Toon posts:

Problemen met Acer Laptop.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen...
Achja een lang verhaal maar ik weet het op dit moment niet anders te verwoorden :'( :

Ik heb sinds 2 maanden een Acer Aspire 5023(met 64bit Turion). Hij werkte altijd prima...zoals een nieuwe laptop hoort te werken zeg maar..
Maar sinds vorige week heb ik problemen....de laptop valt random uit...zoals een PC uitvalt als hij geen stroom meer heeft maar de batterij werkt nog prima en ik heb hem zowat altijd aan het lichtnetwerk aangesloten.
Ik heb vorige week Vista op de Laptop geinstalleerd, die werkte prima maarja ik kreeg die problemen. Dus ik dacht eerst dat het aan Vista lag maar t is volgens mij een hardware probleem. toen heb ik met de Acer Recovery Disks er weer XP opgezet en dat werkte. Toen miste ik Vista weer (vraag niet waarom) en heb er een paar dagen mee gewerkt maar ik kreeg problemen met mn wireless internet. Toen begonnen dus de echte problemen...zodra ik de Acer Recovery had gedaan en klaar was kreeg ik de melding dat er of een bestand miste, of dat er geen operating system was of...de laptop viel gewoon uit. Ik heb het een paar keer gedaan, met 2 partities (dat had de laptop orgineel) en met 1 partitie. het werkte gewoon niet meer. Ik heb dan nu XP erop gezet (niet van de Acer CD) maar ik heb nog steeds de uitval problemen en gister werkte alle programmas behalve die van Windows zelf. Dus ik doe de Acer recovery weer, maar dit keer stond er bij de setup van XP dat de registry niet bijgewerkt kon worden. Ik weet echt niet wat ik moet doen om het op te lossen. Misschien dat het door de hitte komt opeens maar dat betwijfel ik...een laptop hoort dan niet uit tevallen tijdens het installeren..of als je een filmpje start....of als je naar converse.com gaat...of als je opstart.

Nogmaals sorry voor de lange lap tekst 8)7

ff voor de mensen die t niet willen lezen:
-Acer Aspire 5023
-Random crashes / uitvallen van laptop
-Acer Recovery werkt niet meer
-Misschien schuld door Vista maar lijkt eerder een hardware probleem.
-Zoek oplossing.. B)

Over de Laptop:
Aspire 5023WLMi_1024, AMD TurionT 64 ML-32 processor (1MB L2 cache, 1.8 ì GHz, 400MHz), Microsoft Windows XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA Acer ì CrystalBrite, 1024MB RAM (2x512), 80GB HDD, DVD Dual double layer (tray), ì LiIon, 56K modem, Wired Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g, no FDD, 128MB ATI ì X700, 6-in-1 card reader

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 13:53 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Probeer eens de hele schijf leeg te gooien (formatteren, partitioneren) voordat je hem installeert.
Anders is het misschien hardware inderdaad.

Maar als je hem twee maanden hebt dan heb je toch gewoon garantie?
Ik zou hem lekker terug brengen, daar is de garantie voor. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:44:
Probeer eens de hele schijf leeg te gooien (formatteren, partitioneren) voordat je hem installeert.
Anders is het misschien hardware inderdaad.

Maar als je hem twee maanden hebt dan heb je toch gewoon garantie?
Ik zou hem lekker terug brengen, daar is de garantie voor. :)
Ik heb hem van een Online winkel in Nederland...maar ik ben nog een tijdje in Frankfurt en heb de laptop nodig.
Ik heb geformatteerd en alles....werkte niet. Ik heb het idee dat het aan de processor kan liggen maarja.
De partitie heet trouwens altijd partitie 2 omdat er een partitie 1 is van een paar MB met spul van Acer denk ik. Zou ik die anders ook moeten formatteren zodat de hele 80gb HDD clean is?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:50:
[...]

Ik heb hem van een Online winkel in Nederland...maar ik ben nog een tijdje in Frankfurt en heb de laptop nodig.
Ik heb geformatteerd en alles....werkte niet. Ik heb het idee dat het aan de processor kan liggen maarja.
De partitie heet trouwens altijd partitie 2 omdat er een partitie 1 is van een paar MB met spul van Acer denk ik. Zou ik die anders ook moeten formatteren zodat de hele 80gb HDD clean is?
Ik zou dat pas als laatste redmiddel doen, misschien kan je kijken wat er op staat. :)

Valt hij echt uit, of start hij opnieuw op?
Dat is nog wel een verschil namelijk.
Al weet ik meer van normale pc's, ik ga er toch van uit dat het hardware matig nogal hetzelfde werkt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 12:49
Probeer eens alleen de partities weg te halen en dan opnieuw te installeren. De recovery tool zal automatisch de juiste partities aanmaken en deze formateren.

Test je HD ook met de tools van de fabrikant van de HD, misschien dat daar nog iets uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:54:
[...]

Ik zou dat pas als laatste redmiddel doen, misschien kan je kijken wat er op staat. :)

Valt hij echt uit, of start hij opnieuw op?
Dat is nog wel een verschil namelijk.
Al weet ik meer van normale pc's, ik ga er toch van uit dat het hardware matig nogal hetzelfde werkt. ;)
Hij val echt uit. Hij start niet opnieuw op.

Verwijderd

Topicstarter
MarZ_E schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:56:
Probeer eens alleen de partities weg te halen en dan opnieuw te installeren. De recovery tool zal automatisch de juiste partities aanmaken en deze formateren.

Test je HD ook met de tools van de fabrikant van de HD, misschien dat daar nog iets uitkomt.
Ok dus beide partities? en dan de recovery CDs alles laten doen?
want eerst was er dus Partitie 1 (onbekende inhoud) en nog 2 andere van 35GB. daar heb ik later een van gemaakt en dat werkte prima. de recovery CD maakt geen partities trouwens. die moet ik zelf maken (gebruik ik de andere XP of Vista disk voor)

Verwijderd

ik heb ook zoiets gehad, dat ie opeens freezed of uitvalt. Uiteindelijk deed ie helemaal niets meer. Moederbord was dood. Naar acer gebracht en is gerepareerd. heb em vandaag net terug (2e keer sinds 9 maart dat er een ander moederbord in is gekomen)

ik heb ook een acer aspire 5023

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:12:
ik heb ook zoiets gehad, dat ie opeens freezed of uitvalt. Uiteindelijk deed ie helemaal niets meer. Moederbord was dood. Naar acer gebracht en is gerepareerd. heb em vandaag net terug (2e keer sinds 9 maart dat er een ander moederbord in is gekomen)

ik heb ook een acer aspire 5023
ah gadver.

nouja iig...na heel wat uitvallen heb ik via de Vista DVD alles geformatteerd. toen de acer erin gedaan...toen maakte hij wel partities...En nu werkt alles weer. tot nu toe niks uitgevallen. Hopelijk blijft dat zo. Als ik weer in nederland ben laat ik hem wel nakijken... :/
Pagina: 1