Toon posts:

Lawaai videokaart Asus M6VA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen last van een fan van mijn ATI X700 videokaart die de hele tijd aangaat door het warme weer. Ik wordt hier helemaal gek van en heb de fan ook al schoongemaakt.

Ik kan nergens in de bios of in de instellingen een manier vinden om te fan later te laten aanspringen of zachter te laten draaien.

Zijn hier oplossingen voor?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
Ik heb ook een ATI X700 in mn Acer 1692 zitten en die kan ik via PowerPlay compleet terugklokken. Dan gaat de fan niet aan :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
En zo kom ik daar :)

"rechtermuis" op bureaublad -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> Powerplay(tm) -> Powerplay(tm) instellingen

Maar goed, ik weer niet of dat bij een Asus hetzelfde is natuurlijk :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Dit 'probleem' heb ik ook.

Ik heb Powerplay helemaal teruggeklokt. Maar ook dan slaat na een uurtje de fan aan. De fan blijft op 2500rpm hangen en wordt dus niet stil meer.

Dit in tegenstelling tot de fan van de processor, die draait op 600 toeren en gaat ook nog terug naar 0 wanneer de temperatuur weer gedaald is.

Dit alles bij normaal gebruik zoals office, internet etc.
Gamen is uiteraard een ander verhaal. Wat hieraan gedaan kan worden zou ik niet weten, maar ik ben ook naar een stillere manier opzoek!

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de boel nog eens goed bekeken en de cpu fan slaat absoluut niet aan.

Het is puur de fan van de videokaart, die ook op de laagste kloksnelheid aanslaat. Ik kan de fan helaas nergens begrenzen.