Toon posts:

[EXCH2K3] Public folder replication & Smarthost...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: nieuwe Exchange 2003 cluster geplaatst naast een bestaande Exchange 2003. Nadat de nieuwe server was ingericht wilde ik uiteraard OAB en free-busy repliceren maar dit lukte niet. Na lang zoeken ontdekte ik dat de SMTP connector was ingesteld met een smart host en dat dit de oorzaak van het probleem was.

De domeinnamen die de servers gebruiken kende de smart host niet, dus daarom kon er niet uitgewisseld worden. Gek genoeg ging mailen tussen de servers wel goed. (Exchange gebruikt dan volgens mij X400/500, dus dat zou het kunnen verklaren)

De optie eerst DNS dan smarthost gebruiken kent EX2K3 niet. Ook niet als de waarde met adsedit aanpas.

De reden dat er een smarthost gebruikt wordt is puur beleid: uitgaande mail eerst naar een hoofdvestiging alvorens het op het internet gezet wordt.

Ik heb al enige tijd lopen stoeien met SMTP connectors, lokale domeinen via DNS met metric 1 en * met metric 2 naar de smarthost gooien maar ook dit wil niet lukken.

Zijn er nog andere methodes te bedenken om dit aan de gang te krijgen? B.v. folder replication over X400 zetten i.p.v. SMTP. Of is het gewoon vette pech, aleen direct via DNS werkt goed, leer er maar mee leven?

Verwijderd

Is je public folder store wel met het juiste smtp adres gestampt? Het lijkt er namelijk op alsof op de een of andere manier Exchange denkt dat de pf replicatie messages extern zijn. Heb je diagnostics logging voor pf replicatie al eens omhoog gegooid voor beide servers? Winroute bekeken? Als je een message stuurt naar servernaam-is@domeinnaam.nl en die message trackt, waar gaat die dan heen?
Verder, als beide servers in dezelfde routing group zitten, gebruikt Exchange RPC (en dus geen x400) :)

Verwijderd

Topicstarter
@wilhelmstroker: Diagnostics logging gaf aan dat berichten wel verzonden werden maar niet aankwamen. Met message tracking had ik al gezien dat ie routed en queued for remote delivery was. Maar de naam van de public folders dus, even zoeken hoe ik dat check.

Verwijderd

Hier ga je een eind verder mee komen:
http://www.msexchange.org...tion-Troubleshooting.html