<Excel> VBA: Adressen kopieren naar Outlook bericht

Pagina: 1
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 18:54

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
ik probeer al een hele tijd een trits email adressen te kopieren van excel naar een outlook bericht.

Op mijn excel werkblad staan in de kolom B2 t/m B770 e-mailadressen voor een rondzendlijst. NIET alle velden zijn gevuld. Als ik de selectie maak B2:B770 en kopier naar een outlook bericht in het vak aan, of CC, dan kopieert hij alles, incl de velden waar geen email adres staat ingegeven.

Outlook accepteerd geen lege regels. Achter elk mailadres staat in excel een ; zodat de mail adressen gescheiden worden. Hoe zorg ik dat alle velden met een waarde >"" wordt gekopierd?

Ik heb al via diverse kanalen gezocht, maar niets kunnen vinden.
Alvast bedankt voor alle hulp!! :)

Toch maar een weblog?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

kun je de selectie niet kopieren naar een nieuw werkblad en dan alfabetisch sorteren (zodat de lege velden bovenaan komen te staan)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Bereik selecteren, Ga Naar (ctrl-G), speciaal, constanten, OK, Ctrl-C, Ctrl-V :?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 18:54

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
dat werkt idd wel! maar nu moeten ze nog geautomatiseerd of middels een macro naar een outlook bericht....

iemand een idee? :)

[ Voor 17% gewijzigd door tomic op 20-06-2006 14:57 ]

Toch maar een weblog?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Record eerst een macro met de handelingen die Niesje noemt, ga vervolgens even kijken hoe je een nieuw outlook bericht vanuit Excel maakt en gebruik je lijst als input voor je email adressen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.