Toon posts:

Tellen van aantal kliks op GoogleAds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag heren (en dames),

Ik zat vandaag, zoals elke dag, wat te surfen over het forum van Tweakers. Aangezien ik geen abo heb, staan er dus banners op. Vind ik helemaal niet storend hoor, maar heb er wel een vraagje over.

Vriendelijk als ik ben klik ik regelmatig op een linkje in een google-ad. Dit doe ik altijd als de website me bevalt en dat is mijn manier om de personen achter de website te steunen.

Nu heb ik zelf nog nooit GoogleAds gebruikt, maar heb er wel een vraagje over :)

Is het mogelijk om zelf te tellen hoevaak iemand op je GoogleAds klikt? Ik neem aan dat Google dit zelf ook allemaal bijhoudt, maar het lijkt me ook wel interessant om te zien hoeveel mensen erop klikken en hoeveel Google daadwerkelijk uitbetaald.

Waarom ik dit vraag? Ik wil binnenkort ook GoogleAds gaan gebruiken, maar ik wil hierbij van de ingelogde mensen weten hoevaak iemand op mijn google-ads klikt.

Iemand enig idee hoe dit eventueel mogelijk zou zijn?

Thanks!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je gewoon zien op de dag/maand overzichten op jouw Adsense account :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:20:
Dat kun je gewoon zien op de dag/maand overzichten op jouw Adsense account :)
Dat ik kan zien hoeveel er geklikt is op mijn GoogleAd banner, dat snap ik.

Maar ik wil graag zien WIE er op mijn banner klikt en hoevaak. En dit in een eigen database bijhouden.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:22:
[...]

Dat ik kan zien hoeveel er geklikt is op mijn GoogleAd banner, dat snap ik.

Maar ik wil graag zien WIE er op mijn banner klikt en hoevaak. En dit in een eigen database bijhouden.
weet neit zeker, maar kan Google Analytics dat niet?
(waarom werkt ™ niet in een link?)

[ Voor 18% gewijzigd door BasieP op 20-06-2006 17:42 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Afgezien van de technische kant (waar ik niet zo veel van af weet, maar het is wel mogelijk lijkt mij) zit je denk ik met een ander probleem. Als je namelijk met de voorwaarden van google-ads akkoord gaat, ga je er ook mee akkoord dat je de code van de ad's niet zult wijzigen.

Zit nu te kijken bij mijn account, maar ik kan het niet specifiek per bezoeker bekijken voor zover ik kan zien. Ik bekijk het wel per domein en per subdomein etc. is het wel mogelijk.
Maar wie precies klikt kan ik er niet uithalen.

Ook de opbrengsten zijn verschillend, dit verschilt per advertentie wat deze opbrengt.

No signature found

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:47

Kid Buu

Huh, Pietje?

Klikken om een site slechts te steunen is juist niet waar het voor bedoelt is, zo draaien de adverteerders er voor op.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. ik wil ook niet de code van de advertentie veranderen :) Helemaal niet mijn bedoeling ;) (kan het waarschijnlijk niet eens.

Maar kun je bij GoogleAds (of dat Google Analytics) wel zien van welke pagina de kliks komen? Want dan zou ik in principe bij iedereen die inlogt een gedeelte achter hun url kunnen gooien en ze dan toch dezelfde pagina laten zien:

http://website.com/login/123/ waarbij 123 dan jouw persoonlijk inlognaamcode is. Op die pagina wordt dan automatisch een google-ad gezet en dan kan ik zien hoevaak er een klik komt vanaf 123 ?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar kun je bij GoogleAds (of dat Google Analytics) wel zien van welke pagina de kliks komen? Want dan zou ik in principe bij iedereen die inlogt een gedeelte achter hun url kunnen gooien en ze dan toch dezelfde pagina laten zien:
Je kan channels aanmaken, gebaseerd op een (deel van een) URI of een ander kenmerk. Dat moet je dus wel handmatig doen. Dan kan je zien hoeveel er geklikt is per dag per channel. Je kan niet zien hoeveel er geklikt is per URI en je kan sowieso niet zien wie er geklikt heeft of waarom.

Waarom schrijf je je niet gewoon in voor Adsense? Kan je zelf kijken wat er allemaal mogelijk is en als het je niet bevalt haal je de ads weer van je site. Kost je niks.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Ik weet niet of het toegestaan is: Verander met JavaScript de linkjes waardoor er eerst een AJAX request naar je eigen server gedaan wordt. Je veranderd dan niet de code van die advertenties...

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:01:
Ik weet niet of het toegestaan is: Verander met JavaScript de linkjes waardoor er eerst een AJAX request naar je eigen server gedaan wordt. Je veranderd dan niet de code van die advertenties...
Aan zoiets zat ik inderdaad te denken ja. Maar ik zie zo niet hoe de banners geplaatst worden op je website. Het is een iFrame, zoals ik zie. (niet?)

Kun je aan een totale iFrame geen onClick meegeven? Zodat je toch de kliks kunt tellen en de banner niet ten schade komt?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Je zult inderdaad een onclick="return klikkerdeklik()" aan de banners toe moeten voegen.
In klikkerdeklik() doe je je ding om te tellen wie er geklikt heeft, en vervolgens triggert de normale link.

Het iframe waarin de ads worden getoont is gewoon te benaderen via de HTML DOM.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Dat zou jammer zijn want als het een iframe is heb je problemen met cross-site scripting.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:19:
Je zult inderdaad een onclick="return klikkerdeklik()" aan de banners toe moeten voegen.
In klikkerdeklik() doe je je ding om te tellen wie er geklikt heeft, en vervolgens triggert de normale link.

Het iframe waarin de ads worden getoont is gewoon te benaderen via de HTML DOM.
okee.. maar werkt dit ook met GoogleAds, want je mag niet aan de banners zelf zitten (is ook niet mijn intentie).. Hoe zou ik dit dan eventueel moeten oplossen?

<iframe> wordt namelijk door Google geleverd.. niet? moet ik er zelf een iframe maken om daar die banner van google in te stoppen..

[ heb net een account aangemaakt, maar duurt even voordat ik kan kijken. Ze willen eerst mijn website controleren :)]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maar werkt dit ook met GoogleAds, want je mag niet aan de banners zelf zitten (is ook niet mijn intentie).. Hoe zou ik dit dan eventueel moeten oplossen?
Dat kan niet dan. Je moet wel aan de banners zitten om ze te kunnen tracken. Dat mag niet, maar je kan het wellicht zo maken dat Google het niet opmerkt.
<iframe> wordt namelijk door Google geleverd.. niet? moet ik er zelf een iframe maken om daar die banner van google in te stoppen..
Dat heeft geen enkele zin.

Zolang je het legaal wil doen zijn er maar beperkte mogelijkheden. Dan kan je beter gebruik maken van de statistieken die Adsense je biedt. Die zijn niet heel gedetailleerd, maar je krijgt een aardig overzicht van wat er globaal gezien gaande is op je website.

Helaas alleen niet per klik/url/bezoeker, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat Google wil voorkomen dat je uitvindt welke advertentie op welke pagina heel veel geld oplevert per klik (wat jij waarschijnlijk juist wél wil weten ;)).

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
djluc schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:00:
Dat zou jammer zijn want als het een iframe is heb je problemen met cross-site scripting.
Doh.. goed punt. Events gooien op linkjes in een iframe welke een pagina van een ander domein als het jouwe toont gaat niet lukken.
Pagina: 1