Toon posts:

[Exchange] Geen machtiging om mail vanaf alias te verzenden*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 SBS SP1 server met natuurlijk een exchange 6.5 sp2 erop.

Ik maak gebruik van 2 domeinen:
- bedrijf.nl
- anderbedrijf.com

Ik heb een gebruiker met de volgende emailadressen:
- info@bedrijf.nl
- info@anderbedrijf.com

Als ik een mail ga sturen vanaf info@bedrijf.nl gaat alles goed. Als ik een mail wil sturen vanaf info@anderbedrijf.com dan krijg ik de volgende fout:
"U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie."

Ik heb al verschillende microsoft KB gelezen en ook google of GOT heeft nog geen uitkomst geboden... dus daarom mijn topic hier...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef je de juiste users wel de rechten om on behalf mail te kunnen versturen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

exchange problemen mogen in windows server software
offtopic:
en nu kan ik je titel niet meer fixen :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Lustucru op 21-06-2006 10:34 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zij dit twee verschillende users in Exchange? Want je kan bij het VAN-veld niet zomaar een mailadres intikken ;) Je moet op de mailbox die je wil gebruiken Send As of Send on behalf of-permissies hebben.

* sanfranjake past topictitel nog even ietsje aan. Gebruik je trouwens 2000 of 2003 (of nog ouder?) En wat heb je niet kunnen vinden met GoT en Google dan? Dit is toch al erg vaak besproken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

kan aan mij liggen hoor maar als er in de melding staat dat je niet NAAR een bepaald adres mag versturen en niet dat je niet VANAF een bepaald adres mag versturen is het volgens mij wat anders.....

ok om het simpel te zeggen dan: neem aan dat je meerdere users hebt binnen je domein en dat je je exchange plugin in je AD ook hebt ingeladen, als dit zo is raad ik je aan bij het tabblad Exchange Advanced te kijken onder Mailbox Rights, hier de bepaalde user de rechten geven welken nodig zijn, tevens om in outlook zelf de rechten van eigenaar te geven aan onderlinge gebruikers, als je aan de mailboxen geen users hebt gekoppeld kan het alleen in AD.

als je dit gedaan hebt en de aliassen beiden dezelfde rechten gegeven aan elkaar binnen AD en outlook zelf (indien mogelijk) dan moet het goed komen, zo niet dan moet je toch wat duidelijker zijn hoe jij je structuur hebt lopen.