Toon posts:

Wireless valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze even een vraag namens iemand anders die ik probeer te helpen.

Hij heeft een belkin wireless router gekoch en een idem usb wireless netwerk kaartje.

Nu gaat de setup van de router en de kaart prima maar als ik nou ga pingen gebeurt ongeveer het volgende:

-Antwoord van
-Antwoord van
-Timeout
-Antwoord van
-Timeout
-Timeout

etc etc.

Brakke verbinding dus. Nu is die stick een usb 2.0 en volgens mij heeft hij een ouder model pc die dat niet heeft. Kan dit een oorzaak zijn? Wat er ook vaker gebeurt is dat XP aangeeft dat de connectie weg is en een paar sec later is ie weer terug (verbinding tussen pc en router dus)

Ik vind dit een vreemde gang van zaken en ik heb dit al eens eerder ergens gezien en het ook niet weten op te lossen.

Iemand nuttige tip?

PS Het gebeurt trouwens ook als ze op dezelfde verdieping staan, met signaal sterkte zeer goed.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik heb dit ook gehad bij mijn vader.. met hele andere apperatuur, dat wel.

maar probeer eens je drivers te updaten.. dat hielp bij ons!

Verwijderd

Topicstarter
Het meest frustrerend hieraan vind ik dat het gewoon allemaal wel werkt enzo maar telkens wegvalt. Zelfs als staan ze verdomme naast elkaar valt het gewoon weg

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ja, precies wat wij ook hadden :)

prima signaal, maar het buffer leek vol te lopen (Bij heftig verkeer kwam het wegvallen vaker en sneller voor)

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 10:54

mrdjey

That Shit is Wack

Probeer eens een ander kanaal in te stellen op de Wrouter

ZaanLan.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels langs geweest met mijn laptop en die geeft wireless geen problemen.

Nu ben ik er inmiddels achter dat hij een wireless usb adapter heeft die voor usb 2.0 is.

Hij heeft echter geen usb 2.0 in zijn pc.

Kan dit de oorzaak zijn van het probleem of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:42:
Ik ben inmiddels langs geweest met mijn laptop en die geeft wireless geen problemen.

Nu ben ik er inmiddels achter dat hij een wireless usb adapter heeft die voor usb 2.0 is.

Hij heeft echter geen usb 2.0 in zijn pc.

Kan dit de oorzaak zijn van het probleem of niet?
Nee, daar kan het niet aan liggen.
Kan hooguit de snelheid beperken, maar voor de rest niet hoor.
USB 2.0 is gewoon downgradeble. (dus naar USB 1.1)

Zoals al is gezegd, even de nieuwste drivers gebruiken en anders even die usbstick proberen op jouw lappie. Dan weet je het zeker waar het aan ligt.
Of de stick is gewoon brak :)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:24
Heeft de USB stick de mogelijkheid tot automatisch energiebeheer? Zoja, schakel dit uit en zet hem handmatig op maximale prestaties. Veel routers schijnen hier niet goed mee om te kunnen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:54:
Heeft de USB stick de mogelijkheid tot automatisch energiebeheer? Zoja, schakel dit uit en zet hem handmatig op maximale prestaties. Veel routers schijnen hier niet goed mee om te kunnen gaan.
Dat vind ik bij de eigenschappen in apparaatbeheer?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:24
Mogelijk. Bij mij (Intel Pro 2100) is het een optie in de meegeleverd verbindings software. Maar ook bij apparaatbeheer kan ik het aanpassen.
Pagina: 1