Toon posts:

HDD tikt, en pc gaat tijdelijk hangen tijdens spelen game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Tijden het spelen van Age Of Empires 3/NFS Most Wanted komen er tikken vanuit mijn HDD en vervolgens gaat de gehele computer voor paar seconde "hangen".

Bij normaal gebruik van pc (surfen, muziek, video enz.) heb ik er nooit last van, maar wanneer ik een game start begint de HDD weer te tikken en gaat het systeem weer vastlopen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het op te lossen is? het is namelijk erg irritant. :?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 21:28
Dus bij zwaarder gebruik begint de schijf te tikken eigenlijk.

Riekt naar een schijf die dreigt ermee op te gaan houden, backup in ieder geval je gegevens.

Vraag nog, gebeurd dit bij alle zwaardere taken of alleen bij games?

Verwijderd

Topicstarter
alleen bij games, bij het zware dingen, zoals comprimeren, decoderen videobewerking enz niets :?

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat voor systeem heb je en hoe oud is het?
Ik zou zeker een backup maken...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het eerste waar ik aan denk is niet een defecte schijf maar een te zwakke voeding. Bij het gamen wordt je systeem zwaar belast en als je schijf niet voldoende spanning krijgt gaat ie resetten en dus ook tikken. En uiteraard kan ook je hele systeem hangen bij een tekort aan spanning/vermogen.

[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 20-06-2006 14:57 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Asus a8v
amd 3200+
maxtor sata 2 80gb
asus GF6800 agp

heel vreemd probleem is het..alleen tijdens games..voor de rest werkt alles uitstekend

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Misschien dat het net op een stukje HD staat die niet meer zo best is. Probeer is te defragmenteren zodat de data van het spel verplaats wordt.

Gebruik a.u.b. ook is de Edit knop. De eerste 3 posts zijn alleen al van jou.

Verwijderd

Topicstarter
BEDANKT ALLEMAAL VOOR DE MENINGEN, HET IS DE VOEDING..

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 15:29 ]

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 11:18

Hoaxbe

Revived his 9500

Ik volg Exirion zijn mening. Wat voor voeding heb je? Gebruik anders eens speedfan om je voltages te checken.

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

facer schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:01:
Gebruik a.u.b. ook is de Edit knop. De eerste 3 posts zijn alleen al van jou.
Volgens mij moet jij beter lezen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1