Toon posts:

aanmelden bij domein "revision level unknown"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik probeer een WinXP Pro SP2 machine aan een SBS W2K domein toe te voegen. Wanneer ik dit probeer krijg ik de volgende melding "Revision level unknown". Ik gebruike een image van een exact dezelfde machine.

Dit heb ik geprobeerd:
- Computer account aanmaken in Active Directory. Bij het aanmelden van de PC dit account gebruiken.
- Computer account verwijdert in de Active Directory en het nogmaals geprobeerd.
- Computer aan een werkgroep toevoegen ipv domein. Dit gaat fout bij het 'unjoinen' van het domein.
- alle netwerkservices en clients verwijdert bij de LAN verbinding en na een reboot en weer geïnstalleerd. Vervolgens weer geprobeerd aan het domein te hangen, geen succes.

<edit>
De computernaam die gebruikt wordt in deze image bestaat niet in de Active Directory. Als ik dit account alsnog aanmaak en de pc weer wil aanmelden krijg ik dezelfde error.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 16:01 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Lijkt me beter of zijn plaats in WSS :)

Verwijderd

Topicstarter
De volgende error kom ik tegen in de system event log:

Event Type: Error
Event Source: NETLOGON
Event Category: None
Event ID: 5720
Date: 6/20/2006
Time: 4:03:27 PM
User: N/A
Computer: MAN-01
Description:
The session setup to the Windows NT or Windows 2000 Domain Controller \\SERVER for the domain DOMEIN failed because the computer MAN-01 does not have a local security database account.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Ik probeer een WinXP Pro SP2 machine aan een SBS W2K domein toe te voegen. Wanneer ik dit probeer krijg ik de volgende melding "Revision level unknown". Ik gebruike een image van een exact dezelfde machine.
<edit>
De computernaam die gebruikt wordt in deze image bestaat niet in de Active Directory. Als ik dit account alsnog aanmaak en de pc weer wil aanmelden krijg ik dezelfde error.
Heb je ook een nieuw SID gegenereerd? Alleen de computer naam veranderen werkt niet...

Verwijderd

Hey Niloc,

Aangezien ik weet dat je de PC geinstalleerd hebt door middel van een ghost image, ben ik even verder gaan kijken. Ghost en SID geven het volgende artikel.
http://service1.symantec....=&ver=&osv=&osv_lvl=&seg=

Ik hoop dat dit artikel je wat verder op weg helpt om het probleem op te lossen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geprobeerd de SID van de pc de veranderen.

Met NewSID van Systinternals wordt het SID en de pc naam wel verandert, maar ik kan niet van het domein unjoinen of het domain joinen. Met sysprep is het helemaal niet mogelijk om de SID te veranderen omdat ik hiervoor eerst het domein moet unjoinen. 8)7

Ga nu maar een compleet nieuwe installatie doen, in plaats van verder te prutsen. In ieder geval bedankt voor de suggesties!
Pagina: 1