Toon posts:

[Synchroniseren] Map uitsluiten van synchronisatie

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste zal ik de situatie even uitleggen. Zit hier met een laptop die aangesloten zit op een server voorzien van Microsoft Windows Server 2003. Elke keer bij het opstarten en afsluiten worden de bestanden automatisch gesynchroniseerd met de server. Echter zit er een map in die niet mee gesynchroniseerd word, omdat ik er de rechten niet voor heb krijg ik als melding.

Nu is mijn vraag dus of ik die map kan uitsluiten van synchronisatie? Maar wel zo dat de map wel aanwezig blijft.
Ik heb het al geprobeerd de bestanden in de group policy uit te sluiten, maar dit is mislukt.
Zoekresultaten op google hebben ook niet de gewenste oplossing gegeven.

Iemand die hetzelfde probleem of de oplossing weet?

Verwijderd

Topicstarter
Na een informatiseringsbedrijf er naar heeft gekeken is er tot de conclusie gekomen dat dit vrijwel onmogelijk is. Al met al hoop ik dat er toch misschien iemand hier een oplossing voor heeft.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Waarmee synchroniseer je? Met welk programma/stukje code/batch bestand bedoel ik dan...

I see red pixels.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik denk dat er met de ingebouwde synchronisatie mogelijkheid wordt gesynchroniseerd. Volgens mij maakt dat gebruik van "offline bestanden". Oplossing zou kunnen zijn dat men gebruik gaat maken van een synchronisatie tool als Microsoft SyncToy omdat daarmee wel directories uit te sluiten valt.

Verwijderd

Topicstarter
er word inderdaad met de ingebouwde synchronisatie tool gewerkt. De foutmelding ligt echter ook bij het offline beschikbaar maken.

Heb synctool getest, maar is echter niet een bruikbaar programma voor mij. Dit omdat deze niet automatisch synchroniseerd wanneer de computer zich afsluit of aanmeld. Verder is het wel een goed programma.

Ben nu op zoek naar een ander synchronisatie programma, als iemand er toevallg 1 weet hoor ik het graag. Mocht ik er zelf 1 gevonden hebben horen jullie het wel.

Groeten