Toon posts:

Vraagje over keuze processor en moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan om een leuk game pc'tje in elkaar te zetten van rond de 700 euro. Nu ben ik er nog niet helemaal uit of ik nou een AM2 of een 939 moederbord moet kopen. AM2 is allemaal wel nieuwer en eff wat sneller met hun DDR2 geheugen, en het is natuurlijk ook wel zo. Maar is de AM2 het wel waard om te kopen? Ik vind het namelijk beetje prijzig.

Ook zou ik willen vragen of iemand mij serieus zou kunnen helpen met het samenstellen van mijn nieuwe pc. tom_tomie(at)hotmail(punt)com

Ik heb nu dit ervan kunnen maken voor 750 euro:

http://i77.photobucket.co...ectom/Pcsamenstelling.jpg

Ik zou jullie willen vragen of er mischien wat verbeterd kan worden. Ook heb ik zelf een paar vraagjes aan jullie:

- Is de videokaart die ik wil nemen goed? Iniedergeval goed genoeg om nog even mee te draaien, of kan ik beter iets anders kopen voor 200 euro?
- Is het moederbord goed, ik heb namelijk geen ervaring met die moederborden van Asus
- Kan ik nou dus beter AM2 nemen en dan andere processor + geheugen kopen of kan 939 moederborden nog gewoon goed mee?
- Zijn de koelers een beetje geschikt om alles op goede temperatuur te houden? Ik heb 1x 120mm achterin voor de outtake, 2x 80mm voorin en 1x 80mm aan de zeikant voor de videokaart.

Oja, bij de kast zit al een 500watt voeding bij!

Wat vinden jullie ervan?

Gr. Tom

Verwijderd

wat dacht je van de nieuwe core 2 duo van intel?

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03-2025
Tip: Verander je mail-adres ff in bv: tom_tomie(at)hotmail(punt)com ;)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Idd een Core 2 lijkt me beter, of in ieder geval op de prijsverlagingen wachten. (sommige procs halveren in prijs).

Ook zou ik voor dat budget een goedkopere kast en HDD nemen :)

Edit: Aangezien ik net zie dat er bij de kast een 500W voeding zit is dat toch wel een goede keus.

[ Voor 24% gewijzigd door Dutch_Razor op 20-06-2006 16:21 ]

Verwijderd

tip:lees dit eens door. Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb ook lang zitten na te denken of ik een Intel zou nemen. Maar ik neem het niet omdat volgens mij de Conroe chips gewoon duurder worden dan wat ik wil besteden. Ik weet wel dat ze beter zijn, maar ik heb ook mijn prijzen. En ik heb al mijn hele leven AMD en wil dat nog 1x doen ^^. Ik weet niet waarom, maar denk dat ik met een AMD ook heel ver kan kontschoppen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:22:
Hey,

Ik heb ook lang zitten na te denken of ik een Intel zou nemen. Maar ik neem het niet omdat volgens mij de Conroe chips gewoon duurder worden dan wat ik wil besteden. Ik weet wel dat ze beter zijn, maar ik heb ook mijn prijzen. En ik heb al mijn hele leven AMD en wil dat nog 1x doen ^^. Ik weet niet waarom, maar denk dat ik met een AMD ook heel ver kan kontschoppen.
Je weet niet waarom en je bekijkt geen prijzen/reviews? Dat is imho geen reden om een dergelijk topic te openen (of meerdere topics).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor HDD had je dan in gedachten?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hmz bij grotere HDDs scheelt het meer , maar meestal heb ik het gevoel dat Western Digital een beetje te duur is.

Ik dacht aan deze bijvoorbeeld

Even bij Azerty, de

Samsung Spinpoint 200 GB 7200 rpm 8 MB Serial ATA300 € 68,22

Verwijderd

Misschien (weet er niet zoveel van) is het handiger om 2*512MB werkgeheugen te nemen, om dan dual-channel te gaan draaien, is toch weer sneller en niet eens zoveel duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ja dat is ook wel een goeie harde schijf. Mischien dat ik dan de 160gig versie neem want die is toch weer 10 euro goedkoper. Ik heb even die link gelezen over hoe je een goeie topic kan starten over systemen. Ik zal wel even iets op een rijtje zetten zodat jullie wat meer weten waarom ik wat kies:

Ik wil dus echt een leuke snelle game pc, en heb de volgende dignen daarvoor uitgekozen:

De behuizing kies ik gewoon omdat ik het mooi vind en er zit toch al een dikke voeding in, ook omdat ik denk dat de system koeling wel lekker gaat. (wat bij de meeste behuizingen wel zo is).

De AMD athlon 64 3800+ omdat duocore nu niet echt aan zijn trekken komt dus beetje geld verspilling zou zijn. Mischien dat, dat over 1 of 2 jaar wat beter loopt en ik er dan naar overstap. Ik heb gekozen voor AMD omdat ik dat altijd al heb gehad en de Conroe mischien toch even wat te duur wordt voor mij.

Mischien dat ik ipv. 1gig 2gig ga nemen, maar ik weet niet echt of dat wel heel erg nodig is. Want prijs gaat dan wel heel erg omhoog.

De fans die ik erbij heb gekocht heb ik gewoon gepakt omdat ze niet zo duur zijn en toch wel lekker snel. Moet goed zijn lijkt mij.

Harde schijf wordt dus een 160gig van Samsung, omdat het een SATA300 is en niet zo heel duur (58 euro).

Ik weet niet echt wat voor videokaart ik moet nemen. Ik heb er eentje uitgepakt van XFX omdat ik daar wel tevreden over ben van de 200 euro klasse.

Moederbord heb ik ook niet zo heel erg opgelet omdat ik daar niet echt verstand van heb.

De vragen die ik heb zijn dus als volgd:

- Wat zou ik nou als videokaart (PCI-E) nemen? Ik wil het liefst een Geforce van 256mb. En ook rond de 200 euro klasse waar ik nog wel lang mee kan game.

- Wat voor moederbord moet ik nemen? Zal ik een AM2 nemen of een gewone 939 socket. Let daarbij natuurlijk wel op, dat als ik een AM2 neem ik mijn processor en geheugen moet veranderen (zou daar veel prijsverschil in gaan zitten?). Als ik een AM2 zou moeten nemen.. welke raden jullie dan aan? Ook als ik een 939 moet nemen weet ik niet welke nogal goed en ook niet al te prijzig is.

- Kan ik nog door met 1gig geheugen of moet ik al naar 2gig kijken?

Gr. Tom

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:44
Wat je altijd kan doen, is de highend kaart van de vorige generatie kopen. hier kan je altijd wel een paar jaar mee vooruit, zoals de x850xt van ati. Verder is AM2 helemaal nieuw, staat nog in z'n kinderschoenen(als hij dan al uit is), en ook veel duurder omdat je dan meteen een duurdere processor moet nemen icm ddr2 geheugen. Verder zou ik ook een moederbord kiezen met 4 slots, en dan eerst 1 gig kopen. mocht dat nog niet genoeg zijn koop je er gewoon nog 2x512 bij..

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Dus gewoon een 939 kopen? Alleen zou je mischien eentje kunnen linken die niet teveel kost en toch wel aan de eisen voldoet? Want ik weet over moederborden echt niet veel. Zolang er maar PCI-E opzit en SATA300 erop kan vind ik het eigelijk wel goed. Ook dualchannel zou wel fijn zijn. Ik neem dan wel 2x 512mb van kingston voor de dualchannel.

Oja, deze videokaart lijkt me wel leuk om te nemen:
http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html

• MAX3400

MAX3400

No offence, maar een game-systeem waar je langere tijd mee kan gamen en dan voor een bedrag rond de 700 Euro is in mijn ogen niet te doen.
  • 2GB RAM aanbevolen, sowieso met de nieuwere spellen (en misschien Vista).
  • Pas vanaf de 7900GT zit je redelijk goed terwijl veel duurdere kaarten door sommigen als high-end worden gezien.
  • Een Spinpoint HDD is stil maar niet snel en in mijn ogen zonde van je geld.
Onderdelen moet je afstemmen op hoe lang je ermee wil doen en wat je ervoor uit wil geven; wil je nu een systeem kopen en er nog 2 jaar mee gamen, zou ik mijn budget gaan verdubbelen en wachten op goede verkrijgbaarheid van de AM2 en Conroes en dan nog eens kijken/vergelijken en voornamelijk reviews gaan lezen!

offtopic:
Hopelijk ben je niet dezelfde persoon met deze vraag op het XBW-forum

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 20-06-2006 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Natuurlijk ga ik wel upgrade naar 2gig een keer en videokaart vervangen kan ik ook nog altijd doen over een jaartje ofzo, maar ik wil een pc waarvan ik bijv. de harde schijf en het moederbord + processor niet na 1 jaar allemaal al hoef te vervangen. Dingen als geheugen en videokaart is altijd wel vervangbaar.
Ik ben van plan om voor een : http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html
te gaan. Dat moet wel een leuke zijn lijkt mij.

@max3400: Wat voor hardeschijf moet ik dan kopen?

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je de geluidsproduktie ook nog belangrijk vindt, zou ik die Samsung harddisk kiezen en de koelers vervangen. Eventueel een Arctic freezer 64 pro op de cpu.
De Nexus fans staan goed bekend (iets duurder, maar stil). Voor deze kast zou ik 1 x 80mm voor de harddisks en 1 x 92mm voor de cpu nemen. Verder een prima systeem met een goede videokaart.

• MAX3400

MAX3400

KifArU schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:08:
Als je de geluidsproduktie ook nog belangrijk vindt, zou ik die Samsung harddisk kiezen en de koelers vervangen.
Als ik herrie en performance tegen elkaar afzet, kan je die Samsung beter laten liggen en een Hitachi Deskstar erin zetten. Het scheelt minder dan 1dB maar wel bijna 10% op de performance...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Vectom, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.