S479 Game PC -> S479 MC

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Beste Tweakers,

Ik was van plan om een mooie Game-PC met een E6600 Core 2 Duo processor te kopen. Maar nu bedenk ik me opeens.
Ik vind het wel handig als ik er later een Media Centre van kan maken, zodat ik dan TV kan kijken, opnemen terwijl je kijkt en dan branden. Maar dan wil ik ook nog kunnen blijven gamen en kunnen internetten. En als dat in een klein MATX formaat kan, dan staat de huiskamer niet zo vol met verschillende appartuur. En het is upgradeable. Een hele hoop voordelen dus als je een klein Media Centre hebt.
Nu heb ik er al een beetje over gelezen en ik heb gezien dat mensen dan vaak Mobile Processors gebruiken door de stilte en de energie die de procs dan gebruiken. Dat bracht mij op het idee om een S479 Core Duo Yonah porcessor te nemen op een MATX-mobo voor mijn komende Game-PC. Ik dacht aan zoiets:

Aspire X-Qpack, 420W PSU
Asus N4L-VM DL
Intel Core Duo T2400 Yonah
Twinmos 1GB DDR2 Single
Asus 7600GT Silent
Western Digital SE16 250GB
BenQ DW-1655
Microsoft Windows MCE 2005 NL

Is dit een geschikt setup? (Als je er rekening mee houdt dat het later als Media Centre gaat dienen)
Later wou ik het dan upgraden met spullen om er een Media Centre van te maken. Ik weet niet echt goed wat ik dan nodig zou hebben...
Ik dacht zelf aan een Papst 120mm voor achterin, een 400W Silent PSU van Silentmaxx, een Thermaltake Media Lab en een Vantec Nexus 305 Fancontroller. Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Hoe zit het met HDTV en Radio op Media Centres?
Opmerkingen zijn welkom.

Bedankt!

L1m1t

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
*schopje

Iemand...? ;(

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou toch een Core 2 Duo nemen, die kunnen ook passief gekoeld worden :)

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:11
Waarom wil je later nog een stille voeding aanschaffen? Die kun je nu toch ook gelijk aanschaffen? Verder ziet het er wel netjes uit

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:54
Dutch_Razor schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:23:
Ik zou toch een Core 2 Duo nemen, die kunnen ook passief gekoeld worden :)
Euhhhh..... Nee.

Je kunt het hooguit proberen als je minstens windkracht 5 door je kast hebt waaien, anders raad ik het je toch af hoor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:31

Thandor

SilverStreak

Het topic kicken binnen 24 uur is niet gewenst op GoT.

Overigens: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Veel is simpelweg zélf op te zoeken. Als je het upgradebaar wilt hebben is het verstandig om alvorens de producten aan te schaffen te kijken of er daadwerkelijk opties zijn om te upgraden. Bekijk daarvoor de productspecificaties en bedenk wel dat sommige moederborden met een i975 chipset en LGA775 tóch geen Intel Core 2 Duo 'Conroe' kunnen draaien ondanks het socket en de chipset het ondersteunen. Er zijn namelijk meer factoren (nl. de spanningsregulatoren.)

Zo zijn er een aantal zaken waar je even naar moet kijken. Afijn, dit staat overal op het Internet. Qua koeling kun je wellicht even kijken in Tweaking & Cooling Algemeen. Denk over de koeling niet té moeilijk. Er zijn talloze 120MM ventilatoren te vinden en meestal is een keus vrij snel te maken op dat gebied. Immers zijn er meerdere goede ventilatoren en maakt het in principe niet zoveel uit als de éne ventilator 2% betere prestaties levert ;)

Als je verder nog informatie behoeft met betrekking tot Media Centers (Center; Centre) kan ik jouw aanbevelen om dat even naar te zoeken. Er is vast wel het één en het ander te vinden over dit onderwerp :)

Denk overigens ook even na over het upgradepad. Waarom later nog die nieuwe voeding kopen en niet nu al?
Je kunt het beter in één keer goed doen, dat bespaard geld en moeite.

Gezien dit topic op deze manier niet helemaal thuispast in CSL (zoekvragen, topic schoppen binnen 24u, incompleet boodschappenlijstje) gaat het op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.