Deskjet 930

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16
Als ik een testpagina uitprint op mijn Deskjet 930C dan zie ik af en toe een blauwe led branden naast de printkoppen. Weet iemand waar dat voor is? Waarom zie ik dat niet constant?

Verwijderd

Ik kan je alleen vertellen dat ik dat ook heb, dus drukmaken hoeven we (hopelijk) niet.

Ik denk dat het te maken heeft met het printen zelf, om afstand te bepalen, hoeveelheid inkt op blad, dat soort dingen.

• noshit
Dan blijft de vraag nog steeds waarom die led niet constant brand?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb die printer ook...
kan het gewoon iet zo zijn dat het een 'denk'ledje is net als bij je harde schijf?? dat hij alleen ff brand als hij data van je PC krijgt??

• noshit
Lijkt me sterk. Waarom zit dat ledje dan op een onzichtbare plek. Je moet echt goed kijken om het ding te kunnen zien.

Verwijderd

die Led zie je als het goed is alleen nadat je nieuwe cartridges er in hebt gedaan of als je opnieuw aligned.

Dat lampje heeft een lichtgevoelig broertje ernaast, en daarmee zet ie de cartridges goed naast elkaar.

Dan hoef je dus geen testpagina meer uit te printen en daarna te vertellen dat combinatie 7 en combinatie c het best op elkaar aansluiten. Dat doet ie zelf.

Daarnaast is het natuurlijk ook de coolfactor. Die pagina uitprinten in een donkere kamer is erg spookachtig. Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/circle.gif

CC

• noshit
Aha, nu is het duidelijk. Jammer dat-ie dat ledje niet altijd laat branden. Vanwege de coolfactor ;)

Verwijderd

Dit is een sensor die die het uitlijnen van de printkoppen meet, hij lijnt dus automatisch de printkoppen uit als er een cartridge ingezet wordt. :7
De nieuwe DJ 990 kan zelfs meten welk papiersoort hij voorgeschoteld krijgt :Y)

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

De eersate keer dacht ik dat ik op de kermis zat. Maar het is toch wel een hele mooie techniek

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Pagina: 1