Toon posts:

[FLASH] schuivende button is te groot!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT'ers,

Onlangs ben ik begonnen met het inbouwen van flash in mijn websites. het is me al aardig gelukt om een simpel menutje te maken en dat het er nog aardig uit ziet ook. Ik wil in dat menu graag een knop die een stuk naar boven gaat als de onrollover-event opduikt. Hiervoor heb ik een grote knop onder het menu neergezet en die verplaats ik met een motion tween een aantal keyframes verder, waardoor hij mooi omhoog komt. Het werkt allemaal perfect zoals ik het zou willen. Maar... :)

De knop is te groot. Wat niet erg is want hij zit achter een png plaatje die het mooi afdekt. Maar flash ziet het gedeelte wat afgedekt is nog wel als button. Hoe kan ik dit zo ver krijgen dat alleen het zichtbare gedeelte gebruikt wordt voor de onrollover-event. Heeft het met de layers te maken? Ik heb er zelf al een movieclip van gemaakt, maar dat werkte niet. En in de achtergrond zetten heeft dus ook geen zin. :/

hier een link van het flash idee: http://www.tsp-computerdiensten.nl/test/

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je kunt met flash ook 'onzichtbare' buttons maken, je maakt een button en vult alleen een to hit state in; vervolgens hang je je acties aan de onzichtbare button (die dus niet meebeweegt) en voila :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat is zeker een goed idee. Ik ga het gelijk proberen. :)

Dat was de snelste en beste oplossing! dank je. Weer wat skills erbij... :7

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 13:59 ]