resolustie hdtv

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08
ik wil een hdtv kopen en mijn computer erop aan sluiten.

Noud staat er dat een hdtv een reso heeft van 1366 x 768 .
Geld deze reso ook als ik mijn computer erop aansluit of kan ik gewoon 1900x1200 draaien??

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 15:20

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Ws niet... dat trekt ie wel, maar krijg je uberlelijk beeld.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het hangt er ook van af hoe je hem aansluit.

Bij een normale tv-out krijg je dan gewoon maar een deel te zien op je TV. en wat hij hierboven zegt ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat het om een LCD tv gaat. Daar wordt dan de native resolutie opgegeven, dus het aantal pixels horizontaal en vertikaal. Je kan dus niet 1900x1200 draaien.

Wanneer je je computer er op aansluit wordt het waarschijnlijk de resolutie van 1360x768.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

De LCD TV heeft een resolutie van 1366x768, dus zodra je die op de PC aansluit zal de software ontdekken dat het scherm maar tot die resolutie gaat. Je kunt het schuifje dus maximaal tot 1366x768 zetten, en niet hoger. Je kunt immers niet meer pixels krijgen dan wat er op het LCD paneel zit. :)

Goud is geen geld

• eatualive
zijn er dan lcd tv`s die hdtv ready zijn en die voor computer gebruik een resolutie van 1920 bij 1200 ondersteunen?? of zijn er computer monitoren die je ook aan kan sluiten op een hdtv box vAN @HOME

Anders heb je dus gewoon allemaal grote pictogrammen op je scherm als je op de 1366x 768 resolutie werkt??

Ik ga natuurlijk via DVI werken.

[ Voor 22% gewijzigd door eatualive op 20-06-2006 10:46 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
eatualive schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:45:
zijn er dan lcd tv`s die hdtv ready zijn en die voor computer gebruik een resolutie van 1920 bij 1200 ondersteunen??

Anders heb je dus gewoon allemaal grote pictogrammen op je scherm als je op de 1366x 768 resolutie werkt??

Waarom zou je uberhaupt een (hd)TV gebruiken en niet gewoon een (joekel van een) monitor? Een TV is (in essentie) helemaal niet bedoeld voor wat je wil...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
1920 bij 1200 is geen HD-formaat, dus tv's die dat ondersteunen zullen er niet zijn.

Wat wil je overigens op de tv bekijken? Voor filmpjes ed heb je aan z'n resolutie toch niets.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

zijn er dan lcd tv`s die hdtv ready zijn en die voor computer gebruik een resolutie van 1920 bij 1200 ondersteunen??

Een LCD-TV van 1920x1200 heb ik nog niet gezien, maar wel van 1920x1080, de zogenaamde 1080i/1080p schermen. Hiermee kun je wel een hoge resolutie draaien, maar deze schermen zijn volgens mij nog erg prijzig.

Goud is geen geld

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 14:53
Ga je de tv ook echt als tv gebruiken of puur als monitor?
Als je hem als tv én monitor wil gebruiken dan kun je er ook voor kiezen (als je een externe tuner hebt van bijv digitale en/of sat televisie) om een monitor te kopen die full hdtv resoluties aankan. Dan kom je dus op een scherm uit dat dus 1900x1200 draait en daarop kan je 1080i hdtv kijken. Let er dan wel op dat je je externe tuner kan aansluiten. In het [rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen - Deel 7[/rml] topic is véél info te vinden over deze schermen.

• eatualive
ik dacht ik koop een gruwelijk hdtv waar ik @HOME hdtv op kan kijken maar ook waar ik op kan werken met mijn computer en dan verkoop ik mijn pc monitor 24"

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
zijn er dan lcd tv`s die hdtv ready zijn en die voor computer gebruik een resolutie van 1920 bij 1200 ondersteunen?? of zijn er computer monitoren die je ook aan kan sluiten op een hdtv box vAN @HOME

Even beetje duidelijk:
True HD = 1920x1080
HD Ready = lager, en meestal 1366x768
1900x1200 = een resolutie die door enkele high-end monitoren gebruikt wordt (niet door tv's dus!)

Wat wil je er mee doen? Gewoon een desktop pc? Dan kan je het beste een gewone monitor kopen. Kijk niet naar de resolutie, maar naar de afmetingen. Met de resolutie zit het altijd wel goed.

Als je een htpc wil is het een ander verhaal. Je moet er rekening mee houden dat deze eigelijk vooral bedoelt zijn om toch gewoon films mee af te spelen. De resolutie is dan niet zo belangrijk. Als je andere dingen gaat doen met je pc weer wel. Dan heb je ook nog eens de grote van het scherm; Een scherm met een diagonaal van 50cm is natuurlijk scherper dan een tv van 100cm, die dezelfde resolutie heeft. Toch geeft het niet echt problemen. Wij hebben zelf een grote plasma, waar ik al vaker m'n pa's laptop op heb aangesloten. Dit werkt gewoon goed, maar een tv is wel bedoelt om er een paar meter vandaan te zitten. Wil je dat niet en is films kijken niet je eerste prioriteit, dan zal je toch gewoon een monitor moeten kopen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even zelf op zoek, de vragen die je stelt zijn redelijk basic en met een beetje zoekwerk en logisch nadenken ook door jezelf te beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.