Dell PowerEdge 1800 en Promise Fasttrack TX4310

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een Dell Poweredge 1800 server met daarin een SATA 300 Controller (Promise Fasttrack TX4310) met 4 SATA 300 poorten.

Maar bij dell zit er zo'n installatie cd in die windows voor je installeerd. Als ik deze er in doe blijft de server hangen bij het opstarten van die cd. De Windows 2003 SBS boot cd start ie ook niet op.

Ik heb de sata controller gewoon goed kunnen instellen (Raid 5, 3 maxtor 250gb schijven).

Wat gaat er fout? Kan dell niet omgaan met die Fasttrack controller?? Of zie ik iets over het hoofd?

Twitter | Linkedin

• Graham
  • Laatst online: 12-05 21:22
Wat gebeurt er als je de controller eruit haal en boot of de HDD's niet aansluit op de controller en dan boot?

• Mavvie
Dan boot ie wel gewoon zoals het moet, als ik geen array aanmaak doet ie dat ook maar zodra ik een array aangemaakt heb krijg ik het bovenstaande probleem

Twitter | Linkedin

Verwijderd

En als je dus W2003 installeert, daarna de raid driver installeert van de controller en dan pas de raid aanmaakt, gaat dat dan fout of gaat het dan goed?

• Mavvie
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:16:
En als je dus W2003 installeert, daarna de raid driver installeert van de controller en dan pas de raid aanmaakt, gaat dat dan fout of gaat het dan goed?
Hoe wil je windows installeren zonder raid controller en HD's?.. Want als ik windows op 1 schijf zet wordt hij toch helemaal gewist als ik hem in een array zet?

Twitter | Linkedin

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:08
Die controller wordt niet standaard ondersteund door Windows Server 2003.

Je hebt twee mogelijkheden:
1) je download de driver en zet ze op een diskette (volg gewoon de instructies die erbij zitten) en tijdens het starten van setup duw je dan op F6, waarna je de benodigde driver kunt laden vanaf de diskette
2) je 'slipstreamt' de driver in je installatie CD, ofwel manueel, ofwel d.m.v. de DriverPacks.

EDIT:
En ik denk dat je je boot order verkeerd hebt staan... zorg dat je CD/DVD driver VOOR je RAID controller komt!

[ Voor 14% gewijzigd door Wim Leers op 22-06-2006 11:59 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier exact hetzelfde met een tx4310 en een HP ML350.
OS staat op 2x scsi en wilde 4x sata erbij hangen dmv deze controller.
Zodra ik de fasttrack monteer wrod de bootschijf niet meer gevonden.

Het maakt niet uit welke kaart ik als eerste instel, tijden de init van de scsi schijven ziet hij gewoon geen disk meer.
Zodra ik de fasttrack verwijderd word de disk wel gevonden op de scsikaart en kan ik wel booten in windows :?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Mavvie
Bashrat schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:58:
Die controller wordt niet standaard ondersteund door Windows Server 2003.

Je hebt twee mogelijkheden:
1) je download de driver en zet ze op een diskette (volg gewoon de instructies die erbij zitten) en tijdens het starten van setup duw je dan op F6, waarna je de benodigde driver kunt laden vanaf de diskette
2) je 'slipstreamt' de driver in je installatie CD, ofwel manueel, ofwel d.m.v. de DriverPacks.

EDIT:
En ik denk dat je je boot order verkeerd hebt staan... zorg dat je CD/DVD driver VOOR je RAID controller komt!
De volgorde van boot devices staan goed, cd eerst dan controller. Booten van de Windows cd doet ie ook niet. Loopt gewoon vast als hij de cd gaat lezen.

Twitter | Linkedin

• Mavvie
kickje..

Weet iemand nog een oplossing hiervoor? Probleem is nl nog niet opgelost en kom er niet uit

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Heb je de 1ste oplossing van Bashrat gedaan? Ik denk ook dat de driver voor die RAID controller niet op je Windows CD staat. Je moet die dus downloaden én installeren voor je Windows kunt installeren.

• lier
  • Laatst online: 22:27

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:14:
Heb je de 1ste oplossing van Bashrat gedaan? Ik denk ook dat de driver voor die RAID controller niet op je Windows CD staat. Je moet die dus downloaden én installeren voor je Windows kunt installeren.
Maar bij dell zit er zo'n installatie cd in die windows voor je installeerd. Als ik deze er in doe blijft de server hangen bij het opstarten van die cd. De Windows 2003 SBS boot cd start ie ook niet op.
En waar wil je hem in/op installeren als je zelfs de Windows installatie CD niet opgestart krijgt ?

Heeft de TS al een firmware update van het moederbod gedaan ?
Is er misschien ook nog de ouderwetse (installatie) floppy manier ?
En heeft de TS al contact gehad met Dell ?

[ Voor 11% gewijzigd door lier op 14-07-2006 14:09 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mavvie
Bios heeft de laatste firmware.. floppymanier werkt niet omdat de windows cd niet boot.

Er zit een Dell installatie cd bij met daarop een linux kernel, de server loopt ook vast als ik vanaf deze cd wil booten.

De oplossing van Bashrat werkt ook niet ik heb een diskette van de raid drivers maar omdat hij de windows cd niet wil laden kom ik daar ook niet verder mee.

Twitter | Linkedin

• lier
  • Laatst online: 22:27

lier

MikroTik nerd

Floppymanier bedoelde ik meer het volgende:

Ik weet van NT4.0 en 2000 dat het mogelijk was om 4 opstart diskettes te creeeren, waarmee de installatie gestart kon worden. Kan je controleren of het misschien mogelijk is de boot floppies met SBS2003 te maken zijn ?

Mmmm...als de Dell installatie CD ook al niet opstart...
Ennuh...Dell al benaderd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mavvie
Okeej ik dacht een floppie met drivers laden tijdens het setup van windows. Maar ik zal deze manier morgen ff proberen, thnx

Twitter | Linkedin

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je toevallig ook een onboard raid controller (intel ich6r, ich7r?). Als deze namelijk op raid modus staat en je hebt een schijf gekoppeld (hoeft geen array te zijn), vervolgens zet je een andere raid controller ernaast dan heb je idd de kans dat ie niet meer door boot. Krijg jij ook zo'n knipperende cursor links boven?

Ik heb hetzelfde met een Asus P5WD2 (ich7r onboard raid controller) en een Promise EX8350. Als ik de ich7r op IDE modus zet en een schijf eraan hang is er geen probleem. Zet ik hem op raid en koppel geen schijf eraan is ook nog goed. Maar hang ik een schijf eraan dan krijg ik een knipperende cursor.

Even voor de goede orde dit heeft NIKS met operating system/software/drivers te maken. Dit is puur een bios probleem (gebeurd namelijk VOOR dat je een OS uberhaupt kunt laden).

Heb zelf contact gehad met Asus en Promise en die verwijzen naar compatibility lijstjes....

In dit topic komt ook iets dergelijk langs:
ICH7R Raid + Highpoint 2320 boot niet goed

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1