[Stil Systeem]Buy Guide

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Voor een speciale downloadbak en het encoden dvd's (DVD9 naar DVD5) ben ik op het moment bezig om een zo stil mogelijk systeem samen te stellen.
Dit omdat het systeem in de meterkast moet komen te staan, en wij een in een appartement wonen dus moet het ook 's nachts stil zijn.

Heb zelf al wat opgezocht en samengesteld en kom ongeveer op het volgende uit :
  • AMD Turion64 ML of MT37
  • MSI RS482M-IL
  • Antec P150 kast
  • Scythe Ninja koeling evt. met Nexus 120mm fan
  • Samsung spinpoint 200GB
  • 1GB geheugen
Dit te samen geeft volgens mij een erg laag energieverbruik en dus weinig warmte ontwikkeling.
Heeft iemand hier nog tips of andere zaken over op te merken?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Allereerst ff een tip:
Zet de reden er ff bij waarom je voor de onderdelen kiest: anders wordt het gesloten door de mods.

Dan een vraagje:
Waarom mag de pc niet wat geluid maken? Is die meterkast zo gehorig?
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je een stille pc wilt als die in je slaapkamer staat, of desnoods in je woonkamer. Ik snap het alleen niet zo goed als de pc toch apart komt te staan..

Verder schijnt de core2duo van Intel, die binnenkort uitkomt, vrij koel te blijven. Zelfs zo koel dat het passief gekoeld kan worden. Daarnaast denk ik dat ze processor dan beter presteert dan een mobile processor.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:12

aerofreak

Steve Jobs

Allereerst ff een tip:
Zet de reden er ff bij waarom je voor de onderdelen kiest: anders wordt het gesloten door de mods.

Dan een vraagje:
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je een stille pc wilt als die in je slaapkamer staat, of desnoods in je woonkamer. Ik snap het alleen niet zo goed als de pc toch apart komt te staan..

Verder schijnt de core2duo van Intel, die binnenkort uitkomt, vrij koel te blijven. Zelfs zo koel dat het passief gekoeld kan worden. Daarnaast denk ik dat ze processor dan beter presteert dan een mobile processor.[/quote]
[quote]

ja maar hij wil een stille niet over hoe kool die blijft ;)

[ Voor 85% gewijzigd door aerofreak op 20-06-2006 19:34 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ehm passief gekoeld is volgens mij altijd stil, aerofreak...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

waarom een P150, hij gaat toch in de meterkast staan waar niemand dat ding ziet? de samsung kan je in een HDDsilencer zetten voor ultieme stilte, de silentmaxx hdd silencer is de beste op de markt voor 38euro.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou op alle hitte bronnen een zo groot mogelijk heatsink doen en dan er een 120mm fan op 6 volt overheen laten blazen. Eventueel meerdere 120mm fans.

Een PAPST 120mm fan op 6 volt is echt super stil. Zo stil dat het op een paar meter afstand vrijwel niet meer te horen is.

Edit :Als er nog een deur tussen zit zal het denk ik niet meer te horen zijn.

Kwa HDD zou ik die of in de rubbers hangen of op schuimrubber leggen. Zorg er iig voor dat de schijf niet de kast laat trillen.

Ik heb 2 schijven op schuimrubber liggen wat volgens mij zo'n beetje 50% stiller is dan dat ie in een ijzeren rekje hangt.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2006 20:55 ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:12

aerofreak

Steve Jobs

Quacka schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:39:
ehm passief gekoeld is volgens mij altijd stil, aerofreak...
sorry }:O er zat ff een foutje in de hersenen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door aerofreak op 20-06-2006 20:59 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:52:
Ik zou op alle hitte bronnen een zo groot mogelijk heatsink doen en dan er een 120mm fan op 6 volt overheen laten blazen. Eventueel meerdere 120mm fans.

Een PAPST 120mm fan op 6 volt is echt super stil. Zo stil dat het op een paar meter afstand vrijwel niet meer te horen is.

Edit :Als er nog een deur tussen zit zal het denk ik niet meer te horen zijn.

Kwa HDD zou ik die of in de rubbers hangen of op schuimrubber leggen. Zorg er iig voor dat de schijf niet de kast laat trillen.

Ik heb 2 schijven op schuimrubber liggen wat volgens mij zo'n beetje 50% stiller is dan dat ie in een ijzeren rekje hangt.
Daarom heb ik ook de P150 gekozen, deze heeft een ophang systeem voor de HD's met rubberen elastieken. Verder heb ik op silentpcreview.com gelezen dat deze kast vrij stil is.
Ik wil op de heatsink van de CPU (Scythe Ninja) inderdaad een 120mm Nexus hangen.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Quacka schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:29:
Allereerst ff een tip:

Dan een vraagje:

Verder schijnt de core2duo van Intel, die binnenkort uitkomt, vrij koel te blijven. Zelfs zo koel dat het passief gekoeld kan worden. Daarnaast denk ik dat ze processor dan beter presteert dan een mobile processor.
Nou, ik wil graag dat het systeem zo stil mogelijk is omdat ik het anders in de slaapkamer kan horen.
Deze is namelijk nogal vrij dicht bij de meterkast. Ik heb mede ook voor de Turion gekozen omdat het nogal wat in prijs scheelt met een Core Duo.

Het schijnt ook mogelijk te zijn om een Athlon64 3700+ met de Scythe Ninja passief te koelen in de Antec P150, dus dan moet een Turion ML of MT-37 helemaal kunnen, eventueel kan er een stille Nexus 120mm op gemonteerd worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik bedoel meer van die 120mm niet op de heatsink doen maar gewoon in de kast zodat ie over de CPU heatsink heen blaast, een fan op een heatsink maakt meer herrie dan dat ie er los zacht overheen blaast omdat ie op de heatsink meer turbulentie veroorzaakt.

Een 120mm fan voor bijvoorbeeld een radiator is stiller als ie er een paar cm vanaf zit ipv direct op de rad.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Om mijn bijdrage ook maar even te geven; als je een Scythe Ninja gebruikt icm de P150 heb je zeker weten geen fan op je heatsink nodig, wellicht een alternatieve fan om de Antec TriCool te vervangen, boven medium maken ze aardig wat geluid en verplaatsen niet zo geweldig veel lucht. Verder moet je ook wat oppassen met de plaatsing van je socket op je mobo, als die er ver naar boven zit kun je problemen krijgen met de voeding, verder is zo ver mogelijk naar rechts alleen positief voor je airflow en gebruik van de outtake fan ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
Ik mis relevante specificaties.
Onderbouwing van het boodschappenlijstje (waarom heb je hiervoor gekozen?)
Deze ontbreekt.
Vragen over het boodschappenlijstje (waarop loop je vast? waarom twijfel je?)
Waarom denk je dat dit systeem niet voldoende zal zijn?
Overigens, er zijn talloze processoren te vinden met een laag energie verbruik. Zet deze op een rij en bekijk zowel prijs als prestaties. Vervolgens afwegen en de keus is gemaakt.
Bronnen (waar heb je gezocht? hoe had je gezocht? wat had je doogenomen?)
Ik zie verder in het topic dat je ergens gelezen hebt dat de Antec P150 aantrekkelijk was/is. Ik kan dit nergens terug vinden in jouw topic start?

Gezien wij op GoT gelieve geen boodschappenlijst zien met de vraag of die goed is voor mijn doel gaat dit topic op slot. We verwachten dat je zelf veel uitzoekt en onderdelen bekijkt en een keuze maakt. Pas wanneer je een lijstje hebt met een goede motivatie voor die onderdelen en je er alsnog niet uitkomt kun je een topic starten. Neem daarbij dan wel de regels in acht en zoek zélf alvorens een topic te openen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.