Toon posts:

[Flash] Beste aanpak animatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een raster van 2 kolomen, en 6 rijen. In de bovenste 3 rijen staat één foto en in de onderste één foto. Het raster heb ik gewoon gemaakt als gif waar de waar de "blokken" waar de stukjes foto instaan transparant zijn. Nu staat dat raster natuurlijk als eerste layer en daar onder voorlopig in eigen layer de 2 fotos.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
+---------+ +---------+
|         | |         |
| Foto 1  | | Foto 1  |
| Deel 1  | | Deel 2  |
+---------+ +---------+

+---------+ +---------+
|         | |         |
| Foto 1  | | Foto 1  |
| Deel 3  | | Deel 4  |
+---------+ +---------+

+---------+ +---------+
|         | |         |
| Foto 1  | | Foto 1  |
| Deel 5  | | Deel 6  |
+---------+ +---------+

+---------+ +---------+
|         | |         |
| Foto 2  | | Foto 2  |
| Deel 1  | | Deel 2  |
+---------+ +---------+

+---------+ +---------+
|         | |         |
| Foto 2  | | Foto 2  |
| Deel 3  | | Deel 4  |
+---------+ +---------+

+---------+ +---------+
|         | |         |
| Foto 2  | | Foto 2  |
| Deel 5  | | Deel 6  |
+---------+ +---------+
Nu wil ik eigenlijk die fotos laten afwissellen met andere fotos (3 t/m 12). Dus blokje voor blokje moet het snel naar wit faden en als het weer terug fade staat in dat blokje een stuk van de nieuwe foto (en in de rest nog stukjes van de oude tot die gaan faden en een stukje van de nieuwe foto laten zien).

Ik weet dat ik dit kan bereiken door alle fotos in 6 blokjes op te knippen en zo gaan animeren. Maar dan moet ik 12 fotos (want zoveel worden het) in blokjes gaan opknippen en dat is best een karwei (wat ik uitendelijk wel moet doen als jullie geen brilliant idee hebben voor mij).

Is er niet een snellere manier om dit te bereiken?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik weet niet hoe goed jij bent met Action script, maar als je nou gewoon één movieclip maakt ter grootte van een foto, en daar dan een aantal van neerzet. (en dus meteen een array oid meegeeft met de foto's die ze moeten laten zien). lijkt me een mooie oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan moet ik arrays maken van STUKJES van fotos, moet ik ze nog knippen toch?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ohw wacht, zo. nja dan zou ik twee grote MC's maken, ter groote van die foto's. En dan met masks werken. dat je dus die blokjes een voor een laat 'zien' dmv een mask, en dan gewoon losse fades ergens neerzetten.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

elk blokje is een instance van dezelfde foto met alleen het stukje zichtbaar wat jij wil showen (x,y aanpassen). Gewoon in elk blokje niet de hele foto laten zien en schuiven dus.

Het vervangen van foto en faden kan je wel bedenken neem ik aan ;)

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39
Als je je echt wil uitleven met actionscript en je voor flash 8 kan ontwikkelen:
Je kan van elke foto een bitmapobject maken, vervolgens kun je daaruit volautomatisch de stukken halen die je nodig hebt en die je in je vakjes zet. Dan kun je faden, tweenen enz wat je wil.

Bijkomend voordeel is dat je niet zoveel resources gebruikt, aangezien je met bovenstaande andere oplossing wel 12 foto's tegelijkertijd inlaadt...Ook al is het dan dezelfde foto je geheugengebruik zal wel flink worden dan, zeker als je ze alle 12 gaat alpha tweenen.

Nu laadt je dus maar 2 foto's in. die je vervolgens runtime opknipt.

[ Voor 8% gewijzigd door sanderb op 21-06-2006 03:05 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1