Toon posts:

2 hd (samsung sp2504c) na herinstallatie XP is 1 weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met twee harde schijven (samsung sp2504c) Heb besloten windows opnieuw te installeren heb alle data op de tweede harde schijf gekopieerd. Bij het opstarten worden ze ook herkend ze staan beide op enabled. Heb toen hele eerste harde (SATA) harde schijf opnieuw geformateerd en windows zonder problemen opnieuw geinstalleerd. Helaas herkende hij de andere harde schijf niet en inplaats van 1 diskette station staan er nu twee (A en B) in de bios vind ik de harde schijven wel terug maar in windows niet. Herkent iemand dit probleem? En heb je misschien een oplossing / suggestie. Bij voorbaat hartelijk dank!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Rechtermuis op Deze computer -> Beheren -> Schijfbeheer -> Schijf importeren.

Ander smoet je ergens in de BIOS kijken of de schijf wel goed gevonden wordt. Je kunt ook checken of alle kabeltjes op de harde schijf wel goed vastzitten.

Goud is geen geld

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 18:06
Ga een naar het beheer scherm van je pc.

Rechter muisknop op "Deze Computer" Beheren.

Ga naar apparaatbeheer. Selecteer iets en doe dan Actie->Zoeken naar gewijzigde hardware misschien vind die je schijf.

-edit-

Te laat haha

[ Voor 10% gewijzigd door M.Koers op 20-06-2006 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank voor snelle reactie.
Ga ik vanavond proberen. Zal dan ook het probleem met de tweede floppydrive verdwijnen volgens mij heeft dit met elkaar te maken? Ik heb alle kabels en aansluitingen al gecontroleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de instructies opgevolgd en inderdaad de twee schijven zijn wel zichtbaar. ze zijn alle twee in orde 1 is actief en de ander systeem.
Maar het is nergens mogelijk ze te importeren. Als ik deze computer aanklik blijf ik 1 zien.

Merkwaardig hoor ben benieuwd of iemand een goede suggestie heeft.

dank

Verwijderd

Post anders eens een screenshot van je schijfbeheer. 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden :P

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Daar sluit ik me helemaal bij aan, ik denk dat ik met een goede screenshot beter kan overzien hoe jouw situatie eruit ziet. Gewoon heel simpel even print screentje naar paint.

Goud is geen geld

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Het lukte de TS niet om een screenshot te maken en deze vervolgens op dit forum te plakken. Dat doe ik dan maar even voor hem, want op mijn webserver is ruimte genoeg. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/tweakers/schijfbeheer_sjon_small.PNG
Plaatje is klikbaar.

Het valt me op dat de bovenste schijf geen bestandsindeling heeft, wat gebeurt er als je met de rechtermuisknop klikt op die niet NTFS schijf? Staat daar niks in de trant van importeren?

Het is riskant, maar wat je ook kunt doen is het volgende: Rechtermuisknop op de schijf klikken en dan formatteren naar NTFS. Ik ga ervan uit dat je schijf voor dit probleem ook gewoon NTFS was. Wellicht dat je de schijf zo weer NTFS kunt maken en dan met behulp van het programma Getdataback for NTFS alle bestanden weer kunt terughalen.

Als je daar geen goed gevoel bij hebt is het misschien ook een optie om de schijf te installeren in een andere PC, waar deze misschien wel gelijk werkt. Dan kun je de data alvast overzetten naar een veilige plek.

offtopic:
Het maken van een screenshot is eigenlijk heel simpel. Doe het volgende:
  1. Druk op de knop Print screen.
  2. Open paint (bureaubladaccesoires)
  3. CTRL + V, plakken
  4. Doe dan Opslaan als...
  5. Geef het bestand een naam en verander de bestandsindeling in .jpg of .png!

[ Voor 86% gewijzigd door frankknopers op 22-06-2006 11:12 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de hulp tot nu toe.

Als ik met rechtermuisknop op onbekende schijf klik dan de enige optie is partitie verwijderen.

Ik zie nergen dat je deze kan importeren ook kan ik hem nergens omzetten naar NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er uit!!

De suggestie om hem om te zetten naar NTFS bracht me op het idee om partiion magic te installeren. Zo gezegd zo gedaan. In PM zag ik beide schijven alleen bij de 0 schijf stond GOBACK en ik wist dat de persoon met Norton werkte. Dus Goback er op gezet en toen schreef ie netjes de schijf in. Ik kan weer bij de data en verder de boel opschonen.

Allen hartelijk dan voor het meedenken scheelt me een boel tijd en frustratie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Netjes dat je de oorzaak + oplossing meldt d:)b
Pagina: 1