Asus M2N SLI Deluxe opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:28
Systeemspecs:

Kast: Antec P150 met 430 HE Modulair voeding
MB: Asus M2N SLI Deluxe
CPU: AMD X2 AM2 3800+
DDR2: 2 x 1024MB DDR2 533 Kingston
HD: 160GB Sata II Maxtor
Video: XFX GF7900GT 256MB
BIOS Version: ACPI Revision 0202
Date: 05/15/2006

Probleem:
Pc start na Power Off alleen na hardware matige Bios reset.

Dus als het systeem eenmaal draait. Dan draait ie prima. Maar op moment dat je hem uit zet (niet restart), zodat de power er af is, dan start ie ongeveer 5 seconden en dan valt de power eraf.
Geen error piep geluid.

Op moment dat je de Bios reset d.m.v. de jumper, dan start het systeem weer normaal door.

Moederbord is niet defect. Met een 2e identiek moederbord precies hetzelfde probleem.
Asus al gebeld, maar hebben geen idee wat het kan zijn.

Iemand enig idee?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Mogelijk incompatibiliteit met je voeding, geloof dat Antecs daar vaker last van hadden. Probeer eens een ander. Bovendien is het een redelijk krappe voeding voor zo'n systeem, maar het zou wel moeten werken :).

• Chillem.nl
The__Virus schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:43:
Mogelijk incompatibiliteit met je voeding, geloof dat Antecs daar vaker last van hadden.
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Ik heb al een andere 400W SuperFlower voeding geprobeerd en die gaf exact hetzelfde probleem.
Zelfs het complete systeem in een andere kast bouwen (met 450W voeding) heeft geen effect.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 14:03
zit de stekker van je videokaart er wel in? Had ik namelijk ook, dan startte ie ook niet door..Is maar een wilde gok hoor...

• Chillem.nl
:) ja die zit er wil in. want als ik de bios hardwarematig reset dan start windows ook gewoon door en kan ik alles doen wat ik normaal zou moeten kunnen doen. Dus verder werkt ie prima.
Het is alleen als we hem daarna uitzetten. Dat je dan de BIOS hardwarematig moet resetten.
We hebben ook Benchmark gedraaid. Gaat ook gewoon prima.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 14:03
ok,ja wat ik al zei, het was een gok.. Heb je al geprobeerd er een bios-update overheen te gooien? (Kan je gewoon van de fabrikant van je moederbord halen)

• Chillem.nl
er zijn nog geen nieuwere dan die erop zitten. Er is bij Asus ook nog geen technische documentatie en software download beschikbaar voor dit type moederbord.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Er staan al chipset drivers, flash-tooltjes, Soundmax drivers etc voor dit MB online op de Asus site. Weet natuurlijk niet of ze nieuwer zijn dan diegene die je al hebt.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
De software is niet het probleem, dus daar heeft ie niet zoveel aan :). En laatste BIOS heeft ie al.

Ik geloof dat je zelf uitsluitsel hebt gegeven, aangezien hij het met een andere voeding ook niet doet en bij SuperFlower heb ik nog nooit van het probleem gehoord ;). Ik zie dat je een Maxtor hebt. Kun je eens een aantal keer proberen op te starten zonder HDD? Draai voor de zekerheid toch nog even Memtest, kan nooit kwaad (een nachtje is voldoende ;)).

• Chillem.nl
Zonder HD had ik al geprobeerd, geen resultaat. De Asus helpdesk in de VS (!) geeft nu als antwoord dat het waarschijnlijk toch een compatibilteitsprobleem met het geheugen is.

Aangezien de leverancier op korte termijn geen ander compatible DDR2 geheugen kan leveren, hebben we nu maar een MSI K9N SLI Platinum mobo besteld, waarvan wordt aangegeven dat dit geheugen wel moet werken.

Het Asus bord gaat dus terug.

Bedankt voor het meedenken!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
Geheugen lijkt me wel erg sterk, waarom ?

1. Geheugen-controller zit in de CPU, niet in moederbord.
2. Incompatible geheugen is vrijwel nooit de oorzaak dat de PC compleet afslaat, blauwe schermen zijn vaker voorkomende dingen met inc. geheugen

• Chillem.nl
MSI moederbord werkt perfect met de huidige configuratie.
In het boekje van Asus staat dat ie wel 533Mhz ondersteunt. Maar als je goed verder leest raden ze aan 667Mhz geheugen te gebruiken.

Maar inderdaad wel vreemd dat ie niet goed werkt met 533Mhz DDR2.
Maar goed. bedankt allemaal! En voortaan maar meteen weer naar MSI. :D

Verwijderd

Is dit niet gewoon het divider probleem waar op tomshardware over gesproken wordt? http://images.tomshardwar...ory_configuration_big.gif

Hij kan namelijk helemaal niet op 533 draaien daar je proc op 2000mhz draait. Als je de tabel volgt is de aanrader om 667mhz geheugen te gbruiken ook te begrijpen. (nog raar trouwens dat dit leidt tot je vage opstartprobleem, maar goed)

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Hoi

Ik heb trouwens gisteren ook zitten zoeken ivm xp erop te zetten lukte niet.
Maar toen ik het geheugen ipv 667 naar 400 gezet is het me gelukt, na instal van xp nieuwe bios
erop gezet (304) met asus update in xp, en toen de twee bankjes geplaats dat ze samen dual channel draaide en van 400 naar 800 gezet draait het als een trein.
Asus heeft vaker probs met geheugen maar was toch wel op voor bereid.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Pagina: 1