Kleurproblemen met Iiyama e435s TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Iiyama E435S van 1,5 jaar oud een paar dagen niet gebruikt (PC en monitor ook van het stroom af met stroomschakeldoos). Toen ik gisteren mijn PC weer aan wilde zetten gaf ie geen beeld meer. Het lampje op het scherm wordt wel groen, maar verder niks. Ook op een andere PC niet. Na een paar uur later nog een paar keer getest te hebben heb ik met de helpdesk gebeld om het scherm onder RMA te ruilen.

Toen ik hem gisteravond nog een keer wilde proberen ging ie opeens wel aan :?. De kleuren waren wat donker/wazig, maar na een reset in het OSD-menu zag alles er goed uit. Het enige wat me opvalt is dat in het menu bij color temp alleen de mode 'user' er default goed uitziet. Alle andere modes zoals sRGB, 9300K, 7500K etc. geven een paarzige of blauwe waas door het beeld. Voor zover ik me kan herinneren had ik het vroeger altijd op sRGB staan en toen zag dat er wel goed uit.

Weet iemand wat er met mijn monitor aan de hand is? Zie ik misschien iets over het hoofd of kan ik softwarematig (in het menu van de monitor)nog wat fixen? Ik ruil de monitor nl. liever niet om, want je weet nooit wat voro exemplaar je dan krijgt qua dode pixels en beschadigingen. Het beeld is nu nl. gewoon goed. Alleen dat van die color temp vind ik vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 20-06-2006 13:22 ]

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier op mijn werk heb ik exact hetzelfde probleem. Het kwam door de stroomstoring een paar weken geleden hier in Amsterdam. 11 E435S monitoren naar de klote, allemaal vage kleuren etc.. Heb ze allemaal aangemeld bij Iiyama voor omruiling. Het is een bekende kwaal bij de E435S modellen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmz, ik heb die van mij altijd aan zo'n stopcontactdoos met een schakelaar zitten. Die zet ik altijd uit en dan vergeet ik wel eens om mn monitor eerst even uit te drukken. Zou dit ermee te maken hebben? Ik wist niet dat een monitor of welk apparaat dan ook daar zo gevoelig voor kan zijn. Deed het met mn vorige monitor ook altijd. (als dat de oorzaak uberhaupt is).

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:31:
Hmz, ik heb die van mij altijd aan zo'n stopcontactdoos met een schakelaar zitten. Die zet ik altijd uit en dan vergeet ik wel eens om mn monitor eerst even uit te drukken. Zou dit ermee te maken hebben? Ik wist niet dat een monitor of welk apparaat dan ook daar zo gevoelig voor kan zijn. Deed het met mn vorige monitor ook altijd. (als dat de oorzaak uberhaupt is).
Ik denk dat het idd met die schakeldoos te maken heeft en dat je vergeten was je monitor uit te zetten. Een doorsnee apparaat moet daar tegen kunnen. Ik heb hier nog een stuk of 15 Philips TFT schermen staan en die zijn allemaal heel gebleven na die bewuste stroomstoring. Bij Iiyama is het probleem bekend. Eerste optie tijdens het bellen met Iiyama:"Heeft u problemen een Iiyama E435S of met de [...] toets dan 1."