthPlastic schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:53:

Het lijkt mij dat een beamer niet echt gemaakt is voor intensief gebruik aangezien de lamp maar een beperkt aantal branduren heeft. Aangezien zo'n lamp behoorlijk duur is (duur wordt gehouden door producent?) lijkt het een onaantrekkelijke optie voor een student.

De mijne draait al 3 jaar lang elke avond een paar uur, zeg 10 uur per week, maal 52 is afgerond 500 uur per jaar. Lampen gaan zo'n 4000-6000 uur mee, dus als jij het voor elkaar krijgt een lamp op te branden ben je mijn held. De meeste lampen sterven vroegtijdig door verplaatsing van het apparaat.

Edit: en als de lamp dan uiteindelijk toch op is, koop je een nieuwe beamer. Deze kocht ik 3 jaar terug voor 2000 euro. Een vergelijkbare nieuwe kost nu nog niet de helft. Nieuwe lampen kopen is zonde van het geld.

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 20-06-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarthPlastic schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:53:

Brand uren van deze beamer volgens specs zijn 4000 uren (neem aan in eco mode)
nu maak ik er gemiddeld 25 u per week gebruik van, dus dit komt uit op 1300 uur per jaar.
Kortom ik zou er ongeveer 3 jaar mee kunnen doen (dan ga ik er van uit dat ik de 25 u per week een aantal maal overschrijd)

Lampen kosten gem. 300 t/m 500 euro, dit verschilt idd per merk en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05

job

SeatRider schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:55:
[...]
De meeste lampen sterven vroegtijdig door verplaatsing van het apparaat.
Hoe komt dit dan?? Door te verplaatsen als de lamp nog warm is?
Of kunnen die lampen sowieso slecht tegen beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

job schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:58:
[...]

Als de lamp warm is, is de gloeidraad extreem kwetsbaar. De kleinste tik kan hem doen losschieten en dan is ie stuk. Als je hem stevig vast zet heb je niets te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
job schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:58:
[...]

Bij ons op school zijn er iig enkele Philipsbeamers na enkele maanden al kapot gegaan door zulke acties :/
Ze waren gekocht voor gebruik bij presentaties in de lokalen, maar enkele docenten speelden gewoon films erop :)

Wat er gedaan werd:
Klas wil film kijken, a-technische docent pakt beamer+dvdspeler, klas kijkt vrolijk film.
De bel gaat, leraar trekt stekker eruit, jast de beamer zo in de tas, pleurt tas op de grond :/

Vind je 't gek dat die dingen snel kapot waren :9
Ze werden loeiheet gewoon hard in de tas gedumpt :/

Nu hebben ze een 'betere' oplossing, in veel lokalen is een vaste beamer aan het plafond bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarthPlastic schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:03:
Nu hebben ze een 'betere' oplossing, in veel lokalen is een vaste beamer aan het plafond bevestigd :)
Zit je toevallig op de haagse hoge school, bij ons hebben ze dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 178015 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:05:
[...]

Hebben ze bijna bij alle grote onderwijsinstellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
[...]

Haha, wel leuk idd die beamers, maar ik zit niet bij jou, ik zit op 't Huygens in Eindhoven :)
Ofja, zat, want * DarthPlastic is geslaagd :Y)

Maargoed.

[/offtopic] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 19:44
Daarom kan je dus een beamer niet uitzetten maar doet hij dat uit zichzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Sinds wanneer hebben gasontladingslampen een gloeidraad? :p

Inderdaad er zijn veel mensen die slecht omgaan met de lamp, toestel verplaatsen zonder een tijdje te wachten, de stroomkabel uittrekken om het toestel uit te zetten... Dan gaat hij inderdaad niet lang mee.

Toch zou ik voor de TS eerder een LCD tv aanraden, een beamer vraagt toch meer van de ruimte, qua bevestiging, kabels en projectie-oppervlak. De specs van de beamer zijn niet echt super, en met het WK zijn er toch genoeg promotie LCD's te vinden. Als je natuurlijk een TV wil die duurder is dan de projector denk ik dat je zelf wel weet dat de kwaliteit niet super zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 97447 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:30:
Als je natuurlijk een TV wil die duurder is dan de projector denk ik dat je zelf wel weet dat de kwaliteit niet super zal zijn.
Dan ben ik benieuwd wat voor specs je wel zou aanraden betreft een beamer?

Ik ben verder geen super techneut betreft beamers, maar na het lezen van aantal forums, zou deze beamer die in de aanbieding is, toch goed genoeg voor me kamertje moeten zijn.

Want zo een beamer op je kamer is natuurlijk wel uber gaaf, en de mogelijkheid om door te sparen is er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 10:52
Als je echt een goede situatie wilt creeren moet het goed donker kunnen worden in de kamer. En die witte muren zou je dan eigenlijk ook zwart willen hebben (behalve je projectiescherm/muur). TV kijken op het formaat van een beamer is geen pretje als je geen afstand kunt nemen. Er is op het net wel een afstand calculator te vinden, die kan je de maximale schermgrootte vertellen bij een bepaalde kijkafstand. Te dicht op je scherm zitten is heel onrustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

hehe klopt, moet je een met een metalen (bal)pen de beamer aanzetten, binnen 2 minuten staat er beveiliging bij het lokaal :+

Ik had het een keer, stootte ik mijn hoofd eraan.. (stond op stoel om hem juist uit te zetten na een potje NFS:MW op de beamer ;)) Toen wij net het lokaal uitwaren en op de gang liepen kwamen er 2 beveiligingsmensen om de hoek sprinten :+

ohjah.. DarthPlastic, deze prutser heeft vanmiddag zijn laatste CCNA final gehaald ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk na heel wat surfen ben ik er uit.

Ik ga deze beamer aanschaffen. :P

ten eerste omdat ik alles van sony heb, dvd home cinema systeem, laptop vaio computer vaio, en dan nu deze beamer, mijn vertrouwen in sony is erg groot, nooit problemen mee gehad.

http://www.sony.nl/view/S...TVP+Home+Cinema+Projector

De belangrijkste reden hiervoor is dat deze beamer native 16:9 is (wat ik uiteindelijk erg belangrijk vind), en dat hij 1200 lumen heeft met een contrast ratio 800:1

Het punt is alleen nog, dat ik er nu een scherm bij moet vinden die ik op mijn muur plak, iemand hiervoor suggesties, want qua scherm heb ik er echt helemaal geen verstand van.
Ik weet wel dat het een automatisch schuifbaar model moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 07:11
Anoniem: 178015 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:26:
Eindelijk na heel wat surfen ben ik er uit.

Ik ga deze beamer aanschaffen. :P

http://www.sony.nl/view/S...TVP+Home+Cinema+Projector
Sony zegt op die link: "Dit product is verouderd en mogelijk niet langer verkrijgbaar bij uw plaatselijke verkooppunt."

De PW kent m iig niet meer en volgens google kan je m nauwelijks ergens meer krijgen.

Nog ff verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kadettilac schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:50:

De PW kent m iig niet meer en volgens google kan je m nauwelijks ergens meer krijgen.

Nog ff verder zoeken?
Nou bij http://www.goedkopen.nl is hij volgens hun website nog op voorraad, dus dat word morgen bellen en direct bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Jag

Ik zou doorsparen en een Hitachi PJ-TX200, Panasonic pt-ae900, Sanyo Z4 of een Epson TW600 kopen. Allemaal ongeveer even duur (rond de €1300,-) en gebruiken zelde LCD paneel. 16:9 native met een resolutie van 1280x720, opbrengst van zo'n 1200 ANSI lumen en hele hoge contrast waardes door de auto iris functie. Allemaal hele goede projectoren met hele goede prijs kwaliteit verhouding en een veel hogere resolutie en contrast dan die Sony die je opgeeft. Dit zijn zonder twijfel de beste home theater beamers voor een beetje schappelijke prijs. Ik zou niet zo'n verouderde projector kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Anoniem: 178015 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:34:
[...]

Ik ben verder geen super techneut betreft beamers, maar na het lezen van aantal forums, zou deze beamer die in de aanbieding is, toch goed genoeg voor me kamertje moeten zijn.
Vraag me eigenlijk af hoe groot dat "kamertje" is, aangezien je ook wel rekening moet houden met de afstand van de muur en je zitplaats. Zit je er te dicht op dan ga je als een spast zitten gamen lijkt mij :) Ik game met een Xbox op een 70cm op 4 meter, heb je tenminste goed overzicht.

Just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06
Overigens zou je ook een ietsje ouder model zoals een Hitachi PJ-TX100 kunnen overwegen, die zitten onder de 1000,- en hebben panels met 1280x720. Lijkt mij een stuk betere aanschaf dan een sony met 800x600, omdat er sony opstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 15:09
De strijd tussen de beste LCD beamers binnen jouw budget gaat de laatste jaren tussen Sanyo en Panasonic. Ik raad je het Sanyo model aan van 2005 (+/- 1000). Dit is een native 1280 x 720 beamer, met HDMI. Hier kun je prima je Xbox 360 op aansluiten en HD gamen. Overigens zijn beide merken contrast monsters, met de lichtopbrengst zit het ook wel goed (1000 lumen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 50893 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 04:19:
[...]

Vraag me eigenlijk af hoe groot dat "kamertje" is, aangezien je ook wel rekening moet houden met de afstand van de muur en je zitplaats. Zit je er te dicht op dan ga je als een spast zitten gamen lijkt mij :) Ik game met een Xbox op een 70cm op 4 meter, heb je tenminste goed overzicht.

Just a thought.
Mijn kamer is ongeveer 4 meter breed, en 7 meter lang, nu wil ik mij bemaer in de lengte plaatsen zodat achter mij, mijn grote raam valt met lammelle om het donker te maken.
Voor dat raam zet ik ook een "oranje" bank (in de sfeer van t WK hehe en dat voor een turk :P)
Dus dat houdt in dat ik vanaf de bank ongever 6 meter heb om te projecteren, ik kan de beamer boven op een plankje plaatsen, of op een tafeltje, wat raden de HT beamers eigenaren mij aan?

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik vaak, pas na 19 u tv kijk, s'middags ben ik nooit thuis, of ik zit in de huiskamer met mijn ouders, waar we een grote plasma hebben staan.
Het voordeel hiervan is dat het rond 19.00 in de winter aardig donker word, in de zomer ben ik haast nooit thuis te vinden,althans, kijk bijna nooit tv omdat ik op het dakterras te vinden ben met mijn laptop, of uiteraard buiten.

Dus als ik het goed begrijp, raden jullie een beamer aan met native 16:9 (wat ik zelf ook in gedachten had) min ansilumen 1000 en een contrast van 2000:1 of in die richting?
qua reso 1024*768.

Nu zit ik dus weer te twijfelen 8)7 terwijl ik gisteren zo graag de sony had willen bestellen, ik heb tot augustus te tijd, want dan is mijn kamer klaar qua inrichting.

Alle info is zeer welkom! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 178015 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:38:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, raden jullie een beamer aan met native 16:9 (wat ik zelf ook in gedachten had) min ansilumen 1000 en een contrast van 2000:1 of in die richting?
qua reso 1024*768.
Nee, want 1024x768 impliceert 4:3, geen 16:9. ALS je 16:9 wilt, moet je dus een 1280x720 panel hebben.
Nu zit ik dus weer te twijfelen 8)7 terwijl ik gisteren zo graag de sony had willen bestellen, ik heb tot augustus te tijd, want dan is mijn kamer klaar qua inrichting.
Als je kunt wachten, altijd doen. Het wordt er alleen maar goedkoper op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 10:12
Ik zelf heb hetzelfde als de topic starter, zit al een jaar te kijken naar een beamer voor continue gebruik in de woonkamer. Het scherm heb ik al hangen (gewoon vast, niet oprolbare shit en natuurlijk 16:9 formaat!).

Ik kijk steeds naar 2 opties:

BenQ PB6240, XGA, 2700, 2000:1, DLP

BenkQ MP720p, XGA, 2500, 2000:1, DLP specs

Wat mij alleen opvalt is dat er bijna nooit over deze beamertje gerept wordt op de tweakers/GOT terwijl ze qua prijs/qualiteit (en dB levels) zeker vergelijkbaar zijn met de Sanyo's en de Sony's (200 euro voor het embleempje ;))

De 6240 is volgens mij al EOL dus die zal misschien nog wel wat zakken.

Wat zijn jullie (onderbouwd graag!) mening over bovenstaande projectoren/beamers?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

allesflex schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:58:
Ik zelf heb hetzelfde als de topic starter, zit al een jaar te kijken naar een beamer voor continue gebruik in de woonkamer. Het scherm heb ik al hangen (gewoon vast, niet oprolbare shit en natuurlijk 16:9 formaat!).

Ik kijk steeds naar 2 opties:

BenQ PB6240, XGA, 2700, 2000:1, DLP

BenkQ MP720p, XGA, 2500, 2000:1, DLP specs

Wat mij alleen opvalt is dat er bijna nooit over deze beamertje gerept wordt op de tweakers/GOT terwijl ze qua prijs/qualiteit (en dB levels) zeker vergelijkbaar zijn met de Sanyo's en de Sony's (200 euro voor het embleempje ;))

De 6240 is volgens mij al EOL dus die zal misschien nog wel wat zakken.

Wat zijn jullie (onderbouwd graag!) mening over bovenstaande projectoren/beamers?? :?
Veel ansilumen, is positief, maar beiden zijn geen 16:9 beamers. Met een LCD van 1024x768 kan dat ook niet. Natuurlijk kun je wel naar een 16:9 signaal kijken, dan projecteer je gewoon zwart aan de bovenkant en de onderkant van je scherm, maar dan heb je effectief maar 1024x600 ofzo.

Daarnaast zou ik DLP voor home cinema toepassingen ronduit afraden. Enorm hoog contrast, maar dat gaat ten koste van de kleurnuances in mijn mening. Kijk eens naar de eerder genoemde Sanyo Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
Een vriend van me heeft'n BenQ projector, is best leuk kijken, maar ik word persoonlijk horendol van't regenboogeffect :X
Als ik ooit zelf'n projector koop, wordt't in ieder geval GEEN DLP.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
Hmmm... ondertussen ook ff de nieuwe BenQtjes afgewacht, maar ben ondertussen idd wat wijzer geworden t.a.v. HD / Resoluties en zie wel dat ik dus een native 1280/720 wil hebben.

Nu ben ik gestuit op de Panasonic PT-AX100E voor zo'n 1400 euro. Redelijke lichtopbrengst (2000), hoog contrast (5000:1), LCD, en laag geluidsniveau (25 dB).

Wat vinden onze tewakers van deze beamer??? :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:29
allesflex schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:49:
Hmmm... ondertussen ook ff de nieuwe BenQtjes afgewacht, maar ben ondertussen idd wat wijzer geworden t.a.v. HD / Resoluties en zie wel dat ik dus een native 1280/720 wil hebben.

Nu ben ik gestuit op de Panasonic PT-AX100E voor zo'n 1400 euro. Redelijke lichtopbrengst (2000), hoog contrast (5000:1), LCD, en laag geluidsniveau (25 dB).

Wat vinden onze tewakers van deze beamer??? :9 8)7
Ik heb deze projector net deze week besteld bij redcoon.nl voor 1299,-. Ik heb een tijdje getwijfeld tussen deze Panasonic en de Sanyo Z4, maar nadat de Panasonic in prijs gedaald was voor deze gekozen.

[edit]prijs is vandaag verder gezakt naar 1279,- dus deze projector word steeds interessanter :) Net via de chatfunctie op de site van de verkoper geregeld dat ik het prijsverschil terug krijg :) Ik kan niet wachten tot 'ie binnen is...

[ Voor 14% gewijzigd door straat op 29-11-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
Ben benieuwd! Laat even horen hoe ie is, vooral bij 'daglicht'. Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid een aparte kamer te creeren voor een HT, dus als ik 'm ga aanschaffen komt hij gewoon in de woonkamer.

Wil 'm gaan gebruiken voor me xboxie en natuurlijk om alvast wat HD content via m'n PC af te spelen... :P

Ik zie bij pricewatch/kieskeurig niet zo'n goeie reviews over die shop waar je 'm besteld hebt... laat ff horen of je problemen hebt gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:29
Ik ga de beamer morgen plaatsen, dan zal ik meer laten weten. Ik ga als scherm een Proluxx handmatig bediend 16:9 scherm van 203cm breed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

FaceDown

Storende factor.

Prince_of_Darkness schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:32:
Overigens zou je ook een ietsje ouder model zoals een Hitachi PJ-TX100 kunnen overwegen, die zitten onder de 1000,- en hebben panels met 1280x720. Lijkt mij een stuk betere aanschaf dan een sony met 800x600, omdat er sony opstaat...
Als je DVD's kijkt is 800x600 al goed genoeg. Ik zag geen enkel verschil tussen de 800x600 van mijn beamer en de 1280x720 van een andere veel duurdere beamer.

Ik zou trouwens 2e hands een beamer kopen en wat meer af gaan op reviews van mensen die er verstand van hebben, in plaats van een beamer kopen op specs want die zeggen geen reet, vooral het aantal lumens niet. Sommige mensen lijken hoe meer hoe beter te denken terwijl hier natuurlijk niks van klopt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Jag

800x600 is 4:3, dat is hopeloos voor thuis:
- Bij films (16:9) kijk je met zwarte balken of hele grote zwarte balken bij 2.35:1 films.
- Afgezien de zwarte balken verlies je ook lichtopbrengst en resolutie. Van die 600 lijnen verticaal blijven er maar 450 over met 16:9 films
- 4:3 schermen zijn onhandig qua formaat en niet mooi om te zien

En die 720p projectoren zijn ook gewoon hele goede projectoren voor een goede prijs. Hoge resolutie (ook erg fijn voor gebruik met een HTPC!), hoog contrast en weinig lawaai.

En als die Panasonic Pt-AX100E net zo goed is als zijn voorgangers, is het echt een koopje. Dan biedt ie naast eerder genoemde voordelen ook nog eens een stevige lichtopbrengst. Kan je nog eens wat omgevingslicht tolereren. En het wordt er ook gewoon veel kleurrijker van. Projectoren met weinig lichtopbrengst geven toch een wat grauw beeld. En je kan wat groter projecteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Jag op 08-12-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Ik ben van plan de Acer p1165 aan te schaffen met deze specs:

Lamp
Vermogen 180 watt
Lampduur 3000 uur
Lichtopbrengst 2400 Lumen

Lens
Zoomverhouding 1,1
Zoom handmatig
Scherpstellen handmatig

Beeld
Beeldverhouding 4:3, 16:9 (breedbeeld)
Contrast ratio 2000 :1
Standaardresolutie SVGA (800 x 600)
Max. resolutie SXGA (1280 x 1024)
Projectiemethode opzicht, doorzicht
Projectieformaat 0,6 - 7,6 m
Projectieafstand 1 - 11,9 m
Horizontale frequentie 31,5 - 100 kHz
Verticale frequentie 56 - 85 Hz
Keystone correctie horizontaal
Keystone correctie verticaal

Overig
Projectietechniek DLP
Geluidsniveau 28 dB
Afstandsbediening
Interne luidspreker

Aansluitingen
Ingangssignaal video HDTV, PAL, PAL-M, PAL-N, SECAM, NTSC, NTSC 4.43
Ingangen DVI, mini D-sub15, RCA, S-Video, mini-jack 3.5 mm

Overig
Energieverbruik 230 watt
Geschikt voor plafondmontage
Gewicht 3 kg

Kleur(en) zwart
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 9,3 x 30 x 23 cm

Op het feit na dat het geen super resolutie is wou ik toch weten of dit een leuk ding is voor 430 euro.
Mensen ervaring met dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 99% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:21 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
mooie kick :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35

trixx

-CTU- SuiZide

Ruudjah schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:40:
[...]

[...]
Het vertrouwen dat als je Sony koopt, (zoals je zelf al zegt) je de rest óók van Sony moet hebben. Het vertrouwen van only Sony.
Larie. Welk sony apparaat werkt niet samen met een ander apparaat?

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209522

Anoniem: 144581 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:57:
Ik ben van plan de Acer p1165 aan te schaffen met deze specs:

Lamp
Vermogen 180 watt
Lampduur 3000 uur
Lichtopbrengst 2400 Lumen

Lens
Zoomverhouding 1,1
Zoom handmatig
Scherpstellen handmatig

Beeld
Beeldverhouding 4:3, 16:9 (breedbeeld)
Contrast ratio 2000 :1
Standaardresolutie SVGA (800 x 600)
Max. resolutie SXGA (1280 x 1024)
Projectiemethode opzicht, doorzicht
Projectieformaat 0,6 - 7,6 m
Projectieafstand 1 - 11,9 m
Horizontale frequentie 31,5 - 100 kHz
Verticale frequentie 56 - 85 Hz
Keystone correctie horizontaal
Keystone correctie verticaal

Overig
Projectietechniek DLP
Geluidsniveau 28 dB
Afstandsbediening
Interne luidspreker

Aansluitingen
Ingangssignaal video HDTV, PAL, PAL-M, PAL-N, SECAM, NTSC, NTSC 4.43
Ingangen DVI, mini D-sub15, RCA, S-Video, mini-jack 3.5 mm

Overig
Energieverbruik 230 watt
Geschikt voor plafondmontage
Gewicht 3 kg

Kleur(en) zwart
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 9,3 x 30 x 23 cm

Op het feit na dat het geen super resolutie is wou ik toch weten of dit een leuk ding is voor 430 euro.
Mensen ervaring met dit apparaat?
Ik vind dit ook een interessante beamer. Kan er niks negatiefs over vinden (op de resolutie na idd). Alleen zit ik een beetje met de kijkafstand. Ik heb niet een hele grote kamer (3,2m bij 2,65m). Nu zou ik een scherm krijgen van 93cm bij 70cm. Is dit te doen als je er 2m vanaf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 97% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:22 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm ik ben nu heel erg in dubio :(.
Het zit zo. Ik wou dus die p1165 nemen. Die kost 450 inc verzendkosten. Nu kan deze beamer exact hetzelfde als de p1265 alleen is de resolutie 800x600.
Ik zit nu dus met de keuze:

Of de p1165 voor 450 euro = 800x600

Of de p1265 voor 570 euro= 1024x768

Is het het geld waard om toch maar die betere te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap niet dat medetweakers geen oordeel hierover kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik snap niet dat jij binnen 24u een topic kickt. Wij zijn hier ook geen helpdesk en daarna zijn "wat moet ik kopen" vragen niet gewenst.

Maar goed, ik zou de 800x600 doen als je uitsluitend DVD's en andere PAL materiaal erop kijkt, 1024x768 indien je voornamelijk computerbeelden wilt tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dit zijn duidelijk geen home theater projectoren, maar meer voor office gebruik.
Je wilt minstens een 16:9 projector, kijk eens of er al tweedehandse zijn (je kunt altijd de lamptijd uitlezen, als die erg laag is, hebben ze die gereset, vraag om bonnetjes van een eventuele nieuwe lamp) van de modellen die in 2006 genoemd zijn, ik heb een Epson TW600 waarmee ik nog erg tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje. Ik werk zelf bij een HD. Vandaar mijn agresieve instelling.
Maar aangezien ik beide ga doen ga ik toch maar voor de duurdere.
Dan zien games er wat mooier uit denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Ruudjah schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:07:
[...]

Pff. Genoeg. Wat dacht je alleen al van miniDisc, MemoryStick, MS2, nu weer die nieuwe PSP discs, zo kan ik nog wel even doorgaan. WiFi in de PSP die slecht samenwerkt met andere WiFi apparatuur. proprietaire connectortjes/kabeltjes. Dit is nog maar het top van het topje van de ijsberg.
Anders... welke sony apparaat wat geen algemene techniek gebruikt werkt niet samen met een ander apparaat??? Zoals een DVD-speler.

Met jou manier van denken werkt niks met elkaar. Er zijn heel veel merken die eigen technieken gebruiken voor opslag en aansluiten. En sommigen daarvan worden een standaard. Sony heeft de laatste tijd nu eenmaal wat minder standaarden voorgebracht.

Ook het feit dat je PSP disc als voorbeeld geeft is wel een rare.... want Nintendo DS cartridges zijn ook niet echt algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Anoniem: 144581 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:35:
Dankje. Ik werk zelf bij een HD. Vandaar mijn agresieve instelling.
Maar aangezien ik beide ga doen ga ik toch maar voor de duurdere.
Dan zien games er wat mooier uit denk.
Dus lekker geduldige HD'er ben je.. :)

Als je dat ding gaat aansluiten op je Xbox 360 is het toch mooier om alles een beetje HD voor te bereiden. Je hebt alles digitaal en dan vind je 1024 x 768 ineens goed genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 22:26
Heb hier zelf een Viewsonic PJ506D en die bevalt in ieder geval prima.

Het ding wordt gebruikt voor films te kijken, internetten en af en toe een spelletje hoewel mijn mediacenter daar niet erg goed in is.

Inmiddels zo'n 130 draaiuren gemaakt en als ik het voortgangsbalkje mag geloven kan ik er nog een hele berg maken.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achjah ik heb zo mijn budget. Waar ik nu dus al 120 euro boven ga.
Ik moet ergens een grens stellen. Deed ik dat niet dan zou ik de full hd beamer, die gister op tweakers stond, kopen.
Volgens mij is de goedkoopste 720p beamer een euro of 800 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helhond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 07:57

Helhond

Grunn

Hallo
Is er al iemand die een Acer P1165 bezit?
Ik ben van plan deze te kopen.
Maar twijfel toch nog tussen de P1165 en P1265
Jurjenvandijk en SipdawgMDA heeft een van jullie toevallig de P1165 al gekocht?

Ik vraag me af hoe het met het beeldkwaliteit zit en het regenboog effect.

Alvast Bedankt,
Groetjes

ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben idd de trotse bezitter inmiddels :). Ik ben uiteindelijk toch maar gegaan voor de p1265. Vind de resolutie toch net even wat beter.
Over de beeldkwaliteit ben ik uiterst tevreden. Heldere kleuren sprongen eruit. Zeer scherp beeld ook. Stond wel paf zegmaar. Regenboog effect zie je alleen als je heel schud met je hoofd. Zelfs dan is het nog afhangelijk of je nu wit met donker beeld hebt. Bij GTA SA zie ik t nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owja en 720 P materiaal is om te zoenen. Zo scherp al door de 1024x768. Ik weet dat t geen hd ready is maar scherp is het zeker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helhond

Helhond

Grunn

Dank je,
Voor mijn doeleinde is mij de P1165 aanbevolen.
Ik wil tv kijken via de video-recorder, en films/dvd en spellen via me pc. En dit is allemaal 800x600 of kleiner.
Maar nu vraag ik me af,
De P1165 kan ook grotere maten afspelen.
S-VGA 800 x 600 pixels
XGA 1024 x 768 pixels
S-XGA 1280 x 1024 pixels

Als beide beamers P1165 en P1265 afspelen op 1024x768 of 1280x1024
Zal hier echt duidelijk kwaliteit verschil zichtbaar zijn?
Ik zal geen HD beelden ofzo afspelen, en fullHDTV zal ook nog een aantal jaren opzich laten wachten.

ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hier ook over zitten denken, en ben tot de conclusie gekomen dat de P1165 goed genoeg is voor mij.

Krijg hem als het goed is morgen, voor maar 413 euro. :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helhond

Helhond

Grunn

Hey Jurjen,
Zou jij hier nog voor mij willen posten,
Wat jij van de Acer P1165 vind?
Ik ben er erg benieuwd naar, en dan vooral in combinatie met de computer en hogere resoluties.
1024x768 en 1280x1024

Alvast bedankt,
En veel plezier nog met je Beamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

There is a popular myth espoused by many projector salespeople that since an NTSC or DVD video signal is 480 lines, then an SVGA-resolution (600 lines) projector is plenty adequate to resolve all of the information in the video signal. "No point in buying an XGA machine," they say, "it's overkill."

Those who promote this myth are sorely mistaken. But it is a prevalent belief, so it's an issue that needs to be clarified. So here we go…

The Difference between SVGA and XGA

Most SVGA resolution LCD and DLP projectors have a physical matrix on their displays consisting of 800 pixels across and 600 down. That means there are 600 horizontal lines. On the other hand, XGA resolution projectors have a physical display matrix of 1,024 pixels across and 768 down—or 768 horizontal lines. A quick calculation shows that XGA machines use 64% more pixels to display an image than do SVGA machines.

Anyone who gives it two seconds of thought will say, "Gee, if the video signal has only 480 lines, then SVGA resolution has more than enough lines to display the video information. So stepping up to XGA is a waste of money—you can't squeeze any more info out of the signal." Unfortunately, two seconds of thought is not enough. There are four issues that bear upon image quality that need to be taken into account: scaling, screen size/viewing distance, pixel visibility, and color definition.

Issue #1: Scaling

If a projector displayed a 480-line video image in 480 lines, there would be no scaling. You would see a relatively pristine picture because you are viewing it without any unnatural scaling alterations attempting to stretch 480 lines of information into a 600-line or 768-line display.

By scaling a 480-line image up to 600 lines, the picture gets fuzzed somewhat since 480 lines of information cannot be stretched to fit across 600 lines as cleanly as it looks when displayed line-for-line. If the projector has a bad internal scaler, the picture will look terrible. But on most of the newest projectors the scalers are much better than they used to be. The net result is that the image on a good SVGA machine is reasonably clean but softer than it would be if displayed without scaling.

On an XGA machine, the 480 lines are scaled into 768. With the increased lines of resolution and 64% increase in pixel density, the scaling errors are smaller. There are more pixels available to approximate the orignal unscaled image. So the image is fuzzed less than it is on an SVGA machine. The result is that, side-by-side, an XGA resolution machine will generally deliver a sharper picture than will the SVGA.

Now please note, this comparison only holds for like technologies. For example an SVGA LCD unit will be less sharp than an XGA LCD. Or similarly, an SVGA DLP machine will be softer than its XGA DLP counterpart. Since LCD by its nature tends to be sharper than DLP for any given resolution, mixing technology types will confuse a comparison.

So. The bottom line is that XGA is capable of producing a sharper image than is SVGA, but not because it magically gets more out of the 480-line video signal. It doesn't. Rather, it is because the higher resolution XGA scaling softens the image less than does SVGA.

Issue #2: Screen Size and Viewing Distance

Your screen size and how far you sit from it is intimately related to image quality in this discussion. Assume you have an 8-foot wide screen and you set up two projectors, say the InFocus LP340 (SVGA DLP) and the InFocus LP350 (XGA DLP) side by side. Arrange them so they both have 4-foot wide images side by side on the screen and feed them both the same signal with S-video from a DVD player.

Now step back to view your demo from about 10 feet. Guess what? You won't see any difference in sharpness between the LP340 and LP350. The differences between them at that image size, and viewed from that distance, are too small for your eye to resolve.

Now move these two projectors back so each of them fills the 8-foot screen. Then alternate the projected images by covering one lens then the other. From the same distance of ten feet you will see that the picture from the XGA unit is quite obviously sharper.

So. Part of the "image quality" question surrounding SVGA vs. XGA has to do with your screen size relative to your viewing distance. If you intend to watch movies at a distance of 1.5 times the screen width, you will definitely see a big improvement with XGA over SVGA. If you view at a distance of 2.0 times screen width, the XGA will still have an advantage in sharpness. If you view at a distance of 2.5 times the screen width you won't notice any difference at all worth paying for.

Issue #3: Pixel visibility

In video the visibility of pixels can interfere with your enjoyment of the image. In all cases XGA with its 64% pixel density advantage will have less visible pixels than the SVGA counterpart.

Once again, screen size and viewing distance are relevant factors. Let's replay the demo we just discussed. At a distance of 10 feet, you won't see any pixel structure on either the LP340 or the LP350 when they are displayed side by side with 4-foot wide images. On both the pixel structure is too small for your eye to resolve. But when each projector is blown up to the full 8-foot width of the screen, you will find that the SVGA unit has much more visible pixelation than does the XGA.

Another note of caution—don't mix technologies when doing a comparative test like this. DLP at any resolution has less pixelation than its LCD counterpart at the same resolution.

Issue #4: Color definition

For any given image size XGA machines give you 64% more pixels. That means there is more capability to define shadings and nuances of color. For any given image size if you focus on color quality alone in a side by side demo, you will see color tends to look a bit more refined or elegant on an XGA unit than it does on SVGA.

Don't mix technologies for this comparison either. You can see this difference in DLP if you compare something like the LP340 with the LP350. You can see the same effect when comparing the NEC VT440 (SVGA LCD) vs. its XGA counterpart, the NEC VT540.

Conclusion

XGA resolution projectors are usually capable of delivering sharper images with less pixelation and better color for any given screen size than their SVGA counterparts. The notion that since video has only 480 lines, you only need SVGA to display everything in the signal is a simplistic and erroneous way of thinking about the issue.

The vital issue is screen size relative to viewing distance. If you have a relatively small screen and you are viewing it from a distance of much over twice its width, there is not much reason to go for the XGA. But if you view from a distance of twice the screen width or less, your incremental investment in an XGA machine will show up visibly on the screen.

Having said all of this, keep in mind that SVGA machines are much less expensive than XGAs. For those on a budget, video quality even in SVGA resolution has advanced to the point where some projectors can produce very exciting images for the money. In particular if you want to spend well under $3,000, the InFocus LP340, also being sold as the Boxlight CD-455m, is an outstanding performer for the investment.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 144581 op 18-02-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Leuk stukje Sip... enz. maar volgens mij geschreven rond 1998. Als je nu in 2008 een hometheater wilt beginnen met een projector, ga dan minstens voor een 720P hometheater projector en niet voor een SVGA of XGA business projector. Zo'n laatste is gemaakt om in een redelijk verlichte ruimte een powerpoint presentatie te kunnen geven en niet om de laatste blockbuster met een redelijk contrast weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helhond

Helhond

Grunn

Jurjen, heb je de beamer al binnen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quantor schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:59:
Leuk stukje Sip... enz. maar volgens mij geschreven rond 1998. Als je nu in 2008 een hometheater wilt beginnen met een projector, ga dan minstens voor een 720P hometheater projector en niet voor een SVGA of XGA business projector. Zo'n laatste is gemaakt om in een redelijk verlichte ruimte een powerpoint presentatie te kunnen geven en niet om de laatste blockbuster met een redelijk contrast weer te geven.
Dit stukje gaat over het verschil tussen xga en svga beamers.
Om even op jouw door te gaan...;
Je kan het best geen 720P beamer kopen. Dit zuigt. Ga voor een FullHD beamer!!!!!!!!11
Als je nog wat on topic voer hebt dan horen we weer van je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Tuurlijk kun je beter een 1080p projector kopen, echter die zijn toch net weer wat duurder dan een 720p. De TW-1000 van Epson is een 1080p maar toch nog ruim 2300 euro. En een TW-620 is 1000 euro. Ok dat is ook weer duurder dan 570 euro, maar het verschil is een stuk kleiner en meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helhond schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:54:
Jurjen, heb je de beamer al binnen? O-)
Ja zeker, heb m maandagmiddag binnengekregen. Heel goed lopen testen afgelopen 2 dagen (vandaar dat ik nog niet eerder antwoord hier :P ) en de beamer bevalt me zeer goed. Gebruik m op m'n kamer, op zo'n 2 meter afstand, krijg dan een beeld van iets meer dan 1m. Zitafstand is ook 2m, en beeld ziet er zeer goed uit. Niet te pixelig of wat dan ook. (kijk films met xbox mediacenter, gewoon via composiet)

Ben dus zeer tevreden over deze beamer, doet wat ie moet doen voor een heerlijke prijs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helhond

Helhond

Grunn

Bedankt Jurjen,
Ik zit nu toch nogsteeds met een dilemma.
Of de P1165 of de P1265

Er is weinig verschil... maar of dat verschil het waard is?
Ik heb een scherm van 1,30 bij 1,30 is toch nog bijna 2 meter diagonaal.
Misschien beetje klein voor sommige, als ik soms lees dat er mensen zijn met een scherm van 3.20 meter! Maarjah is voor op me kamer.

Jurjen, kan je misschien vertellen of je veel kwaliteits verschil ziet als je van
800x600 naar 1024x768 en 1280x1024 gaat? Tekst en pictogrammen die minder duidelijk worden?

Ik snap dat groter altijd beter is, maar als deze 3 resoluties bijna geen verschil uitmaken, zal het voor mij voldoen.
Er is altijd wel iets beters, en met de huidige ontwikkeling loopt je zo weer achter met je spul.

Ik hoop toch snel de knoop door te hakken,
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees vooral dat stukje wat ik poste even door als je engels een beetje ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helhond

Helhond

Grunn

Anoniem: 144581 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:27:
Lees vooral dat stukje wat ik poste even door als je engels een beetje ok is.
Heb ik gedaan,
En het is ook logisch,
Maar ik wil gewoon weten hoe de P1165 presteert bij die drie standen.
En dat kan je zelf alleen waarnemen, (of iemand anders)

Daarom vraag ik om Jurjen zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik je kan vertellen is dat als ik met mijn p1265 switch van 1024x768 naar 1280x1024 dan zie ik wel dat het waziger wordt. Echter is het naar mijn gevoel scherp genoeg nog. Ik hoop dat die verhoudingen bij de 1165 ook ongeveer gelijk zijn. Indien dan heb je een leuk product. Ik weet niet hoe rijk je bent maar wil je het zekere voor het onzekere nemen (en denk dan ook aan de toekomst) dan zou ik voor de 1265 gaan. Mede omdat minimal HD ook nog super scherp is. En denk aan games miss ooit es. Spaar 130 door en je bent er.

• Helhond

Helhond

Grunn

Ik ben overtuigt, en ga toch de P1265 kopen,
Dan heb ik er langer plezier,
Met de P1165 doe ik misschien 2 a 3 jaar
En met de P1265 kan ik misschien wel 4 jaar doen,
Totdat de wetenschap alweer beter voor goedkoper bied.

Nog 1 laatste vraag waar ik nu mee zit,
Hoeveel geluid produceert het kleine speakertje van 2 watt?
Is dat genoeg om het geluid van een film te weergeven?
Of stelt deze speaker eigenlijk niks voor? In dat geval moet ik even kijken naar aparte boxen voor op me slaapkamer. Bij me Computerkamer is dit verder niet het probleem hier heb ik wel goede boxen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hoeveel geluid produceert het kleine speakertje van 2 watt?
Is dat genoeg om het geluid van een film te weergeven?
De vraag stellen is hem beantwoorden denk ik. Dat soort speakertjes zijn bedoeld om een voiceover voor bij een presentatie of wat rudimentaire sound effects te laten horen. Ze leveren 0,0 bas en een blikkerig hoog, en het volume zal ook niet al te hoog zijn.

In one word: CRAP.

Het meest goedkope HT setje dat je bij de MM kan vinden is al een upgrade van jewelste. Niet dat ik dat adviseer, want die dingen vind ik ook crap, maar alles is beter dan zo'n speakertje.

Mijn advies: Koop een paar goede speakers en een simpel stereoversterkertje op Marktplaats.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helhond

Helhond

Grunn

Hey
Eindelijk heb ik nu de P1265, na veel wachten, vele overwegingen en knopen doorhakken heb ik hem dan nu toch :*)

Hij bevalt me echt super, en ik zal nog even binnenkort een uitgebreid review vertellen.

Maar moet nu eerst even snel hulp als het kan O-)

Wat is het beste signaal om tv mee te kijken? Ik kijk via de videorecorder.

Nu is mijn vraag S-video is toch beter dan Composite?

Nu is het probleem dat ik me S-video niet aan de praat krijg wat ik ook probeer.
Ik heb het al met een scart converter (zo'n blokje) geprobeert, die dan opsplitst in S-video, Composite en 2x Tulp Audio.
Dit werkt niet, 8)7

Nu heb ik ook een scart aansluiting met direct een Scart => S-video geprobeerd, maar dit werkt ook niet 8)7
En een S-video => S-Video vanuit me DVD-speler werkt ook niet. ;(

Is het mogelijk om vanaf de videorecorder Scart => VGA te gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 22:34
Helhond schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:10:
Nu is mijn vraag S-video is toch beter dan Composite?
Normaal gesproken is S-Video veel beter dan composite ja.
Nu is het probleem dat ik me S-video niet aan de praat krijg wat ik ook probeer.
Ik heb het al met een scart converter (zo'n blokje) geprobeert, die dan opsplitst in S-video, Composite en 2x Tulp Audio.
Dit werkt niet, 8)7
Een 'gewone' videorecorder (lees: een niet S-VHS recorder) heeft vrijwel nooit S-Video uit!
Dit vind je normaal gesproken dus alleen op een zogenaamde S-VHS video recorder.
Nu heb ik ook een scart aansluiting met direct een Scart => S-video geprobeerd, maar dit werkt ook niet 8)7
En een S-video => S-Video vanuit me DVD-speler werkt ook niet. ;(
Dit verhaal zie je steeds weer terugkomen helaas.
De bekende SCART/S-Video adapters/verloopstukjes converteren het signaal niet!
S-Video zal alleen werken als dit signaal ook werkelijk op de SCART uitgang aanwezig is!
Kijk dus bij je DVD speler instellingen of je de SCART uitgang kan configureren voor S-Video uit.
Bij veel DVD spelers is tegenwoordig de S-Video uitgang helaas weggelaten. :(
Is het mogelijk om vanaf de videorecorder Scart => VGA te gebruiken?
Nee, dit is niet mogenlijk zonder extra omzetting van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Subtiel kickje.

De laatste tijd is er een enorme hype ontstaan rond LCD's (ook in dit forum) en ik merk dat er toch maar weinig beamer-onderwerpen overgebleven zijn, waar het vorig jaar rond deze tijd nog redelijk beamers regende.

Van een kant wel jammer. Voor de prijs van een gemiddelde LCD kun je een redelijk goeie midrange tot high-end projector kopen die een super beeld geeft, en voor de prijs van een beetje TFT-monitor heb je tegenwoordig al een prima beamer om je DVD's op te kijken of op te gamen. De SVGA modellen worden nu bij bosjes gedumpt en die zijn voor SD materiaal meer dan prima. Een model als de ViewSonic PJ513D kun je tegenwoordig krijgen voor 300 euro en je krijgt een aardige hoeveelheid beamer (2000:1 dynamisch contrast, 2200 ANSI lumen, 1.1x zoom) voor het geld.

De vraag is natuurlijk of je dat altijd wilt, maar ik wil er alleen mee zeggen dat we de beamermarkt niet moeten vergeten. En daarnaast zijn er natuurlijk de toepassingen zoals VJ en presentaties waar je op het moment nog niet zo heel veel met LCD's aan kan vangen, behalve de gigantisch dure grote lappen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Stoney3K schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:14:
Subtiel kickje.

De laatste tijd is er een enorme hype ontstaan rond LCD's (ook in dit forum) en ik merk dat er toch maar weinig beamer-onderwerpen overgebleven zijn, waar het vorig jaar rond deze tijd nog redelijk beamers regende.

Van een kant wel jammer. Voor de prijs van een gemiddelde LCD kun je een redelijk goeie midrange tot high-end projector kopen die een super beeld geeft, en voor de prijs van een beetje TFT-monitor heb je tegenwoordig al een prima beamer om je DVD's op te kijken of op te gamen. De SVGA modellen worden nu bij bosjes gedumpt en die zijn voor SD materiaal meer dan prima. Een model als de ViewSonic PJ513D kun je tegenwoordig krijgen voor 300 euro en je krijgt een aardige hoeveelheid beamer (2000:1 dynamisch contrast, 2200 ANSI lumen, 1.1x zoom) voor het geld.

De vraag is natuurlijk of je dat altijd wilt, maar ik wil er alleen mee zeggen dat we de beamermarkt niet moeten vergeten. En daarnaast zijn er natuurlijk de toepassingen zoals VJ en presentaties waar je op het moment nog niet zo heel veel met LCD's aan kan vangen, behalve de gigantisch dure grote lappen.
Ik heb al jaren een beamer (ben nu aan mijn 3e bezig, de Pana PT-AX100 HD ready). Ik heb ook 2 LCD tv's, beide 32 inchers, eentje in de slaapkamer en eentje naast het projectie oppervlak (aka muur) in de huiskamer. Die laatste gebruik ik alleen als behang-tv, dus als ik wel thuis ben maar niet echt kijk. Zodra ik een filmpje of serie ga kijken gaat de beamer aan. Ik doe ongeveer 3 jaar met een lamp op die manier (lees: ik doe 2 jaar met een beamer ;) ). Ik heb ruim 3 meter breed beeld, en je moet wat mij betreft dus met een verdomde grote lcd/plasma aankomen wil ik de beamer wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Uiteraard is voordeel twee, met een LCD kun je dit niet doen, met 2200 ANSI lumen wel:

http://www.youtube.com/watch?v=eCV_b7I-Cxk

Als je het toch hebt staan ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1