Toon posts:

verander het domein van een computer automatisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He tweakers,

Op mijn werk hebben we 1 forest (windows 2000) met 1 parent domain, hoofdlocatie.nlen 1 child domain zuid.hoofdlocatie.nl.
Nu willen we van bij 1 groot domein maken hoofdlocatie.nl. Nu is dat niet zo'n probleem voor de users maar wel voor de computers.
Om te voorkomen om bij elke pc appart het domein in te stellen ben ik dus op zoek naar een policy, script of iets anders waar mee je dus de domeinnaam varandert van zuid.hoofdlocatie.nl naar hoofdlocatie.nl.
Hopelijk kan iemand mij hieraan helpen.

bvd bebbus

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Kan je dit niet dmv
code:
1
regfind -p HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\parameters "zuid.hoofdlocatie.nl" -r "hoofdlocatie.nl"

doen?
[sub]Niet getest, maar onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\parameters staat wel een domain gedefinieerd
Let wel: dit find&replaced ALLE instanties van zuid.hoofdlocatie.nl in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\parameters door hoofdlocatie.nl, dus OOK DhcpDomain, bijvoorbeeld. Als je deze op de oude wilt laten staan dan moet je dit dus niet gebruiken.

En dit dus in een batchscriptje verwerken bijvoorbeeld

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 20-06-2006 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal is gaan proberen, het zou misschien kunnen gaan werken.
bedankt voor de tip alvast

edit: helaas dit is nog niet de oplossing

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de juiste tool heb gevonden.
Netdom.exe, een programmatje wat in je support tools van windows xp en windows 2000 zit.