Laptop Samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.123 views sinds 30-01-2008

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn havo diploma. En nu wil ik een laptop gaan kopen voor mezelf zodat ik die kan gebruiken voor m'n opleiding en gewoon voor m'n eigen dingen...

Nu ben ik niet, wat zeg ik helemaal niet goed in hardware enzo en nu vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen met het samenstellen van een laptop. Ik heb een budget van +/- 1500 euro.

Wat wil ik nu met deze laptop gaan doen?
  • - Als het kan photoshop
  • - Als het kan dreamwaver
  • - Internetten
  • - Msn-en
  • - Als het kan een niet al te zwaar spelletje, geen battlefield2 ofzo
  • - Als het kan een webcam erin gebouwd?
  • - PS: Hij moet wel lekker snel zijn btw :P
Ik hoop dat iemand me kan helpen bij het zoeken/samenstellen van m'n toekomstige laptop :)

Mvg,

Wouter

[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 20-06-2006 19:18 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
Mwah, een beetje meer onderzoek mag ook wel. Voor 1500,- euri haal je dat iig makkelijk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Een macbook? evt. met geheugenuitbreiding?

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Voor dat bedrag vind je zeker wat je wil. Kijk eens naar de Dell 6400 of een Sony Vaio. Genoeg te vinden op google of tweakers hier.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:47

aerofreak

Steve Jobs

zelf bouw of gewoon een laptop van asus, acer, toshiba, hp enzovoort..

anders moet je zelf is zoeken hier ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Asus A6 of A8 zijn hele goede en mooie laptops, er is ook een serie met webcam.
Als ik me niet vergis zal het de A6JA-Q007H zijn, voor ongeveer 1400.
Spellen draaien er ook nog eens lekker op :)

Als je wat meer stijl/klasse wil kan je een Sony Vaio kopen, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is veel slechter dan bij Asus.
Merken zoals Acer/PackardBell zou ik overslaan als ik jou was, je zit sowieso met 1500 in het wat duurdere segment en dan wil je natuurlijk ook een laptop die echt fysiek stabiel is.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:26:
Een macbook? evt. met geheugenuitbreiding?
Die dus niet doen, als je een spel wilt spelen.
Hoewel Apple in de toekomst ondersteuning gaat bieden om meer besturingssystemen te installeren. Ik weet niet of dit ook voor de laptops geldt. (maar wil je alles officieel doen dan moet je dus weer wel een licentie voor windows erbij kopen)
Ik zou in elk geval voor een normale laptop kiezen.

Voor 1500 kan je er makkelijk 1 kiezen.
Ik zou een klein beetje van het budget apart leggen om zo een extra externe harde schijf erbij te kunnen kopen, zodat je die voor data-opslag kan gebruiken. Want bij een laptop van jouw budget zit meestal maar een harde schijf van zo'n 100 gig (soms ook wel minder).
Tis in elk geval het overdenken waard. Maar wellicht heb je ook al een desktop staan met voldoende schijfruimte, dat weet ik natuurlijk niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is wel makkelijk hè, ons het werk laten doen. :P

Gelukkig is dat niet helemaal de manier waarop wij het willen zien hier op GoT. Integendeel, het is juist de bedoeling dat jij iets uit gaat zoeken! :) Om je even op weg te helpen: kijk eens naar de systeemeisen van de verschillende softwarepakketten waar jij het over hebt. Als je wat research doet kom je er achter dat Photoshop belang heeft bij een flinke hoeveelheid geheugen en, indien mogelijk, een redelijk snelle HD (Photoshop zal toch altijd gebruik maken van de Scratch disk).

Vervolgens stel je als eis nog redelijke prestaties te willen in spellen. Dat is vrij simpel; een redelijke videokaart zal die eis vervullen. Er zijn verschillende round-ups van videokaarten (ook mobiles) met de prestaties. Om er achter te komen welke mobiele videokaarten er allemaal zijn, kun je b.v. hier kijken (er is ook een soortgelijke pagina voor ATi kaarten).

Kijk een beetje rond, dan kom je er snel genoeg achter wat het best bij je past. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.